Jag och Agnes vandrade på den hårda trottoaren med våra stentunga väskor på våra ryggar.
Men det gjorde ingenting för hon skulle äntligen få träffa hästar på riktigt inte bara åkt förbi i någon bil eller läst i någon bok. Äntligen!
Men hon var också väldigt nervös, tänk om hästarna inte tyckte om henne eller om hon gjorde ett jättestort misstag det hade varit så pinsamt.Efter att ha gått en stund kom dem fram till ridskolan. Det satt en stor skylt på det röda stallet och där stog.
"Stall Liljan."
Hon kunde skymta några hästar i en hage bakom det stora stallet.
Agnes började gå mot den stora stallporten och det gnisslade till när hon ryckte upp den. Inuti stallet fanns massa fina stora boxar och en stor sadelkammare plus en foderkammare, vad allt det betyder visste hon inte riktigt men hon förstod endo ganska bra när Agnes förklarade.
Det verkade tyvärr som att alla hästarna var ute då behövde hon vänta ennu längre tills hon fick träffa dem.
Utanför en box stod en vuxen kvinna med ganska långt hår som satt uppsatt i en knut, och bruna snälla ögon, på sig hade hon ett par tajta mörkblå ridbyxor och en långärmad kingsland kofta. Hon såg snäll ut tyckte Lea.
Runt sig hade hon en väldans massa ungar som babblade i mun om vilken häst dem ville rida.
-Snälla, snälla kan jag få rida Viktor! Sa en liten tjej med alldeles för stora ridstövlar.
-Jag gör vad som helst för att få Misty!
Sa en annan tjej som hade två långa flätor som hängde ner över axlarna.
-"Okej, okej men ni kan inte alltid få som ni vill."
Agnes gick fram mot den stora klungan och sa,
-"Hej Moa jag har med mig en kompis idag är det okej?"
-"Ja, hej jag heter Moa och jag äger och tränar här på ridskolan, vad heter du?" Sa Moa gick fram och hälsade."
-"Jag heter Lea." Svarade jag blygt.
-"Jaha har du ridit mycket innan då?" Frågade Moa.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara men lite hade jag endo ridit på shettisarna och jag har läst väldigt mycket om det också så jag svarade.
-"Lite."
-"okej du kan få rida Figgaro om du vill."
Sa Moa.===========================
Tack så jättemycket för 30 läsare👌💗❤️🙈
DU LIEST GERADE
Lea och Figgaro
Aktuelle LiteraturLea är 11 år och bor i en trist mörk lägenhet men där har hon bott sen hennes mamma (Lina) och hennes pappa (Lars) skiljde sig. Lea bor hos sin pappa på helgerna och hennes mamma vardagarna. Men när mamma Lina bestämmer sig för att flytta 20 mil här...