Hoofdstuk 6

422 11 0
                                    

Pov Emma

"wel Emily is ..." dan zie ik de ouders van Emily. De dokter ziet ze ook aankomen en wacht tot ze er zijn. Ik leg aan haar ouders uit dat de dokter juist de uitslag komt brengen. "Dus, Emily is overleden!". Nee dit kan niet denk ik bij mijzelf. Ik zie de ouders van in tranen uitbarsten, en Niall valt in zijn stoel. De dokter zegt dat we nog naar Emily mogen. Ik, Niall en de ouders gaan naar Emily. Ik ga op haar bed zitten maar ik durf haar niet aan te raken. Ik wil ze niet voelen als ze koud is. De mama van Emily doet dat wel. Wanneer ze haar aanraakt schrikt ze. "Ze, ze is hellemaal niet koud." Mompelt ze. Nu wil ik het toch ook voelen. Inderdaad ze is niet koud. De vader van Emily is een dokter gaan halen. "Sorry, het was echt mijn bedoeling niet." Fluisterde Niall. Ik zie de moeder van Emily vragend naar Niall kijken. "Wie ben jij?" vraagt ze. "euh, ik ben Niall, en euh..." zegt hij nauwelijks hoorbaar. "Heb jij haar aangereden?" schreeuwt ze zo luid dat ze het aan de andere kant ook wel kunnen horen. Gelukkig kwam net de dokter binnen. De dokter begint Emily terug te inspecteren. Hij voelt haar polsslag. "Wel, u heeft inderdaad gelijk ze heeft nog een polsslag. Dit is eigenaardig. Hij roept een verpleegster, en zij gaat een nieuwe hartslag meter halen. Bij deze is duidelijk te zien dat ze nog een hartslag heeft. Waarschijnlijk is er iets misgegaan met de vorige. De dokter deelt wel mee dat ze in een coma ligt, en dat ze niet zeker zijn dat ze er nog uitkomt.

Pov Niall

Wat een geluk ze is niet dood, dit had ik me anders nooit vergeven. Ik voelde iets trillen en keek. Harry belde me. Ik nam niet op ik zal ze het direct wel gewoon zeggen. Ik loop naar Emma om te zeggen dat ik wegga maar dat ik nog zeker terug kom om te kijken hoe het met haar gaat. Ik verlaat de kamer en loop terug naar de ingang. "Meneer Horan," hoorde ik iemand zeggen. Ik draaide me om. "Ik zou een andere ingang nemen deze staat nog steeds vol met gillende fans." Zei de mevrouw van achter de balie. "Dank u wel!" zei ik terug. Ik nam de andere uitgang en liep naar mijn auto. Gelukkig zijn er hier geen gillende fans te zien. Ik stap mijn auto in en rijd naar de rest. Wanneer ik aankom en de deur open doe komen ze meteen aangelopen. "Wat heb je gedaan!" riepen ze in koor. We liepen naar de woonkamer, en vertelde heel het verhaal. Van hoe ik haar had aangereden tot wanneer ze zeiden dat ze dood was maar dat ze dat eigenlijk hellemaal niet was. Ik vertelde hun ook dat ik vanaf nu elke dag naar haar ging om te kijken hoe het met haar ging. Ze keken me allemaal begrip vol aan. Ze gaven me geen schuldgevoel, maar vonden het goed dat ik elke dag haar ging bezoeken.

Pov Emma

Niall is ondertussen weg, en ik zou dringend mijn leerkracht Engels moeten verwittigen. Ik vertelde haar alles en zei dat ik hier mocht blijven. Ook verwittigde ik mijn ouders dat ik heer bleef. Ze vonden het geen probleem. Het is ondertussen 11 uur geworden en begin toch moe te worden. Ik ga in een stoel zitten en val in slaap. Ik blijf maar dromer over het ongeluk. Wanneer ik wakker wordt van het zweet zie ik dat de ouders van Emily er niet meer zijn. Ik zie wel een papiertje liggen ' Wij zijn naar ons hotel om te gaan slapen. We zien je straks wel weer." Ik vouw het papiertje op en stop het in mijn broekzak. Ik voel dat mijn maag begint te knorren en besluit dan maar om iets te gaan eten. Wanneer ik terug kom zie ik Naill aan haar bed zitten. "Wat doe jij hier?" vraag ik. Het is tenslotte nog maar 8 uur. "Ik kom haar bezoeken, dat had ik jou toch gezegd." Antwoorde hij. "Ja dat weet ik wel maar waarom al zo vroeg?" vroeg ik. "Wel, ik wil zo weinig mogelijk haar ouders tegenkomen. Je weet wel haar moeder was gisteren behoorlijk kwaad." Zei hij. Tja daar had hij wel gelijk in. We zitten hier ondertussen zo'n half uur. "Mag ik jou gsm nummer?" vraagt hij dan. "Zo kan je mij op de hoogt brengen wanneer er iets gebeurd." Ik geef hem mijn nummer maar. Dan zie ik de ouders van Emily binnen komen, en Niall schrikt. Hij wil zo snel mogelijk weg.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb even niet zo veel tijd om te uploaden. Ik zit nog steeds in de examens, nog tot woensdag :( en die moet ik echt goed doen. Maar hier toch nog een hoofdstukje. :)

Ongeluk (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu