Novell:1 stjärn hingsten

8 2 0
                                    

Det var en natt då månen lyste helt klart och stjärnorna var större än innan. Men då jag nog såg i synen det var en vit hingst med stjärnor i manen den var fantastisk. Klockan slog 01:00 då han försvann jag sprang för att se om jag såg honom men han var borta. Jag gick hem och va ganska nere jag såg verkligen inte i synen. Jag ska packa sen imorgon ska jag tälta och kolla när den mystiska vita hästen kommer springande över igen med dom vackra stjärnorna i manen tänk om jag få rida den flygandes med stjärnor runt mig vilken dröm alltså. Efter en stund sov jag men jag kunde inte men jag kunde till slut som sakt jag drömde om han dendära fina hästen. Nästa dag kom pappa och kollade till mig han ropade lite försiktigt. Jag vaknade. Han frågade va jag gjorde igår och att jag ska börja fixa mig. Jag svarade att jag kollade på stjärnona och att dom va som finast igår och att jag hade svårt att sova. Pappa kom in och satt sig bredvid mig. Jag sa att jag skulle tälta och sen gick jag och gjorde frukost. Då kom mamma hon så ganska glad ut när hon kollade på mig. Jag frågade vad som hade hänt. Då dom sa att jag skulle få en små syskon jag blev bara besviken jag trodde jag hade fått en häst. Jag gick där ifrån och skyndade mig att fixa mig. Sen small jag till dörren så bords lampan trillade ner och gick sönder. Jag sprang till där jag såg hästen. Jag fixade där jag skulle ha tältet. Nu började natten komma klockan slog snart 24:00 då han skulle komma. Men inget hände jag Väntade en stund till. Men han kom inte tårana kom och jag sprang hem. Tur så va ingen hemma jag öppnade dörren och gick in. Jag kunde nu verkligen inte sova jag tänkte att jag aldrig skulle få sen honom igen den vackra vita hingsten med den fina manen med stjärnor i.                  

Imon kommer Novell:2 om den stjärn hästen undra hur det kommer gå

Novell:1    Stjärn hästen Where stories live. Discover now