Roxfortban

262 12 3
                                    


- Holly? De jó hogy itt vagy! Mit keresel itt a varázsló világban? Te? Holly! Hogy?????

Holly Diwell,  muglik sulijában Rose legjobb barátnője volt. Sose mehetett el hozzájuk, mert az mondta neki a kis barátnője, hogy nem férnének el, akkora rumli van ott. De úgy tűnik, azért nem, mert kiderült volna, hogy mások mint a többi ember,  és ezt titokban akarták tartani.

- Tudod, Rose, mi varázslók vagyunk, - mondta Holly - csak a muglik közé mentem 11 éves koromig, mert azután már a Roxfortba járhatok, meg a tesóim is oda  járnak. Tudod, Valentine meg John is. De te hogy kerülsz ide?? - kérdezte Holly barátnőjétől. 

- Hát én?. Öööö... kapott a nagynéném egy levelet Roxfortból, és hát, el szerettem volna jönni tanulni ide. De olyan jó, hogy te is itt vagy. Együtt  vághatunk bele ebbe a kalandba. :) 

Egymásba karolva boldogan szálltak fel a vonatra. Végre találtak egy üres kupét.

- Ti hol vettétek a pálcát? - kérdezte Rose - Ollivander  fiánál? Mi igen. És én tisztán emlékszem, hogy mit mondott, amikor megtalálta a nekem való pálcát. Azt mondta, hogy éger fából készült, főnix toll a pálca magja, 11 és fél hüvelyk, enyhén ruganyos. Az édesanyádnak majdnem ugyanilyen pálcája van - aztán motyogott egy olyan szót amit senki se hallott - vagy volt.

-Nekem azt mondta - szólt izgatottan Holly - bükkfából készült, sárkányszívizomhúr a magja, 11 hüvelyk, enyhén rugalmas. -  és előhúzta pálcáját zsebéből .

Belépett a kupé ajtaján egy  barna hajú fiú.

- Bocsánat, leülhetek?- kérdezte félénken a kisfiú - Az én nevem James Sirius Potter

- Húúú, te vagy a híres Harry Potter fia?-kérdezte Holly meglepetten.

- Igen én vagyok, meg a bátyám is ide jár. A húgom is majd nemsokára jönni fog.

- A tesódról mesélt a bátyám John. Ő is a Mardekárba került. 

Rose kérdőn nézett rájuk, mert nem tudta ,hogy mit jelent a  Mardekár. Holly elég jól ismerte barátnőjét, hogy tudja, valamit nem tud. És azt is tudta, hogy mit nem.

- A Mardekár egy Roxfortbeli ház. Azt jelenti,  hogy minden tanuló bekerül valamilyen házba. A Hollóhátba , a bátyám Valentine is oda ment, azok kerülnek oda,  akiknek a tanulás kaland. A Hugrabugba azok, akik kedvesek, jámborak. A Mardekárba azok, akik ravaszok, a Griffendélbe meg azok, akik bátrak, hősiesek .- válaszolt Holly kedvesen, és egy kedves mosollyal fejezte be mondandóját.

- Mi  nem is  mutatkoztunk be- nézett fel Rose a fiú élénk kék szemére- Az én nevem Rose Tailor, ő pedig itt - mutatott a barátnőjére - Holly Diwell.

Már 1 órája utaztak a vonaton.  Beszaladt egy barna hajú, szemüveges fiú akit Garrynek hívtak (ezt onnan tudta, hogy Holly úgy köszönt neki, hogy: Szia Garry!) és szolt, hogy vegyék fel az iskolai talárjukat mert mindjárt megérkeznek Roxfortba. Felkapták a ruhát, lelassított a vonat, megfogták a csomagjaikat, és leszálltak. Egy tanár azt kiabálta: 

- Elsősök gyülekező, ide hozzám! 

Minden új diák odaszaladt. Egy tóhoz kísérték őket, ahol beszálltak a csónakokba, és elindultak egy óriási nagy kastély felé. Holly Rose fülébe súgta: 

-  Ez a gyönyörű  épület a Roxfort.

Amikor odaértek, bementek az úgy nevezett Nagyterembe. Ott állt a végében McGalagony a kezében egy mozgó, öreg, molyrágta süveg volt.

- Ezt a süveget úgy hívják, hogy Teszlek Süveg. Felolvasom a névsort, akit szólítok, jöjjön ki és kiválasztja a süveg, hogy melyik házba kerüljön.

- Az első név: Garry Hamilton!

Ő a Hollóhátba került.

- Christian Malfoy !

Ő a Mardekárba került. 

-Holly Diwell !

Ő a Gryffendélbe került

- Rose Tailor!

Rose kilépett, lassan odament a székhez, leült, McGalagony rárakta a fejére a süveget:

- Hmmm, van benne bátorság. Már tudom is, hogy hova rakjalak. - mondta a süveg.

- GRiFFENDÉL!!!!

Rose nagyon örült, hogy ugyan oda került mint Holly.

- James Sirius Potter!

Ő is a Griffendélbe került.

A házválasztás után tartottak egy nagy lakomát. Holly és Rose annyira boldog volt, hogy le se lehet írni.

A lakoma után együtt mentek fel James-szel a Griffendél toronyba. Rose nagyon meglepődött amikor észrevette, hogy mozognak a képek, hogy egyik képből a másikba vándorolnak.Hát még akkor, amikor a lépcsők mozogni kezdtek, Holly a fülébe súgta:

- Nagyon szeszélyesek a lépcsők.

Amikor felértek a toronyba, egy nagy kép állta útjukat. Úgy hívták: Kövér Dáma.

George Lackwood, a Griffendélesek prefektusa odalépett, és elmondta a jelszót. A Kövér Dáma kinyitotta az ajtót, és beléphettek. A  Griffendélesek klubhelyisége nagyon barátságos és otthonos volt. A lányoknak természetesen külön helyiségeik voltak. Rose egy szobába ment Hollyval. A szobában baldachinos ágyak álltak. A csomagjaik már ott voltak. Ott aludt a kalitkájában Herfonzia is. Kiderült, hogy Hollynak házi görénye van és az ő neve Ropi.Kipakolták a személyes dolgaikat és úgy döntöttek, átmennek a klubhelyiségbe Varázslósakkozni, James-szel, mert ő azt mondta, hogy hozott otthonról játékot. A Varázslósakk egy olyan játék volt, amiben mozogtak a bábuk  és  ha kiütötte a bábu a másikat, akkor a valóságban is szó szerint kiütötte. De a szabályok majdnem hasonlóak voltak a mugli sakkban azon kívül, hogy a játékos mondta a parancsot és azt teljesítette a bábu. Mikor ezt meglátta Rose, tágra nyílt szemmel figyelte,  hogy játszik Holly és James.

Aztán mikor  lefeküdni mentek felfelé a mozgó lépcsőkön, azok másfelé vitték el őket mint ahova kellett volna. Benyitottak egy szobába és meglepődtek...

Roxfort az otthonWhere stories live. Discover now