Hari persekolahan bermula seperti biasa. Tiada yang menarik tentang diriku. Aku hanyalah seorang lelaki yang tidak menarik dan selekeh. Aku tak suka jaga penampilan diri sebab it's doesn't important at all. Orang yang bajet handsome padahal tak tu lagi aku menyampah. Tapi aku terpaksa respect bila dia ada keberanian mencuba sesuatu yang baharu.
Mari aku perkenalkan diri.
Nama aku Daniel. Daniel Sufian. Aku baru berumur 15 tahun dan mempunyai konflik perasaan yang menyusahkan diriku sendiri. Yes, mesti korang agak aku ni pengotor atau Mr care nothing tapi semua silap. Aku ada crush dan dia seorang lelaki.Kenapa lelaki?
Sebab aku dah sedih dengan kaum hawa ni. Aku tau yang fitrah manusia iaitu lelaki dicipta untuk perempuan but I found it a clichè.★
"2014"
Akhirnya, aku dapat memasuki alam remaja. Aku taklah suka sangat remaja because everything change. Kawan perempuan nampak lagi dewasa dan lelaki... masih sama dengan perangai kebudak-budakannya itu."Baiklah semua, saya perkenalkan diri saya. Nama saya Rashidah Lidya. Kamu boleh panggil saya cikgu Lidya."
"Harini, saya nak semua perkenalkan diri masing-masing"
pinta cikgu.Satu demi satu bangun untuk membuat intro diri. Bosan!!!
Mereka yang excited lebih ialah perempuan. Perempuan pelik. I can't even get in with them. Huh."Abang yang duduk sebelah Fariq ni siapa nama?"
Shit. Macam mana aku boleh termenung hari pertama masuk kelas pulak ni. Nasib cikgu tu baik. Hahahahah. Mimpi jelah baik tu. Harapkan hari pertama je lepas dua-tiga bulan nanti keluarlah segala belang dia. Manusia tak boleh diramal.
Semua berjalan dengan lancar. lel. Lancarlah sangat. Semua hambar. Hambar everywhere. Aku memilih untuk senyap berbanding berkomunikasi dengan manusia disekeliling aku. Aku memang tak pandai buka topik untuk berkenalan.
"Hai,Nama saya Fariq. Nice to meet you. I hope we can be friend soon or later.
Aku takat senyum je yang mampu. Aku memang susah nak bergaul dengan orang baru.Apatah lagi yang asing. Semua cikgu yang masuk dalam kelas buat sesi tu. Aku naik letih dengan semua tu. Takpe Daniel. Kau kena sabar. Benda ni biasa je dan berlaku di seluruh sekolah kut. *pujuk diri sendiri sambil menangis*
Kejap, Fariq? Jantungku berdegup laju macam meronta untk dilepaskan. Satu perasaan di mana hati aku terasa panas dan pedih. Pedih amat seperti dicucuk jarum.
"Izam, kenapa kau tinggalkan aku?" bisik aku kepada diriku sendiri.
Flashback...
Dalam kelas
"Izam, kau janji jangan tinggalkan aku eh? Janji!"
Izam mendiamkan diri which is i feel that I'm not valuable for him. Aku sakit dengan janji palsu yang memberi harapan.
Tapi aku tetap berharap yang aku mampu jumpa dia semula. Nak buat macam mana. Dia masuk asrama, aku pula pilih sekolah harian. Ikutkan kau boleh je ikut dia sekali tapi aku tak mahu dilihat terkejar-kejar dan suka dia."Acik!!! Nak nasi lemak ayam goreng satu"
Bisingnya kantin ni. Aku benci tempat yang ramai orang dan perlu berebut sebab nak beli makanan. Pressure lah katakan. Seriously!'Haih' keluh aku. Tiba-tiba Fariq menegur aku dari belakang. Kenapa dia nak rapat dengan aku sedangkan dia tau aku tak hensem. Fikir positif danny. Segala perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya. Sesungguhnya kau ada hak untuk bertawakal.
"Are you going anywhere this evening?"
"No why?" jawabku pendek dengan rasa pelik ya amat.
"Good. Can i go to your house? I heard that you are the smartest people in our class. So, I want you..."
Aku pelik. Suasana sunyi dan daun-daun kering pun beterbangan oleh angin sepoi-sepoi bahasa."You want me for? To teach you"
"Eh uh Yes actually."
"But we don't know each other and you even dont know where my home is located"
Maka si Fariq mula memegang tanganku sambil membuat muka. Kau ingat comel sangat ke muka kau tu. *Tapi dia memang comel pun Hihihi*
"Ok fine. Aku taknak orang label aku ni kedekut ilmu je. About alamat nanti aku bagi. Kat kelas bagi number kau."
"Thanks~~~~~ very much Danny."
"you're welcome der."
Jeda. Aku keseorangan. Aku tak suka bergaul tapi kalau dah jadi kawan cemburu pulak. Hadoi. Banyak pantang hidup kau ni Daniel oi.
Kalau ditengok kembali, my fetish is hair obviously. Aku senang jatuh hati dengan orang yang ada rambut panjang tolak ke belakang, bahagian tepi di trim seperti bentuk kura-kura di atas kepala. Tambahan pula muka yang comel and perangai yang joyful. Fuhh package hawau.
Suddenly, muka Fariq muncul dalam akal fikiran.
"I hope that you can be my mate. Maybe a special mate."
Hello readers. Maybe this story is just a boring story. But i hope i can have someone to read this. Pehal speaking ni. 😂😂 btw, beri sokongan dengan vote atau comment. I will try m best to reply the messages if i get it. Bye.
YOU ARE READING
〔C〕Rosak (boyxboy)
RandomMaka si Fariq mula memegang tanganku sambil membuat muka. Kau ingat comel sangat ke muka kau tu. *Tapi dia memang comel pun Hihihi* "Ok fine. Aku taknak orang label aku ni kedekut ilmu je. About alamat nanti aku bagi. Kat kelas bagi number kau." "Th...