8 | Never forget

874 116 7
                                    

Jari Jin menulis diatas buku latihan. Setiap catatan dihadapan disalin.

" Seokjin! "

" Nae? " jari Jin berhenti dan kepalanya mendongak melihat empunya suara yang menyebut namanya.

" Tolong panggilkan Mino. Kelas 3-2 . Sekarang " arah cikgu tersebut.

' Aku pula disuruh? ' rungut Jin kecil. Dia bangun dan keluar dari kelas.

***

- Skip -

Hujung pensel diletakkan diatas buku nota lalu dicoret. Habis berconteng satu muka surat itu oleh Hoseok.

" Apa yang berlaku tadi? Diantara Jimin and Yoongi. "

Dilukis dua orang lidi dan diatas nya ada nama 'jimin' dan 'yoongi'. Hoseok memerhati dua lukisan serta nama yang ditulisnya. Bibirnya diketap dan dahinya berkerut .

" Mesti ada mistake berlaku ni. Mustahil kalau Jimin tiba tiba je tumbuk Yoongi tanpa sebab. Mesti ada sebab. Reason. Yes, reason. But, what reason ya? " pensel diketuk ketuk atas mejanya.

" Guys! Sir Zhang tak masuk, dia ada meeting. So semua buat kerja sendiri.! " kata Yiseul yang baru muncul didepan pintu kelas.

Apalagi semua bersorak. Then, buat kerja sendiri.

Hoseok tidak mengendahkannya malahan terus memikir tentang hal tadi.

Krekk

Hoseok menoleh kesebelahnya.

Jimin.

Tegang mukanya.

Ceh, macam tak biasa. Ok, Hoseok. Masa ini la kau kena soal siasat. So, start!

" Jim-- "

" Dont talk to me now." pintas Jimin sebelum Hoseok menghabiskan ayatnya. Mulut Hoseok menyerong dan matanya disepetkan.

" But i want talk to you. About.. "

" ...these things.. You know what i meant . " bisik Hoseok. Takkan nak cakap kuat kan?

Jimin menghembuskan nafasnya perlahan. Dipandang Hoseok disebelah. Sungguh dia tiada mood nak berbual sejak dua benda berlaku keatasnya.

Satu, Yoongi.

Dua, dekat tandas.

" What are you gonna say exactly huh, Hoseok? "

" Tak faham? Ok well. Tentang Yoong-- "

Tup!

" Follow me now. " Jimin menarik Hoseok keluar dari kelas.

***

" Remember.. Give this to him, got it? If you not..." matanya merenung tajam kearahnya seseorang dihadapannya. Jari jemarinya memegang hujung rambut orang itu dan ditarik perlahan.

" ...you'll know something bad happens to you later . And i'll make sure you will enjoy it ." dia mengukir senyuman sinis. Orang dihadapannya tiada sebarang reaksi . Benda ditangannya ditenung.

[C] Crazy Psycho ||  btsWhere stories live. Discover now