chapter 4

1.3K 77 7
                                    

Jag sitter i soffan med hörlurarna i öronen och blicken fäst på telefonens skärm i väntan på mina kompisar som troligtvis inte komma förrän exakt då vi börjar. Sömnigt sluter jag ögonen och lyssnar till musiken i ett försök att koppla bort skolans tråkiga omgivning.

Jag blir plötsligt avbruten av att ena hörsnäckan rycks ur mitt öra och möter förvirrat Ellas ivriga blick som placerar sin macbook i mitt knä.

"Kolla vad fina bilderna blev" yttrar hon exalterat och sömnigt sveper jag med blicken över bilderna hon tog på mig och Felix igår. Jag hummar lite för mig själv och sveper noggrant med blicken över bilderna som faktiskt är riktigt bra. 

"Shit vad bra dem blev, omg" mumlar jag för mig själv och betraktar bilderna med stora ögon. Känner plötsligt en hand mot min axel och tittar upp för att möta Felix trötta blick. "Åh kolla Fells.." yttrar jag glatt och visar honom bilderna och han lutar sig ner och lutar händerna på min bröstkorg och hakan mot min axel medan han betraktar dem. 

"Vill ni fota i eftermiddag igen? Jag måste fixa lite bättre ljus och så och nu vet ni ju vad det handlar om" yttrar Ella exalterat och jag nickar ivrigt och blickar upp på Felix som aningen tveksamt betraktar bilderna och sedan lyfter blicken. 

"Ehm asså jag vet inte, jag tror inte att jag vill vara med längre" yttrar han tveksamt och både jag och Ella ser på honom som att han vore dum i huvudet. "Men vad fan?! Ställ upp för mig nu?" yttrar Ella besviket och jag rynkar lite på pannan och betraktar honom innan jag reser mig upp och placerar handen mot hans svank. 

"Kom" yttrar jag lugnt och för honom en bit bort då jag märker att något är fel. 

"Felix vad händer? Varför har du ändrat dig?" Frågar jag lugnt och han ser ner i golvet och skakar lite på huvudet. "Jag vill bara inte, okej?" yttrar han suckande och börjar pilla på sin telefon vilket får mig att suckande skaka lite på huvudet. 

"Jaha okej" mumlar jag bara aningen stött och stämningen mellan oss blir stel.



. . . 

Jag spammar lite på denna nu...

älska lagom hårt // foscarNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ