1- School

15 3 1
                                    

*Thuis in bed*
Ik rek mij uit en denk: Vandaag naar school! Aan de ene kant heb ik er wel zin in maar aan de andere kant.. Wat als ze geen vriendinnen krijgt? Wat als ze gepest word? Kop op Amy! Denk ik bij mezelf, je bent 17 je gaat het niet op je kop laten zitten! Ik stap uit bed en loop naar de kast. Ik heb echt een mega grote inloopkast. Ik ben er heel erg blij mee. Zelf vind ik mijn nieuwe kamer echt heel erg cool geworden. Hij is beige met witte stoelen en meubels en natuurlijk de inloopkast en mijn kamer is MEGAGROOT! Ik kijk in de kast en pak er een spijkerbroek en een leuk vest uit. Ik twijfel even.. Niet te kinderachtig? Ik moet wel een goede indruk maken op de leerlingrn. Ik besluit om het toch te doen, alleen wissel ik het vest om voor een leuk shirt met print en een zwart vestje. Ik bekijk mezelf in de spiegel en vind mezelf er heel knap in!

Beneden pak ik een boterham en smeer er een dikke laag chocopasta overheen. Ondertussen komt mijn moeder beneden. Ik heb een hele goede band met haar. Ze zegt: Goeiemorgen Amy, zin om naar school te gaan? Pff nee natuurlijk niet! Zeg ik, wie heeft er nu zin om naar school te gaan? Ik pak de rest van de spullen en loop de deur uit. Doei mam!

Als ik in de bus zit denk ik aan hoe mijn klas zou zijn. Zouden ze me accepteren? Ze is er eerlijk gezegd wel bang voor.. 45 minuten later sta ik voor school, mijn rooster ken ik wel uit mijn hoofd maar toch even naar het klaslokaal kijken. Ik pak mijn agenda en zie dat ik in lokaal 326 moet zijn. Ik loop naar boven en voel me toch wel een beetje zenuwachtig.. Pff Amy, denk ik bij mezelf, je lijkt wel een brugger ofzo.. Zenuwachtig voor je eerste schooldag! Ik stop bij lokaal 327 en kijk naar binnen. Mm er zitten nog maar een paar jongens en een paar meisjes. Ik besluit om nog even naar de wc te gaan. Ik ga echt nog niet naar binnen als een van de eerste, dadelijk zien ze me aan als een nerd! Dat hoef ik echt niet hoor.

10 minuutjes later gaat de bel en besluit ik om toch maar naar binnen te gaan want te laat komen op je eerste schooldag én op een nieuwe school is een beetje te veel van het goede. Ik loop naar binnen en zie dat de klas al een stuk voller zit. Ik loop naar 2 tafels die nog niet bezet zijn en ga zitten. Er komt een meisje naar mij toe lopen en zegt: Hoi! Ben je nieuw hier? Ik ben Michelle. Ik knik en zeg: Hoi! Ik ben Amy. Michelle: kom je bij Charlotte en Eva en mij zitten? Anders zit Eva alleen omdat er hier maar 2 tafels naast elkaar zijn in plaats van 3. Oke! Zeg ik, ook wel opgelucht omdat er tenminste iemand is die al aardig doet.. Nu de rest nog. Ik pak mijn tas en loop achter Michelle aan. Ik ga naast Eva zitten. Eva is heel knap en heeft lang blond, krullend haar. Hoi! Ik ben Amy, zeg ik tegen haar. Hoi ik ben Eva, zoals je al wist! Ik lach en dan komt de leraar binnen. Hij stelt zich voor als meneer Jansen. Hij is heel groot en heeft een uilenbrilletje maar als de les is afgelopen besluit ik dat ik hem wel mag. Hij heeft wel gevoel voor humor maar kan toch goed orde houden.

Als ik naar de volgende les loop, komen Eva, Michelle en Charlotte achter mij aan. Ze zeggen: Ga je nu alleen naar de volgende les? Loop lekker met ons mee! Vanaf nu hoor je bij de club. Ik ben heel blij dat ik al vriendinnen heb gevonden en zeg: Ok dankjulliewel dat jullie mijn vriendinnen willen zijn. Geen probleem zegt Eva en ze schiet in de lach. Wij mogen je well en dat overkomt niet iedereen. Als wr naar lokaal 213 lopen, zie ik dat echt bijna iedereen ons aanstaard. Is dat normaal? Vrasg ik aan Charlotte. Mwah wij zijn gwn populair dus dan heb je dat!

Mam ik ben thuis! Roep ik naar mijn moeder die waarschijnlijk boven is. Ik hoor gestommel en ja daar komt mijn moeder aan. Hoe was het Amy? Superleuk, voor zover een schooldag leuk kan zijn! Zeg ik. Ik pak nog wat drinken en chips en loop naar boven.
Weer huiswerk maken..
Huiswerk maken. Ik pak mijn boeken en ga aan de slag.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 19, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Badgirl or not?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu