"SHANIA ALS JE NU NIET JE FUCKING BED UITGAAT GA JE HET VOELEN MET DIE RIEM!" Schreeuwde m'n stiefvader. Ik stapte m'n bed uit en liep naar de badkamer. Oh trouwens, ik ben Shania. Die man, mijn stiefvader woont nu al 2 jaar hier in huis. Sinds de 1e maand mishandeld hij me al.
Van schelden tot aan verkrachting. Ik woon met hem, m'n moeder, m'n twee broers en m'n zusje. Ik zal ze wel even aan jullie voorstellen.
Davion (is een overeleden neef/vriend van me R.I.P.)
17 jaar.
Broer van ShaniaDwayne
16 jaar
Broer van ShaniaKimisha
3 jaar
Zusje van ShaniaDennis
39 jaar.
Stiefvader van ShaniaGilliana
37 jaar.
Moeder van ShaniaEn ik? Ik ben Shania.
Ik ben 16 jaar, de tweelingzus van Dwayne en gelijk ook het ene meisje. Ik ben Surinaams/Chinees/Javaans. Ik zette m'n bluetooth box aan en stapte onder de douche.
"Ik weet wat ik zei, ik weet wat ik zeg maar ik ga niet weg. De tijd gaat voorbij, ik weet wat ik zei maar ik wil meer vrijheid. Ik heb te veel gehoord, jij hebt te veel gelogen. Ik heb te veel geloofd maar ik ben klaar met hopen, ja ik ben klaar met hopen... in ons allebei." Zong ik mee ook al was het waarschijnlijk de verkeerde tekst.
"Shania wil je alsjeblieft snel doen in de badkamer voordat je stiefvader weer komt alsjeblieft?" Snikte m'n moeder. Ik zei tegen haar dat ik nu eruit kwam. Ik draaide de douche dicht en pakte m'n baddoek die ik om me heen wikkelde en nam m'n telefoon ook mee.
Ik draaide de badkamerdeur van het slot en opende de deur waar m'n moeder met tranen en een snee over haar wang stond. Ze nam me in der armen en zei dat ik sterk moest zijn vandaag. Zo gaat het elke ochtend, elke keer hetzelfde ik word er gek van om m'n moeder gebroken te zien maar op de 1 of andere manier doet het me weinig als ze huilt ik bedoel hoe lang maken we dit al niet mee? Ze is wel de enige die weet dat m'n stiefvader me mishandeld maar ja.
Ik liep naar m'n kamer en onderweg kwam ik m'n stiefvader tegen, hij kwam met een grijns op me aflopen en trok me mee in z'n kamer. Laat dit alsjeblieft niet weer gebeuren hoopte ik, maar nee het was al te laat. Na een uur liet hij me de kamer uit, ik liep met opgezwollen ogen naar mijn kamer. Ik pakte m'n kleren en liep weer naar de badkamer, deze keer kwam dwayne eruit.
"Vieze hoer." Mompelde Dwayne naar me."PARDON!" Schreeuwde ik in z'n gezicht. Hoe bedoeld hij? MIJ een hoer noemen? Z'n eigen tweelingzus dan weet hij niet eens wat er speelt.
"Ja jij, je bent echt een hoer Shania. Lekker met mama der vriend in bed dingen liggen te doen?" Ik duwde Dwayne weer de badkamer in en sloot ons op in de badkamer. "Wat doe je ik wil niet met jou in 1 ruimte zitten, straks ga je me nog vragen of ik ook dingen met je wil doen." Snauwde hij me toe.
"J.. j.. je weet niet wat er speelt Dwayne hij h.. h.. heeft me meerdere malen verkracht, al sinds hij hier woont. Toen waren we 14.." zei ik terwijl ik in huilen uitbarstte. Hij keek me leeg aan, haalde de badkamerdeur van het slot, sloeg de deur hard dicht en liep weg.
Ik stapte onder de douche en liet de stralen zich mengen met het water. Na anderhalf uur te hebben gedoucht en mezelf klaar te hebben gemaakt ging im de deur uit. Het was nu 08:46 lekker te laat.
Om 09:04 kwam ik aan op school over 16 minuten zou het volgende lesuur alweer beginnen, mentoruur. Ik liep rustig naar mijn kluis en er stond een groepje domme blondjes voor, ach ja aangezien ze toch niet gaan opschuiven doen we het anders. Ik stak m'n hand tussen hun hoofden door in het sleutelgat en draaide m'n kluisje open, je verwacht het al. Ik sloeg het deurtje van m'n kluis keihard tegen dat ene meisje haar hoofd.
Pff dan moest je maar opschuiven bitch, heb geen tijd voor je zogenaamde belangrijke gedoe. Ze keek me aan. "Is er iets?" Vroeg ik met een lach op m'n gezicht. "Ja lelijk kind." Antwoordde ze, "De enige die ik hier lelijk kan noemen ben jij he? Met je lelijke oranje Donald Trump hoofd." Der vriendinnen hielden hun lach in en liepen weg, ze rende er nog achteraan, triest.
De bel ging en ik liep naar m'n les. Ik ging zoals gewoonlijk weer op m'n plek zitten helemaal achterin de klas. Na een minuut of 10 kwam er een jongen de klas binnenlopen. "Ah daar hebben we hem, welkom. Kan je jezelf even voorstellen?" Vroeg m'n mentrix, mevrouw Dambrink.
Hij rolde met z'n ogen en begon te praten. "Ewa ja ik ben Chahid en ik ben nieuw hier." Zei hij. "Eh nou dan mag je achterin de klas plaats nemen naast Shania. Hij liep mijn kant op en keek me eerst lang aan maar ging daarna toch zitten.
"Nou jongens en meisjes ik wil jullie wat vertellen, wij gaan volgende week op werkweek. En ja het word misschien wel te laat vermeld maar jullie zullen mee moeten gaan want het telt mee voor je examen. Tijdens de werkweek maken jullie een sectorwerkstuk over jullie belevenis op de werkweek."
JE LEEST
Emotions.
Teen FictionSoms word er teveel van je gevraagd, Soms word het allemaal ook teveel. Soms wil je niet meer, Maar dan is er één ding dat je staande houd. Één ding waar je voor leeft. Pijn, Verdriet, Haat, Liefde, Jaloezie. Welkom in het leven van Shania op weg na...