chapter 6

1.3K 86 3
                                    

Jag sitter på tunnelbanan med påsen med alkohol i famnen för att flaskorna inte ska gå sönder pågrund av den oregelbundna körningen och alla andra resenärers stressade rörelser. I lurarna hör jag Felix muttra då han är påväg att missa tunnelbanan och jag himlar med ögonen då detta alltid händer honom.

"Fells nästa är slussen" yttrar jag lugnt och flinar roat då han får panik och svär högt in i luren. 

"Men för i helvete Oscar, det är ju 3 minuter kvar?!" Utbrister han surt då han antagligen sprungit till stationen och upptäckt min lögn vilket får mig att skratta. "Sorry babe men jag kunde inte låta bli. Lets be honest, du hade ändå missat den om jag inte gjort så" yttrar jag roat och han muttrar surt innan skärmen visar att slussen faktiskt är nästa och vi lägger på. 

"I hate you" yttrar han så fort han sjunker ner bredvid mig och jag skrattar lågt och kramar om honom snabbt. "Love you too" yttrar jag roat och han suckar och ser sedan nyfiket ner mot påsen i mitt knä. 

"Åh vad har du?" Frågar han och jag öppnar påsen lite och visar honom. "Gin, cider, lite vin. Ella sa att hon kunde fixa vodka.." yttrar jag lugnt och han hummar nöjt innan han plockar upp telefonen och går in på Snapchat. Då han lutar huvudet mot min axel så tar jag mig friheten att smygkolla på hans snaps. 

"Ett haff?" Frågar jag då han får flera snaps av en och samma kille och han ger mig ett lurigt leende innan han tar en sexig selfie och skickar som svar. 

"Kanske lite mer än bara ett haff" yttrar han lugnt och jag lyfter lite på ögonbrynen och hummar som svar. Blir av någon anledning lite stött då han inte berättat att han träffat någon seriös. Vet egentligen inte varför jag bryr mig så mycket, men bara av att se hur han leende svarar på ännu en snap gör mig irriterad.

älska lagom hårt // foscarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora