Du är

107 5 1
                                    

Maddes perspektiv*

Jag gick med snabba steg iväg till skolan, på mig hade jag en turkosgrön ( vet inte vad färgen heter) klänning på mig.

Jag gick med snabba steg iväg till skolan, på mig hade jag en turkosgrön ( vet inte vad färgen heter) klänning på mig

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Om ni vill undrar varför är det för att denna vecka är det månveckan. O på lördag är det den årliga mån dansen. Den händer varje år den 10 oktober. Alltså min födelsedag. Något som är märkligt är att jag är den ända kinzen som någonsin har blivit född den dagen, i hela vår kinze historia. Vi har en färg-kläder kodex för månveckan. Måndag turkosgrön, tisdag blå, onsdag rosa, torsdag svart o fredag vit.

-i klassrummet-
"Hej Maddepadde", skrattar Simon till mig. Han har på sig en kill-sjal i samma färg som min klänning. "Hola Simson", skrattade jag tillbaka. "Är du förväntansfull inför lördag?" Frågade han mig. "Självklart är jag det" svarar jag. "Vad händer på lördag?" Hör jag någon säga. När jag vänder mig om ser jag Martinus o konstigt nog har han på sig en turkosgrön tröja, o Marcus har på sig en lika dan. "Madde har födelsedag på lördag, då blir hon 14", säger Simon snabbt. Jag mimade tack till honom. "Verkligen?" Frågade Tinus. "Yes, i do", svarade jag. "Fin klänning btw" sa han o tittade på mig. "Eh... tack", svarade jag o jag kände hur jag rodnade. Varför rodnar jag? "Så kommer du ha någon fest?" Frågar någon bakom Tinus. Jag tittar bakom Tinus o ser att Marcus står där. "Eh... ja det kommer jag, den är nästa lördag". Svarar jag. "Ni kommer bli inbjudna har bara inte gjort klart korten ännu" säger jag snabbt. Varför sa jag det? Märkligt.

-lunchrast- (orkar inte skriv om vad dem ska göra på lektionerna)

"Jo.. eh.. Madde, jag undrar om du kanske vill följa med mig hem efter skolan idag?" Säger Marcus nervöst till mig. Hoppas hon säger ja, jag måste göra upp för det som hända. Gud vad vacker hon är. Hör jag honom tänka. Jag vet att det inte är snällt att läsa andras tankar, men behövde få reda på anledningen till varför han vill att jag ska följa med honom hem. "Jo visst, det låter kul" svarar jag med ett leende på läpparna. Han ler mot mig

-efter skolan-
"Klar till att gå?" Frågar jag Marcus. Han ler mot mig o säger "snart". "Var bor du egentligen?" Jag kom på att jag inte visste var han bodde. "Du får se", skrattar han. Vi gick ut från skolan o fram till en svart bil. Marcus håller upp dörren till bilen som en riktig gentleman. Han öppnar munnen o säger "Madde du är..."

Hej hoppas ni gillade kapitlet det blev en cliffhanger

Du är bara en jävla fet drama queen- MGWhere stories live. Discover now