Oneshot: Langat
Ihmiset eri puolilla maailmaa elävät päivästä toiseen täysin tietämättöminä verkostosta joka näkymättömyydestään huolimatta on olemassa ja pitää heidät yhteyksissä toisiinsa.
Näkymättömät langat etäisyyksistä huolimatta sitovat ihmisiä. Ne kaikki ihmiset, joista olet kuullut puhuttavan, tai jotka olet tavannut aamuisin kerrostalon rappukäytävässä, ovat ohuilla mutta kestävillä nauhoilla sidoksissa sinuun, vaikket sitä itse tietäisikään.
Tälläkin hetkellä sadat ihmiset ovat sinun tietämättäsi sidoksissa sinuun. Joku saattaa juuri ajatella sinua, joku näkee kirjoituksesi Facebookissa, joku jonka näit hiljattain, kaikki näkymättömillä langoilla kiinni sinussa...
Ja joka sekunti syntyy uusia lankoja. Langathan ovat aina olemassa, niin kauan kuin ihmisiä maapallolla riittää, niin myös sidoslankoja, jotka heitä yhdistävät. Sitä mukaa, kun maapallolle syntyy uusia ihmisiä, syntyy heti uusia lankoja. Ja aina, kun tutustut uuteen ihmiseen, tai aina kun avaat kohteliaasti kirjaston oven tuntemattomalle ihmiselle, uudet langat välillänne sitovat teitä.
Valitettavasti nämä langat voivat myös kuolla, kuihtua pois tai vain kadota. Edesmenneisiin tuttaviin sitovat langat haurastuvat ajan myötä ja lopulta haihtuvat kokonaan pois. Sidokset toistemme välillä pysyvät niin kauan, kuin ajatus säilyy. Joka sekunti, joka ikinen kerta kun räpäytät silmiäsi, satoja lankoja katkeaa vain yhdessä hetkessä. Saattaa olla ettet muista enää kolme vuotta sitten tapaamaasi henkilöä, joka työskenteli ruokakaupan kassalla. Tai henkilöä, joka melkein ajoi ylitsesi viime vuonna kävellessäsi suojatietä. Se tarkoittaa sitä, että lankaa ei enää ole, se lienee vain kuihtunut ajan myötä pois...
Sukulaiset ja tuttavat, joiden olemassaolosta tiedämme, ovat aina sidoksissa meihin näkymättömillä langoilla. Yhteydenpito ei suinkaan ole välttämätöntä langan säilymisen kannalta, vaan kaikki muu; ajatukset, tieto ja hyvät välit. Mutta on syytä muistaa: älä missään nimessä unohda!
YOU ARE READING
Novellit
Short StoryKokoelma yksiosaisia tarinoita. Uusia osia saattaa ilmestyä harvoin; kirjoitan silloin, kun minulla on inspiraatiota ja jaksamista.