F J O R T O N

272 8 0
                                    

obs: inte läst igenom detta än så det kan vara typ stavfel eller liknande. Och sry för att jag alltid lägger upp korta kapitel..

2 månader senare

För cirka tredje gången la jag mig ner i sängen och kröp under täcket. Då kände jag hur jag var nära att spy ännu en gång.

Jag sprang till badrummet och satte mig snabbt ner framför toaletten med huvudet hängandes över. Det här var 4:e gången jag spydde idag, och klockan är inte ens 5.

Oscar som såklart var jätteorolig hukade sig snabbt ner vid min sida för att hålla upp håret.

"Hur mår du egentligen hjärtat?" frågar han med en mjuk röst.

Jag kollade upp på honom och försökte le.

Han såg ledsen och medlidande ut när han omfamnade mig i en kram.
"Säkert att vi inte borde kolla upp vad det är? Du har vart såhär i snart en vecka Lovisa."

Jag suckade lågt och gav ifrån mig ett svagt leende.

"Det går nog över snart..." säger jag och pussar honom på kinden. "Jag behöver nog bara vila. Det har ju vart så mycket stress med plugget så har knappt sovit ordentligt."

"Kom så går vi och lägger oss i sängen." Säger han och tar min hand. "Vi kan kolla på film om du vill?"

Leendes nickade jag och följde efter honom till sängen där vi kröp ner under en filt och slog på datorn.

-
Jag vaknade upp sent på eftermiddagen utav att min telefon började ringa. Det var Freja.

F: hjärtat!!!! äntligen svarar du!! Hur mår du? Är det bättre? Saknar dig
L: hahah ja hej på dig med. Jag mår väl, ehm, okej jag ska inte ljuga... jag mår sämst.
F: åh hjärtat
F: tell me, på vilket sätt mår du dåligt? Hur känner du dig?
L: är alltid jättetrött, mår illa och spyr ofta, och har gjort det i en vecka nu.
F: har du fått din mens?
L: uhm nej, den skulle kommit för cirka 3 dagar sen, hurså?
F: med tanke på hur du känner dig så har jag aningar om att du är gravid...
L: Va?!? Menar du allvar?
F: jaaaa, har för mig att man brukar må väldigt illa och vara väldigt trött i början utav graviditeten.
L: oh god....
F: men jag är inte säker! Du kanske borde ta ett test, vill du att jag ska köpa det åt dig och sen komma över runt 7?
L: uhm, ja det blir bra.
F: bra, ses sen då. Puss hjärtat
L: puss!

Chocken jag fick går inte ens att beskriva. Aldrig i mitt 16:åriga liv trodde jag att jag skulle bli gravid. Iallafall inte nu, jag är bara sexton? Hur ska jag kunna ta hand om ett barn?

Hur eller hur så måste jag ju berätta för Oscar.. Och jag är sååå nervös över hans reaktion. Jag menar, han kan ju bli överlycklig och positiv med att bli förälder, sen kan han ju också bli besviken och inte alls vilja bli det.

Och helt ärligt, så har jag inte ens någon aning om vad jag själv vill.

twitter • oscar molanderDonde viven las historias. Descúbrelo ahora