ENTAH mengapa,hati Eliya bagai disirat sirat apabila dihina sebegitu sekali.Dia sedar bahawa dia hanya seorang budak praktikal,tetapi pasal Elena memang seratus peratus bukan salah dia!
Air mata yang berjujuran diseka tatkala melihat kelibat Aliff.Harap dia tak tahu aku menangis!
Aliff yang sedar bahawa Eliya menangis mengeluh.Danial,kau perlu bertangungjawab!
"Are you okay?" Tanya Aliff.Walaupun dia tidak mengata Eliya,rasa bersalah tetap menggunung di dalam hati.Pilu hatinya melihat si gadis menjatuhkan air mata.
Eliya hanya mengangguk.Hidung mulai terasa pedih.Terketar-ketar tangannya menahan tangis.Kuat Eliya!
"Kalau you nak nangis,I tak kisah.I faham sangat bagaimana perasaan you apabila dihina macam tu.I just nak cakap,Danial memang macam tu tapi really tho,he didn't mean it."
Ujar Aliff.Eliya hanya tersenyum tawar.Hatinya masih terluka lagi.
"Say something,Eliya." Kata Aliff.
"I okey," jawab Eliya ringkas.
Aliff hanya menundukkan kepalanya.Tak adil untuk Eliya apabila dia tidak salah!Ni semua sebab Elena!
Kasihan Eliya.Baru sehari bekerja terus perlu menghadapi situasi macam tadi.Sungguh,Aliff sangat berharap kalau Eliya mampu bertahan.
SAMPAI sahaja di rumah,Danial terus menghempaskan badannya ke atas sofa.Penat bekerja seharian.Kepala yang terasa pening sedikit dipicit-picit.
"Danial,I need to talk to you," kata Tan Sri Hisyam mendatar.
"Danial penat lah dy,give me 20 minutes," kata Danial sambil memejamkan matanya yang terasa berat teramat!
"Kenapa Elena datang?" Tanya Tan Sri Hisyam.
Danial mendengus geram.Rasa kantuk pun dah hilang.Dekat ofis,Elena.Dekat rumah pun Elena.Ergh!Stres!!
"Dah lah dy,Danial malas lah nak cakap pasal Elena.We are nothing,right now,"
Tan Sri Hasyim tergelak sinis.
"Aliff dah cerita kan semua kat daddy!Budak Eliya tu tak salah Danial,kenapa Danial salahkan dia?!" Tanya Tan Sri Hasyim.
"Kenapa daddy sokong sangat si Eliya tu?Yes,I know she's just a practical student that is innocent in this case but come on lah daddy,I'm too tired to talk about this." Kata Danial seraya bangkit dari tempatnya.
Belum sempat langkah seterus diatur,satu ayat yang benar-benar menyentakkan jiwa dan raga Danial membuat lelaki itu seperti kehilangan oksigen.
"You're going to marry her!"
Membuntang biji mata Danial.Aku?!Kahwin dengan perempuan praktikal tu?!Ah..no!
"Apa daddy merepek ni,hah?No!Danial takkan kahwin dengan Eliya.Muktamad,"
"Listen,Danial.Ayah dia dah banyak korbankan masa,duit dan yang paling penting,nyawa!Disebabkan Danial yang tak main dekat tengah jalan,papa dia meninggal semata mata nak selamatkan Danial!"
Jantung Danial seakan akan terhenti.Tak..tak mungkin!
"Eliya sedih mendengar berita kematian papa nya.Namun,dia tak tahu pun Danial yang penyebabnya.Cara untuk tebuskan semua nya ialah kahwin dan bahagia kan Eliya," sambung Tan Sri Hasyim lagi kemudian beredar dari situ.
Saat itu,rasa bersalah mengerumuni jiwa Danial.Maafkan aku,Eliya!
YOU ARE READING
Encik Bos,kenapa saya?
RomanceSeorang perempuan bernama,Eliya Iris ingin menghabiskan praktikal nya di satu syarikat yang ada seorang bos kerek!Eliya sering diarah membuat pelbagai kerja oleh Danial Isyraf,bos yang berhati beku! "Kalau aku tengok ada habuk sikit,aku terus failka...