Ibu bapa ku mendapat tawaran bekerja di Switzerland sebagai arkitek.Jadi,tinggallah aku seorang dirumah.Sebenarnya aku bukan anak tunggal.Aku ada abang,tapi dia bekerja di seoul dan bukan di Busan.Aku pon redho jela dapat keluarga yang aktif dalam bisness ni.Ibu bapaku menyerahkan kunci rumah pada aku.
Yela,aku kan bertanggungjawab.
Aku akan berasa sunyi selama 3 bulan,lamakan?.
Tapi aku sanggup untuk ibu bapaku.
+++Aku keluar dari rumah untuk ke rumah Minji.Rumah kami berdekatan je.Sebab tulah ditakdirkan jadi bestprend.
Aku melangkah sedikit untuk mendekatkan diriku dengan pintu rumahnya.
Tiba-ii pintu rumahnya terbuka sendiri.Aku terkaku.Dan aku tersedar kerana melihat minji.Macam tau-ii je,aish malluw.
"keluar jom"ajak aku dengan mesra.Tiba-ii muka nya yang tadi riang menjadi muram."asal weh?"kataku kepadanya.
"aku takboleh keluar"lalu menundukkan kepalanya.
"ouh"malas ingin memaksa orang.Jadi aku keluar lah seorang diri ditaman.Aku memasang lagu Blood sweat & tears apabila menggunakan earphone.Aku duduk disebuah bangku yang berdekatan denga taman permainan budak-ii.Sedang aku kusyuk dengar part Jimin yang nyanyi,sorang budak kecik terlanggar aku,aku terus matikan lagu.
"adik kenapa ni dik?"tanya aku lembut.Dalam hati sebenarnya tengah berapi,hekhek.
"maafkan saya noona,saya taksengaja"katanya lalu menunduk kebawah.Aku melihat telatahnya terus berasa tenang.Dah takda api dalam hati dah.
Seorang jejaka yang memakai baju bewarna hitam terus kearah budak lelaki tersebut.
"adik nape main lari-ii ni?"katanya.
"hehe,saja je nak hyung kejar"kata kanak-ii lingkungan 6tahun.
"aish jom balik,omma dah masak gimbbap dah"katanya lalu menunjuk phone kearah kanak-ii tersebut.Aku dah macam tunggul dah,sedih weh.
"minta maaf ye cik,sebab dia terlanggar cik tadi"katanya yang beberapa kalinya membonggokkan badannya."It's okay.Im already forgive him"kataku sambil memandang wajah jejaka itu.
Macam pernah tengok,tapi dekat mana ye?
Lantaklah,yang penting aku nak balik rumah.Aku segera cabut earphone ditelinga aku,lalu berjalan meninggalkan bangku yang sudah aku duduk tadi.
+++Aku merebahkan diriku diatas katil.Terasa sunyi sahaja hidup ini.Aku mahu seorang teman menemani aku dirumah yang besr dan sunyi ini.Takkanlah nak minta Minji teman,minggu depan dia nak ke Tokyo beberapa bulan disebabkan atoknya meninggal.
Jadi,takkan pula aku nak call taehyung suruh balik dari uruskan kerja di seoul?Dia sibuk dengan scdulenya sebagai K-idol.Hm,semua sibuk.Aku buang rasa sunyi itu, dan menuju kearah dapur.Buka peti ais, buka tudung salji.
WEH, DIAORANG NAK AKU MATI SEBAB TAK MAKAN KE WEH
aku mengeluh, aduh. Dahla aku takpandai masak. Goreng telur pon hagus, nikan nak masak lauk, perghh, win weh.
Aku melakukan sesi memaki hamun seorang diri
NASIB HENGKO LAH YANG DENGAR DIK.
Aku buka pintu belakang rumah, dan melihat anjing kesayangan aku yang bernama
PPAOLA, ehhe shumel kan name tu.
Aku mendukungnya lalu menutup pintu tersebut. Dan berlari menaiki tangga.
®Haera's room.
Aku mengusap usap lembut bulu ppaola.
Tiba-ii, ppaola bangun lalu meletakkan tangannya keatas tangan aku kerana aku sedang mendepa kan tanganku.Aku tahu maksud dia, lapaJE T_T
UWAWW, KITA SAMALAH NI.
aku tak makan hengko nak makan, tak aci weh. AKU PON LAPAR.
Aku mengambil telefon aku lalu mendail nombor telefon milik Seokjin, abang aku yang pertama.
-annyeong oppa jin!
-Nae?
-minta tolong leh?
-boleh.
-tolong belikan ramen dan cup dengan makanan ppaola.
-arraseo.
-gumawo oppa.
-arrachi.OPPA AKU SAYANG AKU. TAEHYUNG JE YANG GEDIK.
YOU ARE READING
Key»PJM
Fanfiction©seorang lelaki yang bernama Park Jimin perasan bahawa gadis yang bernama Kim Haera telah membuat pickuplines kepadanya. +Kim Haera pelajar perempuan disekolah Jeguk Highschool yang telah menghilangkan satu-ii kunci rumahnya.Al...