Min's Family.
"Ma kenapa tak bermalam kat rumah Yoongi je?" Yoongi mengerutkan keningnya hairan dengan tindakan Pn.Min apabila membawa mereka semua ke rumah keluarga mereka.
"Emm saja? Mama takde sebab pun , why not?" Kata Pn Min sambil membuka kunci pintu rumah.
Aku berdiri di sebelah Omma , eh?! "Omma pun ikut sekali ke sini?" Tanyaku dengan suara yg perlahan.
"Haah Min yg ajak menginap , omma ikut je"
"Dahpun haa jomla masuk." Pn Min menyapa kami berdua yang sedan bersembang tadi.
"Woah , cantiknya rumah kau Min! Dah lama aku tak datang sini. Aku kena balik la , nak ambil barang aku and chae "
"Kalau macamtu korang berdua naikla bilik dulu , bersihkan diri lepastu turun bantu mama masak okay." Kata Pn Min lalu berlalu ke dapur.
"Chae..kau tunggula sini dulu aku nak kemas apa yg patut dhlama aku tak balik sini selalu lepak je."
"N-nae , nanti bilik Kau yang mana satu?" Chaeyoung teragak-agak untuk menjawab. Tetiba rasa kekok xD
"Atas , kiri. " Dengan itu Yoongi hilang dari pandangan.
Apa aku nak buat ni ?? Mata chaeyoung mulai melilau ke sekeliling.
...
Myg pov.
Bilik dah nampak kemas macam biasa apa nak buat ni?
Tiba-tiba aku teringat akan sesuatu , aku bingkas berjalan kearah laci meja lalu membukanya. Kelihatan dua keychain elok terletak di dalam ,
Keychain ni , hmm macam mana aku nak buat dia terima eh? Dia dah salahkan aku rosakkan keychain dia dan yg aku beli ada sikit perbezaan..nak bagi ke taknak? Aishh serabut siaa
Soalan tersebut berulang kali menyoal mindaku dan tiba - tiba suara Pn Min menjengah bilikku.
"YOONGI KENAPA BIARKAN CHAE SORANG2 DEKAT RUANG TAMU NI?! JEMPUT DIA KE BILIK KAMU SEKARANG!"
"N-Nae Ma!" Aku separuh menjerit , cepat - cepat meletakkan salah satu keychain tersebut di atas meja tidur. Dan sekeping kad yg tertulis ,
Please forgive for what I've done , I hope you will accept this and i'll consider it as yes.
...di sisi keychain tersebut.
...
"Kau boleh masuk sekarang , tunggu aku lepasni sebab aku nak bincang sesuatu dengan kau tentang 'hal kita' aku pergi angkat hadiah jap."
Yoongi berkata sebaik sahaja turun dan keluar ke kereta untuk mengambil hadiah perkahwinan mereka yg diterima tadi.
K. Jawab Chaeyoung ringkas dan menuju ke bilik Yoongi.
YOU ARE READING
It's you? || Myg
FanfictionStatus ; hiatus [rewritten] Dia , adalah lelaki yang aku cari selama ini. Yea it's you. The ones who I've loved since begin.