Hoofdstuk 12.

126 11 1
                                    

Het is maandagavond en ik lig in bed. Ik denk na over alles wat er is gebeurd. Donderdag is de begravenis van Sam. Ik voel hoe er langzaam een traan over mijn wang rolt en zich een weg baant naar mijn kussen. Dan piept mijn mobiel, ik kijk op en zie dat ik een berichtje van Zayn heb.

From: Zayn

 Heey Rach, ik heb de jongens verteld over dat gedoe met je ouders en Sam en dat je daardoor Niall niet meer mag zien. Ook Niall weet het. Hij voelt zich vreselijk en wil graag naar je toe maar hij weet dat dat niet kan. Misschien moet je toch maar eens eventjes met hem gaan praten, ook al is het maar 5 minuten. Hij voelt zich verschrikkelijk... Ik spreek je later wel weer.

Xx Zayn

Ik staar naar het bericht. Oke, Niall weet het dus. Misschien is dat wel beter want dan hoef ik me niet steeds zo schuldig te voelen als ik hem negeer. En misschien is het ook niet zo'n gek idee om met Niall te gaan praten. Ik bedoel, het is echt niet zo dat m'n ouders me 24/7 in de gaten houden, toch? Ik leg m'n mobiel weg en kruip onder de dekens. Ik doe m'n ogen dicht en voor ik het weet val ik in slaap.

----------------------------------

Ik word wakker van een hard geluid en kijk naar mijn wekker. Ik ga rechtop zitten en luister naar de muziek die de wekker afspeelt.

It's a beautiful day and I can't stop myself from smiling

If I'm drinking, then I'm buying

And I know there's no denying   

Zachtjes zing ik mee op de maat van de muziek. Na een tijdje geluisterd te hebben druk ik mijn wekker uit en stap uit bed. Ik neem snel een douche en kleed me daarna aan. Ik draag een lichte skinny jeans met een rood fluwelen topje erop zonder mouwen. Het kan me niet schelen dat het winter is, ik kan goed tegen kou. Ik loop naar beneden en zie mijn moeder in de eetkamer zitten. Het is dinsdag dus dat betekend dat ze pas om 12 uur begint vandaag. Ik negeer haar en loop door naar de keuken waar ik voor mezelf 2 broodjes en een kop koffie maak. Ik loop terug naar de eetkamer en ga tegenover mijn moeder zitten. ''Lekker geslapen?'' vraagt mijn moeder aan me. Ik kijk op en glimlach zwak naar haar. Waarom zou ik reageren, ze verpest mijn leven. Ik neem een grote slok van mijn koffie en pak m'n mobiel erbij. Ik zie dat Niall me een berichtje heeft gestuurd. Automatisch begin ik te glimlachen en open het bericht.

From: Nialler

Hey Rach, ik heb gehoord van Zayn wat er is gebeurd en ik vind het heel erg voor je. Ik voel me er rot door want ik dacht na vrijdag dat het eigenlijk wel goed zat tussen ons. :) Ik moet er nu op school wel op gaan lette dat ik je niet ga aanspreken want ik wil niet dat je door mij in de problemen komt. Ook al wordt dat heel lastig voor mij!

Ik mis je Rach, een weekend zonder jou duurt echt lang... Oh zie je daar ga ik al, wish me luck

x Niall

Ik moet lachen om het berichtje van Niall. Typies hem om er zo'n soort bericht van te maken. Gelukkig begrijpt hij het. ''Waarom lach je zo?'' vraagt mijn moeder aan me. ''Je zit toch niet met die domme Ier te sms'en?'' Ik word boos om wat mijn moeder zegt maar ik houd me in. Snel schud ik mijn hoofd en trek weer het chagarijnig gezicht dat ik al het hele weekend op mijn gezicht heb. ''Geef eens hier!'' zegt ze boos en ze trekt mijn mobiel uit mijn handen. KUT!!!

They don't know about us (ft. Niall Horan)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu