Natten

11 2 1
                                    

Advarsel kan være en blodig bok for noen.

Det var på natterstid på det mørke kunstmuseumet, i gangen med malerier hengt opp over veggene og omringet av mørket.

Til et lys og noen skritt fylte gangen og maleriene forsvant et etter et.  4 perskjoner  Kledd i svar fra topp til tå fylte gangen med skritt, lyst og hvisking mens de tok ned maleriene et etter et og puttet de i den svarte digre baggen de hadde.

De fortsatte med dette mens lagt foran sto det en sikelse i mørket som hadde en svart lang kappe med en hette som skjulte dermed fjeset.

Når 1 av disse perskjonene oppdaget siktelsen. Kalte han på de andre mens han trakk ut en pistol og gikk noen skritt nermere og nermere.

"Det er sikkert mare en statue av noe slag. Ingen står i mitt i en gang i mørket på natta." Sa en annen av disse perskjonene  mens han som så ut til å være ledere fortsatte og gå fremover skritt for skritt. Mens de andre fortsatte med det de gjorde.

"Men det har ikke vært en statue her før"

Et smil spredde seg på fjeset til sikelsen i kappen. Og før noen av dem rakk å reagere på hva lederen sa reiste hode seg seint opp og to røde prikker åpnet seg og et hvit hvitt skinnende breie skummelt snill kom til syne og da ledere avfyrte pistolen mot denne skumle sikelsen sloknet lyset og de andre 3 tyvene syntes seg til å finne lommelyktene hørte de fra stedet der ledere deres var et skrik som fylte gangene og etter noen dechiffrere kunne de høre noe som kunne høres ut som noe som brakk og dråper som falt mot bakken. Før de rakk å få fram lommelykten kom den ene lomme lykten på og den rullet på golvet i en halv sirkel og stoppet og avslørte noe mørke rødt veske på bakken som ble lyst opp av lyset. De slo på lysene og de så den amme sikelsen med de lysene øynene  surre rett mot dem og den røde vasken var på ansiktet rundt munnen og på hendene o på magen. De stivnet i frykt da de så dette og ledere deres som lå på golvet. Omringet av den mørke røde vesken og brystet var åpnet og viste innvollene klart mens noe lå til og med utenfor kroppen hans. Det var denne vesken smurt over veggene og gulvet i nærheten.

Disse 3 tyvene sto i sjokk i noen sekunder før en av de forreste møtte blikket til vesenet og så den så på henne med sult i øynene.

"LØP!!!"

Ropte hun og begynte å løpe andre veien og kom foran de andre i løpet, med de andre to på slepp og vesner ble igjen i mørket.

De hørte raske skritt ned over gangene, de kunne høre noen nye skritt som fylte gangene, men det var noen annerledes med   Disse raske skrittene. De var...

...RASKERE


Tyven foran så bak over for å se at det var ingen bak henne. Hun snudde seg og løp så fort hun kunne med tårene trillende ned kinnet hennes og bakover og ble liggene på bakken i denne forferdelig gangen.

Hun løp senere og senere hun var nesten med vinduet de klatret inn i. Men da hun var mindre enn en meter fra vinduet kjente hun en forferdelig smerte som kom i låret og spredde seg oppover kroppen og den til foten. Hun så ned og så sikelsen... Nei skapningen holt beine fast med å klore klærene inn i benet hennes. Hun skrek ut av full hals, både på smerten og at skapningen var den som lagde den forferdelige smerten. Hun ble slept bakover i mørket og hun kjente en smerte i brystet før hun bare kunne se svart og ikke kunne høre eller føle noe. Lommelykten falt på golvet og knuste glassbitene fløy til alle kanter. Stillheten fylte gangene nokk en gang og ingen vist om hva som skjedde på museumet. Vil de finne ut hvordan de fire perskjonene døde. Eller vil skapningen gå fritt rundt?




Det er bare å vente å se....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 27, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Forslag til en bokWhere stories live. Discover now