Chapter 17

246 26 0
                                    

Malam tu, Joohyun mengambil keputusan untuk mengambil udara di pusat bandar memandangkan dia terasa kosong.

Kakinya melangkah masuk ke dalam sebuah cafe. Dah tak ada apa sangat nak buat.

"Hot chocolate, satu." Pekerja di kaunter itu mengangguk sambil tersenyum.

"Ini resitnya, nanti minuman awak sampai," Joohyun mengambil baki duit sebelum dia duduk di salah satu meja yang berdekatan dengan tingkap.

"Joohyun?" Dia mengangkat pandangan.

"Sehun?" Lelaki itu tersenyum sebelum mengambil tempat duduk di hadapannya.

"Apa awak buat kat sini sorang-sorang?" Tanya Sehun. Lelaki itu hanya memandang wajah Joohyun yang tak bereaksi.

"Entahlah..Saya pun tak tau apa yang saya buat kat sini," Sehun ketawa halus.

"Your order, miss.." Seorang pelayan datang dan meletakkan Hot Chocolate tadi di atas meja.

"Thank you,"

"Awak pulak buat apa kat sini?" Giliran Joohyun pula bertanya.

"Saja..Kat rumah pun bukannya ada apa nak buat," Mereka terdiam seketika. Entah kenapa, terasa janggal pula.. Mungkin sebab kebelakangan ni diorang jarang berjumpa.

"Your order," Minuman Sehun pula sampai.

"Thanks."

"Joohyun." Perempuan itu mengangkat sebelah keningnya.

"Jom jalan-jalan..Duduk kat sini saja pun terasa awkward," Joohyun mengangguk. Mereka mengambil minuman masing-masing sebelum berjalan keluar dari cafe itu.

"Siapa pasangan awak esok?" Entah kenapa, Joohyun terasa ingin tahu. Jadi dia terus bertanya.

"Erm..Rasanya tak dak. Saya pergi dengan diorang yang lain jelah.. Except Baekhyun. Sebab dia pergi dengan Nahyun." Joohyun mengangguk. Dia terasa hatinya agak ringan.

"Awak?" Sehun terpaksa tanya juga. Tak naklah nampak macam dia dah tahu siapa pasangan Joohyun nanti.

"Jimin.." Sehun mengangguk. Mereka kembali diam.

"Joohyun." Sehun berhenti di tepi anak Sungai di tengah-tengah bandar Seoul. Pelik, tapi memang wujud.

"Macam mana kalau...Saya cakap.. Saya sukakan awak?" Joohyun terkaku. Dah la memang dah sejuk, pengakuan tu saja pun dah menambahkan lagi.

"A-apa maksud a-awak?"

"You know...Kita dah dalam good condition. Dan entah kenapa kebelakangan ni saya rasa lain dengan awak." Sehun membuat cubaan berani mati. Dia dah luahkan semuanya. Tapi, cuba bayangkan kalau tiba-tiba Joohyun gelak atau apa saja..Terasa agak malu.

"Erm..Sa-saya tak tau nak cakap apa. Hehe.." Joohyun tergelak janggal. Atmosfera di situ mula janggal.

Setelah agak lama mereka hanya memerhati air sungai itu mengalir, Sehun berdehem.

"Jomlah balik..Dah pukul 9.30 dah ni," Sehun mengerling jamnya. Joohyun mengangguk.

"Okay.." Sungguh, perjalanan pulang pun terasa janggal.

My Bully, My Lover+OSH[Malay](C)Where stories live. Discover now