BAB 1 <3

29 5 0
                                    

PIN ! PIN ! PIN !

ish ! kereta kat belakang ni boleh tak sabar sikit....ngomel hati syifa.

"Aishh!! kereta aku ni pon satu ! nape la... time time ni jugak nk mati , dh la kat jalan raya ni..... orang belakang ni pon satu , tak reti sabar betul ! " omel syifa.

Tiba-tiba Pin ! Pin ! Pin !!!!!!

" Eeee !!! ... memang nk kene betullah mamat belakang ni... " syifa terus keluar dari keretanya lalu terus mengetuk cermin pintu pemandu sekuat hatinya...

Tibe-tibe seorang lelaki yg duduk di bahagian belakang itu terus menengkingnya setelah membuka tingkap belakang " Hoi pompuan ! kau ingat ni kereta mak bapak kau punya ke ?!!! " pantang sungguh syafiq jika orng mengetuk keretanye sesuka hati.

Terkejut Pak Man iaitu pemandu kereta ini dngn anak majikan nya ini...

Syifa apatah lagi , lagi lh terkejut apabila digertak oleh lelaki itu plus malu sebab dh la kat tengh jln , semua orng pandang pulak tu.... Muka syifa sudah terase panas  , syifa sedar klau dia tgh mrh atau malu mesti mukanye akn berona merah.....

Mamat ni memang x reti nk jga air muke perempuan ke ?! , nasib baik dia bukn jenis melatah...tapi..... dia terpanar saat terpandang wajah pemuda itu .... 'peh.. ya allah.. sungguh indah permandangan di dpn aku ni... handsomenya...ehh !!! syifa !!! wake-up la... dia dh tengking kau kot... tak kn kau nk biarkn jek ! lagipon kalau muka handsome tapi tak beradap buat ape kn ? '

" Hah ! diam pulk... tau pon takut , kene gertak baru nk diam ek ? " soal syafiq dengn berlagaknya.

Eeeee !!!! dsr mamat bajet plus annoying  !

Arghhhh !!! , ade aq kisah ke dia nk gertak aq atau nk perli aq ? ... oooh ..... tau pon mrah , padan la muka , tu lh padah orng x reti sabar . Haish...aku ingat dlm kete ni ade sorng je... rupanye belakang ni ade mamat annoying rupanya... Suka hati jek mamat annoying ni gertak aku. Huh ! . Eh jap ! tdi kau kate x kisah ( kate suara hati syifa) ... Arghhh !!! tipu lh... kalau dh kene gertak kuat- kuat  , x de perasaan marah .

Dengan berani nya syifa menjawab " Encik , untuk pengetahuan encik... kete ni memang bukn mak bapak saya punye , encik tau x , sekarang ni dh 2017 tau , bukn 2010 lagi untuk guna ayat 'mak bapak kau punye' . Ayat tu dh BASI la encik..... " sengaja syifa menekankn perkataan BASI untuk menaikkn marah si mamat ni...
Ahahahhahahah !!!!

" Hoi pompuan ,  kau ingat kau bagus sngt ke , kau sape nk ajar aku ni ? kau kenal aku sape ?! , Oh ye , lupa lk... budk kmpung mcm kau ni bkn ambil tahu pasal perkembangan  ekonomi pon.... " sindir syafiq.

Aku guna  [ saya encik ] dia guna
[ aku  , kau , pompuan ] ?? biadap betullh mamat ni. Tapi kau mesti ingat syifa ! kite kena lh gune bahasa yg sopan bile berckp dngn orang  ← mak pesan

Eeeee !!! sabar ... sabar syifa... Ya Allah , berikanlah aku kesabaran yg tinggi untuk berhadapn dengan mamat gile  ni... amin...!!!  Jerit batinnya ...

Mentang-mentang la aku ni pkai baju kurung hari ni... suke-suke hati die je nk kutuk aku...

" Ehem ! ... encik , encik tak de hak tau nk sindir saya.... memang ! memang saya tak kenal encik , saya rase mungkin encik ni tak beberapa famous kot ..."

Kenapa Mesti Dia ?!!Where stories live. Discover now