"Sayang! Stokin abang mana?!"
"Adalah kat almari tu! Carilah betul betul!"
"Tak jumpa!"
Yusrina mengeluh perlahan.tangga banglo kepunyaan pasangan suami isteri bernilai 2 juta itu dinaikki.
"Ni apa?"soal yusrina menayang stokinya.
"Sumpah awak,abangdah cari dah,memang takde tadi!"bals irfan.
"Laim kali cari guna mata.."ujar yusrina menggelengkan kepala.
"Ni kenapa selekeh sangat ni?.."soal yusrina lantas membetulkan tali leher irfan.irfan menatap lama wajah isterinya.
"Ayu je isteri abang sorang ni,tak berubah dari dulu"ujar irfan mencubit pipi isteri kesayanganya.
"Abang ni..kalau yus ni tak ayu dari dulu,abang tu takan pandang yus ni.."balas yusrina menbuat kemasan terakhir isrfan di hadapanya sebekum mereka sama sama turun untuk sarapan pagi.
"Ya allah..sedaoanya bau.."puji irfan sambil menghidu aroma nasi goreng kampung dihadaoanya.ngada ngada pulak laki aku sorang ni.
"Nanti abag outstation 4 hari dekat sabah.awak jaga diri baik2 tau.nak keluar ke tak jaga diri baik2 tu yg penting.abang dah suruh mummy tengok2 kan awak sekali."pesan irfan
"Abang tak payah risaulah pandailah yus jaga diri..tapikan.."ayatnya sengaja dihentikan membuatkan irfan menjongketkan kening.
"Twpi?"
"Sunyilah saya sorang sorang kat rumah nanti.."sambung yusrina membuat muka.
Irfan menggelengkan kepalanya tersenyum.sudu dan garfu diletakkan ketepi.
"Tulah..dulu abang cakap nak anak 10 biar riuh sikit rumah ni taknak.ni dah kene tinggal baru nak susah hati.."perli irfan.
"Eh abang ni! Abang ingaat saya ni mesin atm? Lagisatu,kalau saya bernK 10 pun,saya jugak yg nak jaga tau.abang tak habis2 balik malam outstation. Habis anak 10 tu macamna? Mahu gila saya kat rumah.nak basuh baju,manfiakn anak be-"bebelanya terhentibtaktala sesudu nasi goreng disuap kedlam mulutnys.
"Ok sorry Dr Yusrina..dahlah.pagi2 macamni tak cerialah bebel panjang2 macamni.nanti terbawak2 sampai flight.dah abang pergi dulu"ujar irfan sebelum mebgambil begnya dan membukan pinty.
"Encik ceo.nanti!."jerit yusrina memberhentikan irfan.
"Kenapa?"
"Salam"
Irfan tersenyum manis sambip menghulurkan tangan kananya
"Jaga diri.jngn lupa yus"
"Never.abang pergi dulu.assalamualaikum"
Dahi wanita bergelar isteri kepadanya dikucup.salam berbalas sahutan.yusrina hanya memerhati susuk tubuh irfan dari banglo 2 juta yg makin jauh dari oandanganya.kereta bmw yg dinaikki irfan bergerak meninggalkan kawasan taman
Alhamdulillah.
Aku dah berjaya kecapi bahagia bersama dia.Muhammad ammar irfan.
Suami mithali buatku.
Pesanan bondaku masih bermain diingatan.
Bahagia tu akan datang dan akan kita kecapi kalau kita bersama org yg kita bahagiakan dan kita pasti yg dia akan membahagiakan.
Dan dialah org tu bonda.
Hidup aku dan irfan seperti biasa.
Masih lagi
Bertekak
Bergafuh
BergurauTapi yg lainya,
Kali ni aku dan dia bukan sebagai kawan atau pelajar
Tetapi sebagai suami dan isteri.Berkat exam gempak dulu,well berjaya jugak sku sambung medic dekat Australia. And dia?sambung business papa dia.thats why dapat rumah macamni!
Gurau2. Takbur pulak..
Shuh kau syaitan!Ini kisah dari musim ke musim yg bagaikan taman syurga yg indah buatku.ini perjalann kami.
Anda?
Jngn takut,cinta tak akan ajar kita erti kesedihan keperitan dan kehilangan.
Dia ajar kita..
BAHAGIA.
-TAMAT-
Wyhuu sebenornya dah lama buat epilog ni tapi malas nak habiskan.saja abiskan.ni nak habaq ni.ada ke yg nak book 2?
YOU ARE READING
Ditipu, Untuk Dicintai✔
Genç Kurgu"Ma,isnt that too cruel? Buat dia jatuh cinta penuh harapan dengan irfan sebab nak buat dia kalah dariapada dapat scholarship tu then senang senang tinggalkan dia?srsly ma?!" Ajek gila mak aku ni suruh aku buat si minah bijak tahap dewa tu jatuh cin...