"Irna!" panggil Fitrah kepada kawannya yang pekak tahap babun itu. "Apa?! tak payah la jerit!" marah Irna. Ganggu je orang nak buat assigment ni. Ciss.. "hehe. Sorry. Nah" kata Fitrah seraya mengeluarkan sekuntum bunga dari sakunya. "Ni sapa pulak bagi?"-tanya Irnah tanpa melihat muka Fitrah. Gayanya, macam orang bosan saja si Irna ni.
Ya. Irna sudah bosan dengan semua ini. Tiap minggu, ada je kononnya 'crush' Irna. Dia sudah lali dengan semua ni. Dah la yang bagi tu, suruh BFF dia jadi posmen A.K.A orang tengah. Tak gentelman langsung. "Ok. Aku REJECT!" kata Irna tegas lalu memandang Fitrah sekilas dan menyambung membuat assigmentnya. "Gila kau Irna. Fit, bak sini. Aku nak tengok si nama pemberi tu!" kata Qilas seraya merampas bunga itu dari Fitrah.
"OMG!" jerit Qilas sampai Helna yang mendengar lagu menggunakan earphone pun dapat dengar. Pantas Helna mencabut earphonenya. "Pehal weh? jerit kuat giler kau Qil." Kata Helna yang mukanya berkerut. "Weh. Irna dapat bunga from.... HAZIM!" kata Qilas bagai orang gila. "Hazim mana? yang anbil jurusan usahawan tu ke? yang kacak lagi kaya tu?" Tanya Helna tidak percaya. "True!!" jerit Qilas sedikit teruja. "Woww! untung kau Ir. " teruja Helna sambil melihat bunga dan Irna itu bersilih ganti.
"untung apanyer? Exuse me. Laki semuanya sama. Semuanya nilai paras rupa." kata Irna yang fokus membuat kerjanya. "Ehem. Terasa weh disini." Kata Fitrah separuh merajuk. Keadaan sunyi seketika. "Bahahahah" ketawa 4orang sahabat itu terburai. Orang lalu lalang yang berdekatan pondok itu cuba tidak mengendahkan. "Ok. Plizz stop guyz." kata Irna dengan sisa tawanya. "Fine" serentak 3orang sahabat itu menjawab juga dengan tawanya.
"Ok. Guyz, sape free malam ni? angkat kaki!" kata Irna separuh jerit. serentak ketiga2 kawannya mengangkat tangan. "ermm.. Tak free ke?" tanya Irna. Dia sudah mengagak kawan2nya itu tidak ada masa malam ni. So sad. "Sorry Ir. Aku dah janji ngan lecturer nak tolong dia periksa buku students" kata Helna sedikit kendur. "aku pulak, ada kuliah malam ni. Kuliah Mrs Qurewn kot. Seram pulak aku." Kata Qilas yang kelihatan takut. Siapa tak takut dengan Mrs Qurewn. Dia tu walaupun tua, masih berlagak muda dan garang. Datang lambat seminit kena denda. ok, back to topic. "Aku pulak ada latihan bola kernjang malam ni" kata Fitrah pula sambil menggaru keningnya yang agak gatal.
Irna sedikit kecewa. Nampaknya, dia terpaksa membuat assigment berseorang malam ni. "hurm. Tak pelah. Aku buat sendiri jela. Good luck korang tonight" kata Irna berlagak happy. Muka happy ditayangkan agar kawan2nya tidak sedih. "Sorry ea Irna." Kata Fitrah sedih. "sokay. Dah la. Jom balik. Dah nak manghrib ni." kata Irna seraya menyimpan barang2nya kedalam beg Goodie Gloes itu. Irna berjalan bersama Helna dan Qilas kerana Qilas dan Helna itu rakan se-rommatenya juga. Kalau Fitrah pula, rakan sejurusan nya. BFF la katakan mereka semua ni.
Sebelum berjalan pulang, mereka sempat melambai tangan kepada si Fitrah. Semasa berjalan pulang, Si Helna bersuara, "weh, bunga ni aku amik eh?" tanya Helna sambil menunjukkan bunga tersebut kepada Irna. "Laa. bunga tu ngan kau rupanya. Cis! aku baru nak amik buat jadi milik aku!" marah Qilas. "Aku dapat dulu. Weks!" kata Helna pula lalu menjelirkan lidah kepada Qilas. "Haha. Amik jela." Kata Irna akhirnya bersuara. Dia berasa lucu dengan teman2nya itu. Mereka sempat beegurau senda sehingga sampai ke dorm blok Ar7 itu. Blok perempuan ok.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hai reader. sorry kalau tak best. Yela. Baru berjinak2 dalam bab2 novel ni. Btw, tq sapa yang vote 😊😊
YOU ARE READING
Aku Benci Lelaki
Teen FictionNuran Irna Farahimi atau panggilan ringkasnya Irna. Nama yang unik yang diberi oleh ibunya. Orangnya manis,baik dan peramah. Dia hidup dalam keadaan miskin. Itu pun, berkat perbelanjaan ibu saudaranya. Irna mempunyai 3 sahabat. 2Girlz and 1boyz. Qil...