Hai guysss.. ni novel kedua saya jadi please vote and comment.♥
*******************
Senja menyaksikan perubahan suasana.langit yang cerah,kini memerah.Limpahan cahaya matahari mula menyusut berdikit-dikit. Tanda memberi laluan kepada tugas bulan yang setia berpusing pada orbit. Awan seputih kapas turut bertukar rona kepada jingga. Sungguh indah tak terkata. Bunyi-bunyian kicauan burung-burung pulang kesarang.indah dan damai sekali.
Tapi tidak bagi aku, hati aku sakit dan pedih melihat manusia dihadapan ku ini.Aku memandangnya dengan pandangan yang penuh dengan marah dan dendam.
"Hai, sweetheart jangan pandang i macam tu.you buat i tergoda."dia berkata sambil memberikan senyuman menggoda.
Ah aku benci lelaki ini.mungkin dulu aku akan cair dengan senyumannya,tapi tidak sekarang.aku tidak tahu apa motif lelaki ini berjumpa dengan aku.
"Apa lagi yang kau nak ha jantan tak guna? Tak puas lagi kau hancurkan kehidupan aku?" Aku memandangnya dengan penuh marah.apa dia nak lagi? Tidak puas lagi kah dia menghancurkan hidup aku?
Ya,dialah lelaki yang telah menghancurkan hidup aku, dialah yang telah mengajar aku ape itu cinta dan kebahagian dan dia jugalah lelaki yang mengajar erti kekecewaan dan kehancuran.siapa lagi kalau bukan manusia yang paling aku benci iaitu Tengku Adrian Mikhail bin Tengku Adam Mikhail.
Dulu dia bergelar stranger lama-lama bertukar menjadi kawan,kawan rapat, kekasih dan mungkin husband to be aku. Tapi itu semua dulu, sekarang dia tidak bermakna bagi aku lagi.
Mungkin...
Dia tergelak dan memandang aku dengan satu pandangan yang aku tidak tahu maksudnya.
"I nak you boleh sweetheart?"dia tersenyum manis kepada aku.Ah aku benci senyuman itu!!
"Heh,lepas apa yang kau dah buat kat aku dulu, kau ingat senang-senang aku nak maafkan orang macam kau? Sorry to say lah bro. Walau ape pon yang terjadi aku takkan maafkan kau dan takkan pernah kembali pada kau sampai aku mati!!"aku berkata sinis walaupun ikutkan hati mahu sahaja aku membunuh lelaki itu.tapi akalku masih waras untuk melakukan itu.
Dia hanya beriak selamba sahaja seperti tidak terasa dengan apa yang aku katakan.lama keadaan itu sepi. Kemudian aku terdengar dia mengeluh berat.
"Tapi i sayang you anna.. i cintakan you anna and i know that you still love me right honey ?"dia memandang aku dengan pandangan yang mendalam dan aku rindukan pandangan itu,aku rindu panggilan manja itu,aku rindu ungkapan-ungkapan manis itu.
Ah aku rindu dia,aku rindu segalanya tentang dia.Aku cuba menahan rasa yang mula datang. Ya Allah aku tak kuat untuk semua ini. Sesungguhnya aku tidak kuat menghindar perasaan cinta ini terhadapnya.kenapa dia perlu hadir kembali setelah apa yang telah dia lakukan.
**************************
Macam mane okay tak?? Kalau okay vote lah ye... Kalau tak comment lah bagi tahu ape yang tak best okay? please support me guyss. jasa anda akan ku kenang hahahaha cewahh .
Thanks baca and ily u ♥
YOU ARE READING
HANNAH DELISSA
RomanceHai,aku Hannah Melissa.cerita ini adalah tentang kehidupan aku.kehidupan aku tidak lah seindah mana, hanya biasa-biasa sahaja. Bagi aku setiap kepahitan pasti ada kemanisan dan setiap kesusahan pasti ada kesenangan. Itulah moto hidup aku. Tapi sem...