MHIP 1

34 2 3
                                    

*hara intro*
Nama aku ialah Jung Hara... aku berumur 17 tahun.. aku bersekolah di Hanlim High School... aku dari kumpulan Strike Light (STL) ahli member STL is Bom Minji,Park Yoora,Kim shi-a,dan aku Jung hara.. aku lah ketua kepada kumpulan STL.. group kami paling popular di sekolah.. namun kami bukanlah gangster sangat kan? kami baik je okayyy!~ semua sayangkan kami dan geruni kami... sedangkan kitorang baik je nak gerun knp? Aku hanya tumbuk seorang namja yang tua dari aku sampai 3 gigi takde...emm berbulan bulan jugak lah dia tak datang sekolah... gigi tak kuat lah tu.. laen kali pakai colgate(?).. sebelum hidup aku ni teramat amat lah aman.. namun sebab satu perkara... yang amat aku benci terjadi pada aku dan musnahkan hidup aku...
---------------------------

"What?!!"

Kedengaran suara yeoja menjerit kerana terkejut dengan apa yang didengarinya tadi..

"Kenapa dengan kamu ni? Dah kene sawan ke apa? Dah dah pergi bersiap kita kene pergi dinner dengan family dia harini.."

Kedengaran pula suara yeoja yang agak berumur membalas..

"No mama!! Nan sirheo!!"

Yeoja itu masih berkeras.. dia masih tidak percaya dengan apa yang didengarinya tadi.. rasa seperti mimpi ngeri... adakah benar? ataupun hanya lawak hambar semata mata?..

"Jung hara... u must married him." Kata yeoja yang agak berumur iaitu eomma kepada Jung hara iaitu queenka hanlim dari group STL singkatan kepada Strike Light..

Keluarga hara adalah keluarga yang kaya raya beraya di hari raya...(k meroyan😂) mereka adalah keluarga terkaya dan mendapat tempat pertama(paling kaya lah) di seoul,korea.. mamanya memiliki butik yang bernama 'J.F Boutique' dan papanya mempunyai syarikat perniagaan sendiri iaitu syarikat smartphone yang terkenal dan sedang laris di pasaran dunia... papanya juga mempunyai restaurant yang turut terkenal di serata dunia iaitu restaurant "MAKOREAN" iaitu restaurant yang menghidangkan masakan korea dan juga masakan malaysia... terdapat banyak cawangan restaurant dan syarikat smartphone di serata dunia...

"Nooo! Why me? No.. i dont want" tegas hara sememangnya dia taknak mengahwini namja itu.. not my taste lah!

"Tak kira macam mana pun... u must married with him!! Lagipun dulu kamu bercinta dengan dia kan.." terang pnjung

"Sirheo.. tu dulu.. bukan sekarang! Keputusan mama skrg ni salah! Mama akan buat anak mama ni menderita je dengan keputusan ni" balas hara pula.. marah rasanya bila mama dan papanya mengambil keputusan untuk kahwin kan dirinya dengan mamat macam bahabi tu.!

"I dont know why u two broke up.. but now is time for y two married... mama dan papa tahu yang dia boleh bahagiakan kamu suatu hari nanti dan dia akan jaga kamu dengan baik.. percayalah" pn.jung cuba untuk menenangkan hati anak perempuannya ini..

"no! He's not! Dia takkan dapat bahagiakan hara suatu hari nanti..and he also cant take a good care of me!! Dia langsung tak sesuai jadi husband hara! Dia manusia yang suka mainkan perasaan yeoja... mama nak hara habiskan sisa hidup hara dengan namja tak guna macam dia ke!!!!!!"  Kalini kemarahan hara sudah mencapai tahap 100% sehingga suaranya juga tidak dapat dikawal... apa percayalah? huh mama ingat nak nyanyi lagu percayalah dato siti nurhaliza ke ap? -_-#

"JUNG HARA!!!!" En.jung mula menjerkah anaknya itu..

"Wae?!! betul apa hara cakap! Dia namja tak guna! dia mainkan ramai yeoja!! Mama ngan papa nak hara kahwin dengan namja macam tu ke!!!!" Kalini hara pula yang membalas jerkahan papanya... hatinya semakin membara... dahlah dipaksa berkahwin dengan namja yang dibencinya dn sekarang kata katanya semua ditentang habis habisan...

"jangan tinggi kan suara kamu dengan papa dan mama!!!" Marah en.jung mukanya sudah kemerah merah kerana marah..

"dia akan berubah!! Papa dan mama tahu dia orang baik!!!" Kata en.jung lagi..

The Roller Coaster Marriage (TRCM) (KTH)Where stories live. Discover now