15

355 15 2
                                    

aku balik ke rumah dengan kepala ku yang pening .. aku masih teringat apa yang dikata mimi tadi..aku dan dia couple? dah nak kahwin? watda?!

aku membaringkan diriku diatas katil..aku memandang kearah 2 buah bingkai gambar diletakkan di meja kecil tepi katil ku..aku mengambil gambar tesebut..gambar aku dan dia..

'mesti kami mesra dulu..tapi,kenapa aku dan dia tak kahwin? bukannya dia pernah melamar ku dulu? kenapa kami tak kahwin je..?' desis hatiku..air mata ku jatuh keatas gambar kami..kenapa harusku melupakan diri nya?adakah dulu ku pernah mencintainya separuh dari hidup ku? kenapa harus ini terjadi kepadaku?

aku mencapai handphone ku dan mendail nombor Firash

"Helo? boleb saya jumpa awak?" tanyaku..

"Baiklah..nanti kita jumpa..dekat taman.." katanya  ... dia tahu tempat ku?mesti aku lama dengan dia..

aku mengemaskan dirku..handphone ku berbunyi..message dari Amirul?siapa Amirul?

'hi sayang,sihat dah ke?I dengar you accident?serious ke?sorry lah kalau tak jenguk you dekat hospital..i busy dengan syarikat lagi..sorry sangat sangat..I miss you so so much..I love you..;*'

berapa banyak sebnarnya pakwe aku ni?! aku player ke dulu.?hish..biar je la si Amirul ni..

aku pergi ke kedalam perut kereta dan memandu ke taman..

sesampai ku ditaman, aku memerhati sekeliling taman..tak ada pun dia..hmm..mana lah dia ni? patutlah senget sangat ..

mata ku dikatup dengan tangan seseorang..aku terkejut..

"Hi,cari siapa?saya ke?" kata jejaka tersebut,aku memusingkan badan ku..Firash..aku tersenyum dan mengangguk kepalaku..sweetnya firash ni..

kami berjalan sekeliling taman..

"hm,boleh saya tahu kenapa kita tak jadi kahwin dulu?" tanyaku

Firash memandang ku dengan sedih,ku berhenti berjalan dan memandangnya dengan hairan..

"sebenarnya.." kata kata firash terpotong bila seseorang wanita memeluknya dari belakang .siapa ni?

"Sayang!rindu dengan i tak?dah lama kita tak jumpa..!" kata perempuan itu ,adakah?Firash curang pada ku? ku memandang muka Firash..Firash pun terkejut macam aku..Firash menoleh kearah perempuan tersebut..perempuan itu menjeling ku dan tersenyum sinis..apa tengok tengok?mintak?ku menunjukkan penumbuk ku kearahnya..

terus dia buat muka cuak..ngahaha..

"eh Minna..bila awak sampai?" tanya firash..

"ala,last month ago..i cari you tau.." kata minah dengan gedik..meluat aku..

firash memandang ku..

"ni Lifa,my future wife"kata firash,aku tersenyum mendengar katanya, dia membalas senyumanku..

muka MINAH tu pum berubah..dia menghentakkam kaki nya dan berlalu pergi.aku memegang mulutku menahan ketawa..sebelum ku ketawa firash dahulu yang ketawa terbahak bahak..aku pun sertai sekali..haha..

-Bersambung..

ingat tak masa firash melamar Lifa dulu?ingat tak ada perempuan tak puas hati dengan Lifa?dialah tu..kalau tak ingat..tengok balik..bab berapa ntah..tak ingat..:)

projekku mencari lelaki kayaWhere stories live. Discover now