Pagi
-PEJABAT BTS-Awal awal pagi Jhope sudah bangun dan menghadap laptopnya. Banyak kerja yang perlu dilakukan lagi lagi selepas officialnya pemukaan semula Markas DARK ANGEL. kerjanya menjadi 2 kali ganda.
Tuk ! Tik ! Tik !
Bunyi keyboard laptop ditekan laju. Jhope terlalu fokus tanpa menyedari ada seseorang berdiri lama di belakangnya.
Xx: bah !!
Jhope: omak kau ! *urut dada* sial kau RapMon. Terkejut aku.
RapMon: hahahhaha. Aku tengok kau kusyuk sangat. Sampai aku datang kau tak sedar.
Tangan RapMon menarik keluar kerusi dan duduk di sebelah Jhope yang kembali fokus membuat kerja.
Berkerut dahi RapMon. Otaknya seperti berfikir sesuatu tetapi sel sel otaknya belum berhubung kerana baru bangun tidur.
Jhope: aku dah siasat *berhenti type*
RapMon: ekh...siasat apa ?? Bila masa kau kekuar daripada markas kita ni ? *garu kepala*
Jhope: alahai. Apa sengal sangat kau ni *ketuk dahi RM*
Perbualan mereka terhenti. Seorang lelaki berambut kuning datang menghampiri dengan mata separuh terbuka.
Suga: argh !*menguap* korang buat apa ni ? *gosok buntot* drama gay ke ?
RapMon: apahal bangan sangat kau ni ? Aish.. *pergi dapur*
Suga: whatever *gaya swag* nanti kau datang bawak kan aku kopi tau Mon *duduk depan Jhope*
RapMon: ingat aku maid kau ke ? Yela yela .
Kerana terpaksa RapMon membuat juga kopi. Alang alanh RapMon buat terus satu jag untuk mereka semua. Mana tahu kalau ada ahli BTS yang dah bangun tidur.
Tangan Jhope kembali bermain di atas keyboard laptopnya. Entah apa yang dia fokuskan. Suga hanya menyandarkan badan di atas kerusi dan meletakkan kaki di atas meja.
Suga: arghh *menguap* awal betul aku bangun hari ni *tenyeh mata*
Jhope: awal kejadah kau. Dah nak masuk lunch kot *geleng kepala*
Suga: Jin pergi mana ? Aku tengok dia tak ada dalam bilik *pelik*
Jhope: Jin dengan Kookie pergi kedai. Beli barang. Stok makanan kita dah abis.
Suga: aikk. Bukan baru beli ke ?
Jhope: kalau dah dalam rumah ni ada perut tong dram memang cepat la abis.
Xx: kau pergheli aku ke *gosok buntut*
Jhope: aikk terasa pulak. *smirk*
Suga: dah la Jimin. Serabut la kau pagi pagi ni. *gaya swag* mana V ?
Jimin: dia pergi....*pegang dagu* entah la. Dari semalam lepas party dia tak balik.
RapMon: tidur dekat rumah yeoja la tu. Aishh sempat lagi *letak dulang*
Laju Suga menuabg kopi di dalam cawannya. Dengan gaya swag nak mateyy dia minum perlahan sambil menutup mata menghayati kesedapan kopi yang di buat oleh RapMon.
Jimin duduk sebelah Suga dan RapMon sebelah Jhope. Mereka menikmati secawan kopi di waktu pagi?? Nop dah tengah hari. Orang lunch dia baru nak breakfast dengan minum kopi. Biasalah orang bujang.
RapMon: ekh..Hope kau kata kau ada siasat. Apa benda kau buat ?
Jhope: ooo...jap *type something dekat laptop* benda ni laa....