14 | Same like them

757 93 5
                                    

Namjoon membuka matanya. Dia melirik kearah jam dinding.

Jam 8 malam.

" Hyung? " panggil Namjoon. Dia bangun dan menuju ke bilik Jin.

" Hyung? "

...

" Seokjin hyung? Neo eodi? " soal Namjoon . Didalam bilik Jin tadi, tiada sesiapa. Maknanya Jin tiada la.

" Takkan belum balik lagi? " dahi Namjoon berkerut. Sekeliling ruang rumah dicari. Tiada juga kelibat Jin.

" What a pain hm. Whatever " Namjoon masuk kedalam dapur. Dia mengambil air mineral dari peti ais dan meneguknya. Tiba tiba terasa tekak kering.

" Namjoon ah? "

Namjoon menoleh kearah empunya suara itu. Kelihatan seorang lelaki sedang berdiri ditepi pintu.

" Hyung? Dari mana? Baru balik ke? " soal Namjoon tanpa berbasah basi. Dia menghampiri Jin yang masih berdiri disitu.

" Hyung? Are u ok? Pucat semacam ni. "

" Not at all.. But Im ok. " kata Jin. Senyuman terukir dibibinya. Namjoon angguk kecil tetapi hatinya seakan tidak selesa. Entah kenapa dia terasa hatinya berdegup kencang.

Namjoon cuba menenangkan diri.

" Namjoon? "

" Eoh? " sahut Namjoon. Jin menghulurkan tangannya. Senyumannya masih terukir dibibir. Namjoon mengerutkan dahinya.

" Wae? "

" Temankan hyung, boleh? "

***

PAP!

" Adehh.. Pinggang aku.. " erang Hoseok. Terjatuh katil punya pasal. Dia melirik ke jam dinding. Jam 8:15 p.m. Hoseok bangun dan memanjat kembali katilnya.

Klik.

Hoseok yang masih mamai itu cuba membuka matanya melihat siapa yang masuk. Hoseok mengerang kecil.

" Jimin ah.. Kau baru balik? Kau dari mana? " soal Hoseok sambil memeluk bantal. Matanya memandang kearah Jimin walaupun matanya kuyu. Jimin hanya menunduk kebawah.

" Jimin ah? "

Krik krik.. Tiada sebarang sahutan dari Jimin. Hoseok membiarkan sahaja kerana dia tahu kalau dia terus tanya, sampai tahun depan Jimin tak menjawab. Well, Jimin is silent person and arrogant .

Hoseok menutup matanya untuk menyambung kembali tidurnya.

" Hoseok. "

" Hm? " sahut Hoseok. Dia memeluk erat bantalnya.

" Kau masih ingat Taehyung? " soal Jimin. Hoseok membuka matanya separuh.

" Taehyung? Hmm nugu? "

" Takkan kau tak ingat Taehyung kot? " Hoseok tidak menyahut. Jimin menjeling kearah Hoseok. Bunyi dengkuran halus kedengaran di cuping telinga Jimin.

Jimin mendengus kecil.

" Youre same like them too, Hoseok. "

- To be continued -

Short right? Ahah im promise, chapter strusnya panjang sedikit ^^

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Short right? Ahah im promise, chapter strusnya panjang sedikit ^^

Ok keep vote and comment ya! ♡

[C] Crazy Psycho ||  btsWhere stories live. Discover now