"Semua pelajar dah ada ke ?"
Hari ni kami akan bertolak pulang ke Seoul. Kami menaiki bas untuk ke ke stesyen KTX.
"Cikgu tunggu !"
Semua pelajar tertumpu pada suara itu.
"Kenapa nak naik bas pula. Bukan ke kamu pergi sendiri?" Soal cikgu.
"Ala cikgu ni , macam tak bagi je" Minhyuk menarik nafas. Penat berlari mengejar kami.
"Dah cepat² nanti terlambat"
Minhyuk masuk ke dalam bas. Dia seperti mencari seseorang. "oi , kau duduk tempat lain"
"Huh? Kei .."
Minhyuk duduk disebelah aku dan Kei terpaksa duduk ditempat lain. Aku dapat rasakan ada yang memerhatikan kami dengan pandangan yang benci. Aku ternampak Hani dan rakannya melihat aku. Muka Hani nampak sangat marah. Cepat-cepat aku melarikan mata melihat keluar. Ketika didalam KTX , aku dan Minhyuk duduk bersama juga.
Beberapa jam kemudian kami tiba di Seoul.
"Minhyuk boleh tak I tumpang kereta awak ? Tak ada siapa nak ambil I la" kata Hani pada Minhyuk.
"Sorry kereta full"
"Full ? Tipulah. Kereta u besar. Mana boleh full" suara Hani meninggi.
"Hani... listen. Mulai hari ini , kau dan kawan-kawan kau jangan bercakap dengan aku. Dan jangan sesekali ganggu Soyeon" Minhyuk memberi amaran.
Aku agak terkejut alabila nama aku disebut.
"Wait.. apa kena kaitan Soyeon dengan u ?" Hani menjeling tajam ke arah aku.Aku cepat-cepat menyorok dibelakang Minhyuk.
"Dia ada kaitan dengan aku. Dia ialah kekasih aku sekarang."
Bulat mata Hani apabila mendengar perkataan 'kekasih' yang keluar daripada mulut Minhyuk, "ke-kekasih ? Tak guna kau Minhyuk. Aku dah lama sukakan kau tapi kenapa dia juga kau pilih?"
"Sebab dia istimewa bagi aku. Dan kau suka kan aku bukan sebab cinta tapi sebab harta aku kan ? Ingat aku tak tahu , ramai lelaki kau tinggalkan lepas kau dapat apa yang kau nak" suara Minhyuk meninggi.
Aku menenangkan Minhyuk dari belakang. Takut kemarahannya semakin teruk.
Hani terus terdiam, tidak mampu berkata-kata lagi. Dia terus beredar dari situ bersama 2 orang sahabatnya.
Minhyuk pusing menghadap aku , "jom balik". Minhyuk memegang tangan aku.Aku tersenyum gembira , "jom"
"Soyeon tunggu"
Aku memandang ke arah suara yang amat dikenali itu , "oh Kei"
"Sampai hati kau tinggalkan aku" Kei ternampak Minhyuk memegang tangan aku. "Ehem , dah bercinta bukan nak bagitahu"
"Eh ?" Aku terpandang tangan aku,yang berada di dalam genggaman Minhyuk. Muka aku terasa hangat. Aku tersenyum kelat. "K-kau ba-balik dengan sape ?"
"Omma aku datang ambik" tiba-tiba Kei tersenyum nakal , "congrats Soyeon.Hahaha"
"Kei , stop. Orang tengok la"
"Okay sorry. Aku balik dulu ya. Have fun" Kei melangkah pergi dan melambai ke arah kami.
"Tsk, kawan awak memang macam tu ke ?" Soal Minhyuk.
"Iya. Tak tahu bila nak berubah. Dia dapat tau saya dengan awak lagi excited dia. Dan sekarang mungkin dia dah tak perlu risau pasal saya lagi."
"Kenapa ?" Minhyuk memandang aku.
YOU ARE READING
The Diary
SonstigesGadis pemalu,Soyeon. Pertama kali dalam hidupnya meluahkan perasaan cintanya pada Wonho,senior sekolahnya. Tetapi saat cintanya ditolak muncul seorang lelaki membantunya. Ucapan terima kasih kepada si dia tetapi ucapan itu di terima dengan menjadika...