Wanneer het droogt, gooi er water bij #11

984 60 3
                                    

'Waarom duurde het zo lang?' 'Sorry er was een gast die bij Raya plakte hij wilde letterlijk niet oprotten.' Zegt Miryam. 'Hij wilde alleen bij kletsen, ik ken hem van vroeger op de basisschool man.' Voegt Raya in terwijl ze haar mascara nog aanbrengt. 'Am.' 'Hmm.' 'Bedankt dat je al die tijd toch bleef wachten op ons.' 'Geen probleem.' Zou ik ze vertellen over Nasser? Zou ik ze überhaupt dingen over mezelf vertellen? 'Eey.' Zeg ik dan om beide hun aandacht te trekken wat ook lukt. 'Wat is er?' 'Ik euh ik kan toch alles aan jullie vertellen.' Vraag ik aarzelend. Raya kijkt naar Miryam en dan kijken ze terug naar mij. 'Tuurlijk schat, ik bedoel we kennen elkaar nauwelijks zo goed maar ja we mogen jou en ik hoop dat het wederzijds is.' Ik knik. 'Ik heb wel behoefte aan meisjes.' Zucht ik dan. Eigelijk mis ik Sarah en Mariem heel heel heel erg. Ik glimlach. 'Waarom lach je?' 'Omdat ik net pas besef dat een van mijn beste vriendinnen ook Miryam heet alleen anders geschreven.' Ik voel een traan naar beneden rollen en meteen ploffen ze beide naast me op bed. 'Ik snap het gewoon niet, waarom moet juist mijn leven om zeep worden gehaald? Ik dacht dat alles goed ging tussen ons allemaal.' Snik ik. Miryam wrijft over mijn rug en Raya sust me. 'Ik snap het gewoon niet, je eigen bloedverwant kan je zelf verraden.' Bij die woorden besef ik wat ik allemaal aan het vertellen ben en veeg mijn tranen dan weg. 'Goh sorry ik liet me euh even gaan.' 'Het geeft niet daarvoor zijn we hier, wil je naar huis?' En het voor jullie allemaal verpesten? No way dat ik dat op mijn geweten wil. 'Nee ik red me wel.' Weet ik uit te brengen.

'Blijf je hier zitten of wil je nog dansen beneden?' 'Raya dring eens niet zo aan.' 'Nee dat doet ze helemaal niet, voor mij is het prima dansen is goed.' Glimlach ik. 'Laten we gaan dan.' We lopen naar de gang en Miryam sluit de deur achter haar. Ze doet de deur op slot en geeft me de sleutel. 'Maar wat?' 'Zodat er niemand in gaat wanneer jij het eventjes beu bent beneden, geloof me dat word je zelfs ik kom vaker naar boven of ga na buiten dan dat ik zit te dansen Raya is meer het feestbeest.' Knipoogt ze. 'Hee dat hoorde ik.' 'Niet jij Raya maar andere Raya die op jou lijkt.' Zegt ze lachend en volgt haar naar de trap toe.

Raya loopt meteen naar een jongen die blijkbaar op haar aan het wachten is, Miryam loopt naar de balie om wat drinken te halen. Even overweeg ik naar buiten te gaan, frisse lucht maar dan bedenk ik me dat ik dat straks kan doen als ik vol zit van hier binnen.
'Zon mooi meisje en toch niet dansen hoe kan dat nu.' Oh hij heeft het tegen mij. 'Je mag wel iets terug zegen ik bijt niet.' Zegt hij. Ik glimlach, 'ik ben niet zo'n fan van dansen als ik het niet eens kan.' 'Tuurlijk wel als je er maar in gelooft.' Zijn haar valt iets voor over zijn linker oog maar niet helemaal, rechts onder net boven zijn lippen aan de zijkant heeft hij een piepkleine moeder vlek die ik opmerk. Zwart haar en licht bruine ogen. 'Als je klaar bent met mij te analyseren zullen we dan dansen?' 'Ik analyseer je niet, ik bestudeer je gewoon.'
Auw, meteen spijt dat ik dat zei nu lijk ik een creep. Fijn.

Hij lacht hemels en bied me dan zijn hand aan, ik kan onmogelijk zijn hand wegduwen dus pak ik het maar aan en hij trekt me mee tussen de menigte. Na een half uur eenbeetje beweegt met de ritme al moet ik zegen ik ben niet gemaakt om te dansen kreeg ik mega dorst. Maar echt dorst mijn longen voelen zo droog aan. Heel droog net de woestijn op een snikhete zomerdag met kamelen. Oke ik overdrijf maar ik heb dorst. De jongen zonder naar staat nog steeds voor mij te dansen maar hij stopt al als ik stop. Ik duw mezelf door de menigte naar de bar toe en plof daar op een hoge stoel. 'Dorst? Of ligt het aan mijn onverklaarbare dans technieken.' Roept hij haast en schuift een stoel naast mij om vervolgens erop te zitten. Een lekkere geur doordringt mijn kleine neusje snel binnen. Hij ruikt zo zo lekker. God bless him.

'Water.' Zeg ik als de man me vragend aan kijkt. 'Voor mij iets sterker zoals gewoonlijk.' 'Hoezoo drink je?' Floept eruit. 'Heb jij dan nooit gedronken?' Zijn blik doorboort gewoon in mij als hij die vraag stelt. 'Mijn geloof is wel sterker dan dat.' Oke dat was dus niet mijn bedoeling maar op een of andere manier irriteert hij mij zwaar. Hij glimlacht onnodig naar me. 'Ik vind het leuk als je zulke opmerkingen maakt.' Mijn aandacht word getrokken door het glas dat in mijn handen word gedrukt en vlug neem ik een hoorbare grote slok. 'Zo hey jij had wel beren dorst.' Ik knik. 'En over je opmerking laten we dat maar vergeten, ik bedoel niemand is perfect.' 'Helemaal mee eens.' Hij drinkt zijn glas in een keer op en staat gelijk op. 'Nog dansen?' 'Ik pas deze keer.' 'Kom op.' 'Nee echt.' 'Die hou ik dan nog tegoed.' 'Misschien.' Zeg ik koppig. 'Nou ik zie je nog meisje zonder naam.' 'Amira.' 'Zaid.' 'Ben je turks?' 'Helemaal.' Hij glimlacht en verdwijnt dan tussen de menigte.

Ik bestel nog wat drinken en loop dan naar boven, nog half uurtje te gaan om naar het afgesproken plaats te gaan, en dan naar huis. Gosh huis. Niet eens mijn huis. Ik tril als ik het sleuteltje in de deur probeer in te steken maar het niet past. Ik slaak een diepe zucht als ik merk dat ik bij de verkeerde deur sta. Ik stap naar de deur ernaast en de sleutel past meteen, heb ik al gezegd dat daar een goddelijke wc is. Ik moet heel erg drinkend en het openbare wc wil ik eventjes niet gebruiken.
Ik duw het deurvat naar beneden en loop naar binnen, ik gooi de deur dicht met mijn voet en haast me naar de wc. Meteen laat ik alles vallen en plof neer terwijl ik mijn behoefte doe. Ik schrik als ik geluid hoor de kamer vullen. Vlug was ik mijn handen en loop ik naar buiten. Onze blikken kruisen meteen en zonder iets te zegen sluit hij de deur en loopt naar binnen.

Ik ga foto's laten zien van sommige hier, als jullie dat willen? Foto's van Nasser, Zaid, Miryam, Raya, Yassin, Fouzie..

Run awayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu