chapter 15

254 34 0
                                    


Petang
-SEOUL HOSPITAL-

Angin bertiup kencang. Daun berguguran dan terbang di bawa angin. Suasana petang ini tidak bergitu mendamaikan.

Pap ! Tak ! Pap !

Beberapa orang nurse bekerjaran sambil menolak katil. Seorang lelaki muda cedera parah dan kehilangan banyak darah.

Nurse: encik tak boleh masuk. Sila tunggu luar.

Tangan keding nurse itu menahan beberapa lelaki yang cuba masuk ke dalam operation room.

Dalam keadaan paksa rela, mereka menunggu. Ada yang berdiri ada juga yang sedang duduk termengu di atas kerusi yang di sediakan.

Seorang lelaki memakai baju pesakit sedang berlari. Tangan kanan memegang satu beg air yang tergantung pada palang besi.

Xx: what going on ? *tarik nafas* kenapa kookie boleh kena....

Jin: aku tak sure apa dah jadi. L...apa yang dah jadi ni ? *panik*

L: sial betul. Macam mana korang tak tahu apa dah jadi ? *bengang*

V: hyung, Kookie keluar dari selepas....*v terdiam*

Anak mata V cuba mencari kawan kawannya memohon pertolongan . Tetapi semua members BTS hanya menunduk. Mungkin kesal apa dah jadi.

L: cakap *pegang collar baju V* apa yang aku tak tahu ?

V: a..ku hurmmm *gosong tengkuk*

Jimin memegang tangan L sebagai tamda supaya L melepaskan pegangannya. L menurut tetapi anak matanya tajam memandang V.

Suga: DARK ANGEL dah kembali.

Tang ! Degupan jantung L menjadi tidak teratur. Darahnya sudah naik sampai ke kepala dan ini tidak bagus buat L yang sedang dalam keadaan yang cedera parah. Lukanya masih belum sembuh.

L: siapa yang berani bawak naik nama DARK ANGEL ? *rahang mengeras*

Semua terdiam. Mereka tahu L sedang panas . Amarahnya boleh meletus pada bila bila masa.

Xx: aku yang bukak semula DARK ANGEL.

Semua mata tertumpu pada seorang lelaki kacak berpakaian agak kasual sambil memakai sunglases dalam hospital ? Wtfish.

Jimin: Joongki hyung ~

L: apahal kau bukak balik markas DARK ANGEL tu ? Kau nak berapa ramai lagi mati huh ? *bengang*

Joongki: kau ingat aku suka ke *tolak L* sebab aku tak nak ramai yang mati aku bukak balik markas kita.

Bengang betul L dengar kata kata Joongki. Itu alasan paling bangang pada abad ini. L menggengam penumbuk .

L: huh *smirk* kau hanya akan tambahkan masalah lagi. Bodoh betul *tumbuk dinding*

Suga: stop hyung *pegang bahu L* kita akan harungi benda ni sama sama.

L: kau tak paham. Dendam balas dendam akan berakhir dengan kematian. Kau tahu *jerkah*

Terkejut Suga apabila dijerkah oleh L. Jarang dia melihat L begitu marah. Dan salah satu punca marah L ialah kembalinya DARK ANGEL bermaksud akan ada pertumpahan darah.

Jimin: its not gonna happen.

L: not. It will happen. And now look what happend to Kookie.

V: its was an accident hyung.

L: no its not. *terduduk* kau orang tak tahu apa yang korang sedang lakukan.

Joongki: sebab tu la aku bukak balik markas kita. Nak lindungi korang.

RapMon: ada baik kalau kita semua berbincang cara baik.

Akhirnya RapMon membuka mulut setelah sekian lama hanya diam di satu sudut. Jhope sekadar lebih suka memerhati daripada masuk campur. Tidak mahubkeruhkan lagi keadaan yang semakin memburuk.

RapMon: L hyung balik wad la dulu. Rest and aku akan inform kalau ada apa apa hal. *tepuk bahu L*

Perlahan L berjalan menuju ke wadnya. Wajah Joongki langsung tidak dipandang kerana rasa marahnya. Apalah nak jadi dengan hubungan adik beradik ni ?

S
K
I
P

Petang
-POLIS STATION-

Ke hulu ke hilir 2 orang pegawai muda dengan tangan penuh dengan dokumen. Sungguh berkaliber mereka menjalankan tugas dan amanah.

Dongwook: boss, *letak fail* kes ni ada kena mengena ke dengan kematian Haha Hyung and Gary Hyung ?

Joongkook: aihh *garu kepala* aku tak tahu la. *pegang fail* ini apa kes ?

Henry: kes tembak . Mungkin antara geng gengster kot *angkat bahu*

Tangan Joongkook meneliti beberapa fail dan gambar gambar yang ada. Keadaan agak teruk berdasarkan kesan tembakan beberapa mangsa.

Kesan tayar ? Joongkook meneliti semula fail dari muka surat 1 . Takut ada yang terlepas pandang maklumat yang kurang penting.

Joongkook: Henry

Henry: yess boss . Wae ?

Joongkook: apa kau pasal kes ni ? Kesan tayar motorsikal ni ? *bagi fail pada Wook*

Dongwook memerhati fail yang sudah bertukar tangan. Dahinya sedikit berkerut dengan maklumat yang di baca.

Henry: aku rasa ni bukan kes gengster semata mata. Mungkin ada benda yang kita terlepas pandang ?

Dongwook: aku rasa....*letak fail* kes dendam. Kau ingat kes yang jadi dekat Han River 2 or 3 years before ?

Henry dan Joongkook angguk sedikit. Mana mungkin mereka lupakan kenangan buruk. Mereka kehilangan 2 rakan walaupun mereka merupakan ahli gengster.

Dongwook: korang tunggu kejap.

Dongwook berdiri dan berjalan keluar. Mereka berdua hanya tunggu dan memerhatikan Dongwook tertongeng mencari sesuatu.

Dongwook: gocha *excited* korang tengok ni *bukak fail* hampir sama cara tembakan. Korang rasa m

Henry: DARK ANGEL ? Hell no. Kan Jihyo dah mati.

Dongwook: itu apa yang diperkatakan oleh media. Tapi tak ada kepastian sebab tak ada bukti.

Joongkook diam. Lebih suka mendengar sebelum melakukan analisis. Henry tekun meneliti fail lama yang sudah berhabuk tetapi masih elok untuk dibaca lagi.

Henry: so apa yang kau cuba sampai kan ? Kau nak kata Jihyi masih hidup dan bunub diaorang ni ?

Joongkook: aku tak rasa macam tu. *geleng kepala* ni mesti ada something.

Dongwok: yup. Aku rasa kita kena selidik dari mula.

Joongkook: kita cari setiap hospital dekat Seoul. Cari mangsa tembakan.

Dongwook: kalau tepat tekaan aku. Mungkin akan ada berlaku pertumpahan darah yang lebih dasyat lagi.

Henry angguk dan Joongkook hanya meneguk sedikit air mineral. Tangan kirinya mengurut kaki kirinya yang tempang gara gara kejadian itu ??

Henry: kita cari sekarang juga. Jangan terlepas satu pun maklumat.

Mereka bertiga berdiri dan membuat satu bulatan kecil. Henry meletakkan tangan diikuti dengan Joongkook dan akhir sekali Dongwook.

All: fighting *semangat*

Mereka bertiga terus keluar dan masuk ke dalam 3 kerwta yang berlainan. Mahu menjimatkan masa kalau berpecah. Berkobar kobar 3 anggota polis muda menjalankan tugas.

NIGHTMARE (COMPLETE)Where stories live. Discover now