Jag slår mig ner på den röda stolen som Oscar just dragit ut till mig och ler tacksamt mot honom. Samtidigt som jag hoppar in med stolen närmre bordet hjälper han till genom att lätt skjuta stolen mot bordet och jag kollar leendes bak och upp mot honom.
"Tack min gentleman" skrattar jag och han ler stolt och går till stolen på andra sidan bordet, mittemot mig. Han drar ut den och sätter sig tillrätta på den innan han möter min blick.
"Har övat för fullt på en massa dejter, passade ju på att dejta en massa när du inte var hemma" säger han och blinkar lätt med sitt höger öga.
Jag höjer på ögonbrynen och skrattar lätt.
"Det tror du att jag ska tro på? varför skulle folk ens vilja dejta dig?" Säger jag ironiskt, fortfarande med flinet på mina läppar.
Oscar kollar kaxigt mot mig och flinar mot mig samtidigt som han självsäkert lutar sig tillbaka på stolen, sätter händerna bakom sitt huvud och flinar nöjt.
"Oh du, om jag ska dra upp alla dessa anledningar kommer vi inte vara klara med denna diskussion förens om ett par timmar" flinar han. Förmodligen stolt över att han kom på det där själv.
"Tönt" svarar jag endast och skrattar. Han följer mitt exempel och skrattar han med. Hans fina skratt gör mig knäsvag. Det har jag verkligen saknat.
När våra skratt tystnar kolla vi in i varandras ögon. Denna ögonkontakt har vi inte haft på länge. Oscars hand omfamnar min där den ligger på bordet. Lyckligt kollar jag ner på den och sedan upp mot Oscar igen. Det gör inget att vi just nu sitter helt tysta. Att bara känna hans närvaro och faktiskt veta att han sitter här mitt framför mig är underbart.
"Här har ni menyerna, är det något som önskas redan nu? Dricka eller något ?" Säger en kvinnlig röst bredvid oss och jag kollar vänligt upp på henne. Hon ger oss varsin meny som vi tacksamt tar emot.
"Tack, jag kan ta en cola" säger jag och kollar sedan mot Oscar.
"Eh... jag tar bara vanligt vatten tack" säger han vänligt och hon nickar och går sedan iväg.
" Vanligt vatten? Vad du lyxar till det" skrattar jag och öppnar min meny med den handen som inte ligger under Oscars hand.
Ett nervöst skratt lämnar hans läppar och jag kollar förvirrat upp men möter inte hans blick då han har den föst i menyn. Förstör inte varför han plötsligt blev nervös.
" Ja, vi ska helst inte äta onyttigt nu för vi ska ha lite spelningar snart och så ska vi spela in nya låtar" säger han som svar och jag nickar men inser snabbt att han inte ser det.
"Jaha okej" svarar jag vänligt.
Vi sitter tysta ett tag och läser igenom menyerna innan vi båda bestämmer oss för vad vi ska ha. Medan vi väntar på servitrisen pratar vi om allt vi missat under denna tid vi varit ifrån varandra. Jag får reda på att Oscars favorit mat inte längre är spagetti och köttfärssås utan nu mera gillar han kyckling gryta med currysmak. En rätt som vi gjorde några dagar innan jag flyttade och eftersom vi hade så mysigt den dagen och att rätten var så god har han den nu som sin favorit rätt.
I ögonvrån ser jag hur servitrisen närmar sig och jag lägger uppmärksamheten på henne när hon kommer fram till vårt bord.
"Är ni redo att beställa" frågar hon och drar upp ett vitt litet block från fickan på hennes förkläde.
"Aa vi är redo" svarar Oscar och tar min meny och lägger ovanpå sin innan han ger över den till servitrisen som tacksamt tar emot menyerna.
"Japp, vad vill ni beställa?" Frågar hon och ler ett vänligt leende.
"Två vanliga grillade hamburgare med pommes till " säger Oscar och hon noterar det och kollar sedan på oss båda.
"Var det bra så?" Frågar hon glatt. Hon har ljusblont hår som ser ut att vara naturligt lockigt och det går ner till axlarna. Hennes hud är lätt solbränd och hon har väldigt ljusblåa ögon. Hon är väldigt söt och verkar vara i vår ålder. Om inte Oscar hade haft mig hade han säkert haffat direkt.
"Ja tack" svarar jag och hon nickar och går sedan iväg.
Min blick landar återigen på Oscar som flinar lurig mot mig. Frågandes höjer jag på ögonbrynen och ska just fråga vad när han öppnar munnen.
" Jag tror hon var en av mina dejter, hon är väldigt snygg eller hur? Såg du hennes rö" börjar Oscar men avbryter när jag sparkar hans smalben under bordet.
"Men idiot" skrattar jag och skakar på huvudet. Oscar flinar överlägset och sträcker stolt på sig.
"Du är bara avis" flinar han.
" Nej varför skulle jag vara det?" Säger jag ironiskt och tar en klunk utav den iskalla colan.
" För du vill ha din underbara pojkvän för dig själv!" Svarar han stöddigt och sätter sig till rätta i stolen. Skrattandes skakar jag på huvudet. Orkar inte lägga mer energi på detta då man inte vet vart våra diskussioner kan leda till.
Kvällen flöt på bra och maten smakade bra. Det var mysigt att prata ut om allt och att vara i hans närhet igen. Jag vet inte hur länge vi satt på grilleriet och bara snackade men klockan var över tolv när vi kom hem till honom. Eftersom Mia och Johan låg och sov klär vi av oss ytterkläderna tyst och försiktigt innan vi smyger upp till Oscars rum.
"Fan va sakta du går" viskar Oscar skrattandes i mitt öra. Han går bakom mig i trappan och jag drar ut på mina steg för att inte trappan ska knarra allt för högt.
"Men ska jag väcka hela huset eller" skrattar jag tyst som svar. Jag hör Oscar skratta så tyst han kan med det hela leder till att han skrattar ännu mer och då kan inte jag heller hålla mig. Våra skratt ekar i det annars tysta huset och jag skyndar på stegen så att vi kan komma in i Oscars rum och stänga dörren efter oss. Det jobbigaste är att skratta i lägen man inte får skratta , men det är nästan det roligaste skrattet.
"Well vi lyckades inte vara tysta så värst bra" skrattar jag när vi gått in i Oscars rum och dörren bakom oss är stängd.
"Nej för min sengångare till flickvän drog ju ut på det hela så vi inte kom fram i tid innan vårt skrattanfall bröt ut" säger Oscar mellan hans skratt.
"Skyll inte på mig" säger jag och drar upp händerna i försvar. Oscar skrattar och skakar på huvudet innan han tar tag i mina händer och lyckligt kollar in i mina ögon.
Jag ler över situationen. Att skratta såhär spontant är det bästa, speciellt med Oscar. Med honom mår jag så bra!
"Du är det bästa som hänt mig, äntligen är du här igen" orden lämnar lyckligt hans mun innan han kraschar sina läppar mot mina. Nöjt kysser jag honom tillbaka och kan inget annat än att hålla med honom fast ur mitt perspektiv, han är den bästa som hänt mig.
•••••
Oj vad händer, två kapitel på såhär kort tid! Har kommit in i ett skriv flow nu, synd att de kom så sent på lovet :( imorgon börjar skolan igen för hade studiedag idag hihi!Har ni haft en bra dag i skolan?
YOU ARE READING
Ingenting vill bli som förut | o.e
FanfictionOscar har allt det han önskar sig, drömkarriären, hans livs största kärlek men trotts det är det något som tar på honom, något som tynger ner han. Det är något som gör att han mår han dåligt. ¡OBS! { DEL 2 AV BARNDOMSVÄNNER, REKOMMENDERAR ATT LÄSA D...