3. Fejezet

323 30 4
                                    


      Az első két napban többnyire csak pihentem, de már kezdett elegem lenni, abból, hogy az ágyat nyomom így megkértem HaNeult, keressünk nekem valami ruhát és nézünk szét a környéken. A lány csak kedvesen mosolyogva egyezett bele a dologba, így mindketten felöltöztünk és útnak eredtünk.

Kilépve az ajtón gyönyörű látvány fogadott. Tél van, mindenhol tiszta fehér hó borítja a tájat. A fák ágán szép jégcsapok lógnak, és bár meglehetősen hideg van, még sem fázom a hanbokban, mert a szívemet egyfajta melegség töltötte el, ahogy körbenéztem a kis házakon, a vidáman játszó gyerekeken. Még soha nem éreztem magam ennyire koreainak. Mert bár Kínában születtem, de a szüleim tisztességes koreait neveltek belőlem, eddig még nem éreztem soha ennyire a nemzet részének magam. Lehet a friss levegő és a hanbok az oka.
- Mielőtt nagyon messzire mennénk, szeretnék mutatni valamit - lép mellém HaNeul.
- Akkor? Mire várunk, nézzük meg! – Mosolygom rá, mire ő elindul egy irányban én pedig követem. Nem teszünk meg nagy utat, egy nagy és eldugott faviskóhoz érünk. HaNeul belöki a súlyosnak tűnő ajtót és egy anyaggal és némi szalmával lefedett kupaccal találjuk magunkat szemben. A lány oda sétálva kezdi el kitakarni a kupacot, én pedig pár másodperc után segíteni kezdek neki, hogy mikor lehull a lepel majdhogynem könnybe lábadt szemekkel essek térdre.
- Az én kicsikém, az én kétkerekű paripám – motyogom halkan. – Hogy került ide?
- Én magam hoztam be egy öszvér segítségével, gondoltam örülnél, ha látnád, meg gond is lehetne belőle, ha megtalálnák – von vállat HaNeul.
- Igen, jó, hogy látom, de ahogy elnézem, elég rossz állapotban van. Eltört a felfüggesztés és a tank is megsérült. Az gyújtásról nem is beszélve – veszem szemügyre a károkat. – Otthon meg tudnám javítani, de itt. Nem hinném, hogy menni fog.
- A felét sem értettem annak, amit mondtál, de biztos van valaki, aki tud segíteni. Talán a kovács! – Mondja lelkesen újdonsült húgom, ezzel rám is átragasztva a jókedvet.
- Remélem! – Bólintok, majd visszatakarva a járművet, indulunk ki a piacra és a környező földekre némi élelmet szerezni. Ahogy sétálunk a standok között, egyszer csak megakad a szemem egy ütött-kopott könyvön. Felcsillanó tekintettel sietek a standhoz, hogy felkapva a könyvet lapozzak bele. Nem csalódtam, a könyv korabeli dialektusban íródott, de nem is bánom. Hiszen ez volt, az, az ősrégi jogi könyv, ami miatt annó megtanultam az ó nyelvet, és úgy döntöttem jogász leszek.
- Mondja uram – fordulok az idősödő árus felé. – Mennyi ez a könyv?
- Két nyang – mondja, ami kissé elszomorít. Sokba kerül, ahhoz, hogy megkérjem HaNeult, hogy vegye meg, ahhoz meg pláne drága volt, hogy én megvegyem, hiszen nincs egy vasam se. Vagy talán a dzsekim zsebébe van néhány won, de hát azzal mire megyek itt? Csalódottan teszem vissza a könyvet a helyére és indulok „húgom" keresésére, mert valahol elszakadtunk egymástól. Nem is az, hogy őt féltem annyira, hiszen ismeri a helyet, inkább a miatt aggódom, hogy valami baj lesz, amíg nem vagyunk együtt. Hiszen én csak annyit tudok erről a helyről, ami a történelemkönyvekben volt. És valljuk be, az nem sok. De ő megelőzve engem ragad karon és kezd el vonszolni maga után. Nem értve viselkedését próbálom megállásra késztetni, de nem sikerül.
- Gyerünk, siess! Most nem érek rá magyarázkodni. Vissza kell jutnunk a kunyhóba, mielőtt észrevesznek – mondja tovább vonszolva. Értve is meg nem is, amit mond, kezdem gyorsabban szedni a lábaimat, de még mielőtt elérhetnénk a kunyhót HaNeul beránt egy kőfal mögé, ahol lerántva maga mellé kényszerít bújócskára.
- Mégis miért futottunk? – kérdezem meg, nem bírva a kíváncsiságommal.
- Előlük – mutat a piac mellett álldogáló katonákra a mellettem guggoló.
- Mégis miért? Téged keresnek? Csak nem bűnt követtél el? – zúdítom az így is idegesen fészkelődő lányra a kérdéseimet.
- Úgy is mondhatjuk, megszöktem az ágyasság elől. – suttogja a katonákat bámulva. Én is a nem messze tőlünk álldogáló egyenruhásokra vezetem tekintettem és ebben a pillanatban megpillantom őt. Felénk néz, de nem vesz észre minket, de ahogy figyelem a tekintetét a szívem érthetetlen módon gyorsabban kezd verni. Mintha csak ismerném azt a szempárt valahonnan, pedig még soha nem láttam ezt a férfit. Már, hogy is láthattam volna őt valaha is?
- Ki vagy te? – suttogom magam elé, olyan halkan, hogy még HaNeul sem hallja meg.

Végül nem sokáig kellett a fal mellet kuporognunk, a katonák hamar odébb álltak így mi is nyugodtabban térhettünk vissza a kunyhóba. És bár HaNeul egy szót sem szólt egész út alatt, tudtam, amint visszaérünk, mindent el fog mondani, amire csak kíváncsi vagyok. De látva szomorú tekintetét, jobb, ha felkészülők egy kellemetlen beszélgetésre.

****
Helló!
Remélem tetszettek az eddigiek és a továbbiakban is velem maradtok. Lehet tippelni kit is látott SunHee a katonák körében. Biztos vagyok benne, hogy rá fogtok jönni!;)
Bocsánat a helyesírási illetve elgépelési hibákért!
Nem sokára találkozunk!

Book of Reality (Befejezett)Where stories live. Discover now