Chapter 4

77 12 0
                                    


'Jer, ik ken Gail amper,' zegt Enzo. 'Maar toch zien we het, zo keek ik de eerste keer ook naar Roos, dat zegt wel iets,' zegt Jer. 'Dat zegt niks, Jer hou op,' snauwt Enzo en loopt het restaurant uit. 'Enzo is op Gail,' roept Jer. 'Jer doe maar niet,' zeg ik en sta op. 'Oh sorry hoor,' lacht Jer.  'Jer stop is met je broer kleineren,' snauwt Link. 'Enzo,' roep ik als ik ook het restaurant uit ren. Ik loop de deur van het restaurant uit. 'Enzo,' roep ik nog eens. Ik zie hem nergens. Ik loop richting het strand. 'Enzo,' echoot het weer over het strand. Ik hoor zacht gemompel. Zou dat Enzo zijn? 'Enzo,' gaat weer over het strand. Ik hoor zacht gemompel en gesnik. 'Enzo,' schreeuw ik kei hard. Ik kijk om me heen. Bij de rotsen zie ik een vage schim. 'Enzo,' roep ik en ren op de schim af. Ik loopt voorzichtig over de stenen. De schim word duidelijk. Het is Enzo! 'Enzo!' Hij veegt wat tranen weg. Ik ga naast hem zitten. 'Heb jij broers of zussen,' vraagt Enzo. Ik schud nee. 'Ze zijn vreselijk,' zucht Enzo. 'Probeert Jer je klein te maken tegenover mij,' vraag ik. 'Een beetje,' zucht Enzo weer. 'Toen ik je voor het eerst zag in de trein, keek ik recht in je ogen. Ik vond ze mooi. Ik zou je herinneren als het meisje met de mooie ogen. Ik vertelde het aan Jer, want ja hij is wel mijn broer. Toen zag ik je weer op het station, en toen begon Jer me klein te maken tegenover jou,' vertelt hij. 'Weet je hoe ik jou zou herinneren,' vraag ik. Enzo schud van nee. 'Als de jongen met de mooie ogen, je glimlachte naar me, ik glimlachte terug. Je lach werd breder. En je ogen begonnen te stralen. Maar toen op het station. We zwaaide, je lach werd breder en je ogen straalde. Ik lachte niet. Ik was bang je nooit meer te zien,' zeg ik. Ik ga met mijn hoofd op Enzo zijn schouder liggen, Enzo legt zijn hoofd op de mijne en slaat een arm om me heen. 'Zo ver ik je nu ken ben je mijn beste vriend, Enzo,' zeg ik. 'En jij mijn beste vriendin, Gail,' zegt Enzo. 'Niet verliefd he,' horen we achter ons. We kijken om. Daar staan Jer, Harm, Joost en Link ons aan te staren. 'Nee klopt,' zeg ik niet zo zelfverzekerd als gehoopt. 'Wat deden jullie hier dan, en waarom zaten jullie dan zo,' zegt Jer. 'Jer hou een op,' snauwt Joost. 'Ik dacht dat alles met jullie beter zou zijn,' mompel ik. 'Dacht ik ook, maar Jer wil zijn broertje niet kwijt,' zegt Harm. 'Harm hij is 18, zo jong,' zegt Jer. 'Jer hoe oud was jij toen je met Roos kreeg,' vraagt Joost. 'Bijna 19,' zegt Jer. 'En was je toen nog 18,' plaagt Harm. 'Het gaat net om mij, Harm,' snauwt Jer. Ik sta op, Enzo ook. Ik trek Jer aan zijn arm mee. 'Jer, wat de f is er mis met jou,' snauw ik. 'Enzo is nog niet klaar voor een vriendin, jullie kennen elkaar ook nog maar 1 dag,' zegt Jer. 'Jer je moet hem niet zo kleineren,' zeg ik als iedereen komt aanlopen. 'Ik kleineer hem niet,' zegt Jer. 'Wel waar, en Enzo weet zelf als hij klaar is voor een relatie. Het is al laat, en ik ben moe, zie ik jullie morgen weer,' vraag ik. Iedereen knikt. Ik loop naar Enzo en geef hem een kusje op zijn wang. 'Doei Enzo, dankje voor de leuke avond en het fijne gesprek,' zeg ik en loop weer naar mijn huisje.

{Tips? Laat ze achter! En leuke comment? Altijd welkom! Een stem? Smash hem op het sterretje! Kusjes xxx}

Get A Better life||E. F. >>SLOW UPDATES<<Where stories live. Discover now