Je probeert te focussen. Vandaag je m'n eerste dag op een nieuwe school en je krijgt het niet voor mekaar de perfecte winged eyeliner te zetten. Oké de frustraties worden te groot. Dit wordt niks. Vandaag wordt niks. Je heb echt even koffie nodig. Ja dat ga je doen, koffie halen. Daarna werk je wel weer verder aan de perfecte wing. Maar wat ga je aandoen? Is n jurkje too much? Ja waarschijnlijk wel. Gewone jeans dan maar. Je pakt de jeans en een geel topje uit de kast. This will do. Ohja die wing. Wel of geen lipstick? Nee vandaag gewoon au naturel voor je lippen. Snel je tanden poetsen en je kan weg. Nou eigenlijk niet eens snel. Je had met Milou en Tessa afgesproken om samen te fietsen. Maar Milou is waarschijnlijk toch te laat. Dus je kan net zo goed rustig aan doen. Na het tandenpoetsen pak je je All-Stars en je sleutels. Wanneer je de deur achter je dicht trekt hoor je je moeder nog iets liefs roepen. "Dankje en tot vanavond!" roep je terug.
Wanneer je op de afgesproken plek komt aanfietsen zie je Tessa al staan.
"Hey Tessa! Hoe was je vakantie?" roep je net iets te enthousiast.
Je fietst op d'r af en geeft haar een knuffel.
"M'n vakantie was geweldig, ben alleen niet zeker hoe ik me voel bij het hele 'nieuwe school, nieuwe mensen'-ding"
"Don't worry... Het is goed dat je nu verplicht uit je comfort zone moet stappen."
"Ja snap ik, maar sociaal zijn met andere mensen is niet echt mijn ding."
"Hahaha dat weet ik ja, maar het komt wel goed. En anders heb je in ieder geval mij nog."
"Hahaha nou wat een geruststelling. Oh hey, daar is Milou."
"Hey M!"
"Hey B!"
Je knuffelt Milou en daarna knuffelt ze Tessa.
"Tessa heeft er al geen zin meer in, jij wel Milou?"
"Nee natuurlijk niet. Alleen al dat stuk extra fietsen. Dit wordt echt niks."
"Omg, ben ik dan de enige die er wel zin in heeft?"
"Ja B, maar jij bent dan ook één van die veel te blije morning persons."
"Hahaha Milou, dat bij jij ook. Jullie staan beide om zes uur op." zegt Tessa ineens. Ze is best afstandelijk vandaag. Zal wel door de zenuwen komen.
"Ja maar ik ben dan alsnog chagrijnig. Zoals het hoort 's morgens vroeg."
"Yup, das waar. Maar we moeten nu echt gaan anders zijn we te laat." zeg je en begint te fietsen.
Wanneer jullie op school komen check je nog even in welk lokaal je moet zijn. Blijkbaar 3.3. Nu moet je 3.3 alleen nog vinden. Waarschijnlijk is het op de derde verdieping. Je zegt gedag tegen Tessa en Milou, die in een andere klas zitten, en loopt naar het lokaal.
Na 15 minuten kom je het lokaal weer uitlopen. Nou dit was lekker nutteloos. Je kreeg letterlijk je rooster, daarna werden de schoolregels voorgelezen en toen was het alweer afgelopen. Ben hiervoor dat hele stuk naar school gefietst. Je bent wel blij met je rooster. Het had erger gekund. Nu snel Milou en Tessa zoeken zodat jullie de roosters kunnen vergelijken. Misschien hebben jullie geluk en hebben jullie alsnog een aantal lessen samen.
JE LEEST
Dat eerste moment
ChickLitMijn tweede verhaal, dit keer in het Nederlands. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Dit verhaal is voor de #justwriteit challenge.