Jungkook hanya termenung sepanjang mereka berada di dalam dorm bersama sama.
"Aish. Jeon Jungkook. " Jimin mendengus kuat. Sejak mereka masuk kedalam dorm. Jungkook senyap. Tidak berbicara langsung.
"Sebenarnya apa yang berlaku? Siapa Yein? Jungk.. jungkook.. kau curang dengan aku ke " Jung Ah merenung tajam wajah Jungkook. Jungkook turut terkejut mendengar kata gadis itu.
Mana mungkin dia curang.
Walaupun hati dia sudah dimiliki orang lain.
Tapi dia tetap tak boleh nak padam rasa sayang yang penah dia hadiahkan kepada Yein.
Argh Jungkook ape patut kau buat.
"Jung Ah.. bukan.. Jungkook tak curang dengan kau pun. " Jin cuba mencelah. Dia tidak mahu gadis itu salah faham dengan Jungkook.
"Habistu. " Soal Aejin pula. Jin berasa serba salah mahu menceritakan hal tersebut. Takut Jung Ah terkecil hati bila dia dapat tahu yang Yein pernah bertaktah di hati Jungkook selama ini.
"Sebenarnya.." Terketar ketar Taehyung bercakap. Jungkook pula sudah kusut.
"Tapi percayalah. Jungkook sayangkan kau. " Celah Jimin lagi. Makin keliru gadis itu dibuatnya.
Jung Ah menarik nafas panjang.
"Itsokay Jungkook. Mungkin ade sebab kau macam ni. Aku nak marahkan kau buat ape. minggu depan sahaja kita bakal berkahwin. Dear. " Jung Ah cuba tersenyum tawar. Dibelai lembut pipi lelaki itu.
Seketika tenang hati Jungkook.
Iye beberapa hari lepas keluarga mereka sudah berjumpa. Tarikh wedding pun sudah ditetapkan. Minggu depan mereka akan berkahwin serentak. Baju wedding pun sudah ditempah.
"guys. Ada benda kitorang nak cakap dengan korang. Dah tak boleh nak rahsia lagi. " Aejin menarik nafas panjang. Dipandang Hana dan Jung Ah silih berganti.
Dia tersenyum. Dia mengambil tangan besar dan hangat Jin lalu diletakkan di atas perutnya. Jin hanya memandang pelik wajah gadis itu. apa dia buat.
"Kenapa ni? Kau nak suruh aku pegang perut buncit kau ni kenapa? " Soal Jin hairan. Masih tidak dapat menangkap apa yang cuba gadis itu lakukan. Aejin menjeling manja.
"Dears Seok Jin. Tak lama lagi akan 'muncul' orang baru dalam hidup kita. " Aejin tersenyum riang. Jin terkejut bergitu juga yang lain.
"Mak.. maksud kau. kau.. meg--"
"Yes. our first child. " Aejin tersenyum manis. Patutlah sejak kebelakangan ini wajahnya berseri seri. Jin seperti mahu meloncat. Dipeluk erat tubuh gadis itu seerat erat yang mungkin.
Air matanya menitis.
"Wah! Tak lama lagi kita akan jadi Ajushi!" Jimin sudah menepuk nepuk tangan. Semua kelihatan gembira dengan apa yang dinyatakan Aejin sebentar tadi.
"Kenapa kau tak bagi tahu aku selama ni.. kandungan kau dah berapa bulan?" Soal Jin teruja. Wajah gadis itu ditatap lama.
"Er hehehe aku nak bagi suprise. Baru sebulan. " Aejin turut mengusap lembut perutnya itu. Tidak sabar mahu menunggu lagi lapan bulan.
"Tak sangkaaa. Mesti anak korang comel. Huarghhh aku teringin juga. " Hoseok mengoncang goncang badan Jimin.
Aejin tersenyum. Dipandang wajah Hana dan Jung Ah. Bila mereka mahu menyatakan khabar gembira itu.
Hana menarik nafas panjang. Dia turut memandang lembut wajah lelaki itu. Taehyung membalas renungan Hana.
"Dear Kim Taehyung. I'm pregnant. " Kata kata Hana membuatkan Taehyung terkedu. Dipandang wajah gadis itu tidak berkelip kelip. Are you seriously.
YOU ARE READING
[ COMPLETE ] What Is BYUNTAE ? ❀ 18+
Fanfiction[ COMPLETE ] #Ranked21» InFanfiction12'11'16«#Ranked92→ InFanfiction11'12'16 ← - Tiga Orang Adik Beradik , Tujuh Orang Sahabat Baik , Empat Orang Musuh Ketat - + dapatkah mereka harungi semua ini ? + → PLEASE DON'T BE COPYCAT ! ← Publish : 30 Oct...