Chaeyoung tergamam dengan keindahan rumah Yoongi. Matanya bagaikan bersinar memerhati setiap sudut dan ruang rumah itu.
Wah cantiknya tak sangka pula rumah lelaki macam Yoongi , boleh nampak kemas dan teratur.
"Hah tengok apa tu!" Sergah Yoongi yg sedang mengangkut masuk beberapa barang2 Chaeyoung.
"Err , rumah ni cantik. Tak sabar aku nak pilih bilik! Ehehhe" Chaeyoung tersengih.
"Takdenya pilih bilik bagai. Kita bukan tengah shoot drama nak asing-asing bilik. We're married couple right?"
Chaeyoung menayangkan muka tidak puas hati" Ishh ak-
"Haa nak melawan latu , dah jom ikut aku kebilik."
"Bilik siapa?"
"Bilik akulah heish! Sini cepatla barang kau bukannya ringan"
Chaeyoung menghempas punggungnya kuat di hujung katil Yoongi. Berpeluk tubuh dan mendiamkan diri.
Manakala Yoongi sibuk meletakkan barang-barang milik Chaeyoung di suatu sudut biliknya.
Myg ;
"Protes nampak , bukannya nak tolong" tegur Yoongi namun tidak mendapat sebarang respon dari Chaeyoung.
Chaeyoung mengetap bibirnya. ish geramnyaa! Takkan tak nampak yg aku tengah merajuk , hampeh punya suami.
"A-aku nak bilik yang tu" jari Chaeyoung tepat menunjukkan bilik di seberang dengan bilik aku.
"Betul kau nak bilik tu? Nak tah-
"Yelah aku tak bergurau.Aku nak tidur sana malam ni." Chaeyoung pantas memotong kata-kataku.
"Kalau nak tidur bilik tu , kau tidur la sorang. Bilik tu kan ada hantu~ aku tak nak cari pasal dengan hantu tu So ,aku tidur sini jelah. Bilik aku." Sengaja aku menyakat Chaeyoung
Aku menepuk katilku perlahan lalu baring. Ahh selesanyaa~
Chaeyoung yang baru ingin melangkah keluar terus berpatah balik dan duduk di hujung katil semula.
"Yaahh Yoongi kau tipu kan? Janganlar tido aku takut!"
"MIN YOONGI BANGUNLAH!"
Aku merasakan Chaeyoung sedang mengoncangkan kaki aku dengan cepat.
Lol don't laugh for ma grammar ogeh ;)
Aku meneruskan lakonan aku tapi baru beberapa minit sahaja , tiada lagi pergerakan di kaki aku dan tangisan kecil menyapa telingaku.
A-apa?!! Aku dah buat dia nangis? Apesal pulak nak nangis , nak tipu aku kot?"
Aku bingkas bangun , ternyata Chaeyoung memang menangis kelihatan dia sedang memeluk kedua-dua kakinya.
Apa nak buat ni? Salah aku ke? Argh
"Chaeyoung , aku..err- Aku cuba memegang bahunya , dagunya aku angkat dia supaya dapat melihat aku.
"-takyahlar nangis aku tipu je manade hantu pun! Kalau ada dia takkan kacau kut?"
YOU ARE READING
It's you? || Myg
Fiksi PenggemarStatus ; hiatus [rewritten] Dia , adalah lelaki yang aku cari selama ini. Yea it's you. The ones who I've loved since begin.