BAB 7

6.7K 186 16
                                    

"Sejuk lah dekat sini"Hani mengeluarkan sepatah kata selepas duduk di atas katil sambil menikmati hot chocolate di hotel yang berada di Paris.Mereka akhirnya tiba di Paris pagi tadi untuk berbulan madu.
"Tu lah.Awak boleh saya tanya satu soalan tak?"
"Apa dia?"Hani menunggu soalan yang keluarga daripada mulut Khairil.
"Apa hubungan awak dengan Azrul dulu?"tanya Khairil.
"Ooo Azrul.Dia kawan baik saya."jawapan yang diberikan oleh Hani masih tidak memuaskan hati Khairil.
"Kawan baik je.selain itu?"
"Sebenarnya dia pernah suka kat saya tapi ada banyak sebab saya tak boleh dengan dia."
"Apa sebabnya?"Khairil tidak sabar menunggu jawapan daripada Hani.
"Sebab pertama,saya isteri orang.Sebab kedua,saya tak cintakan dia langsung,saya anggap dia sebagai kawan baik saya je.ketiga,Suraya suka dia.Suraya tu kawan baik saya jugak."Hani menyatakan sebabnya.
"Ooo.Habistu apa jadi bila awak tolak cinta dia?"
"Dia ada tanya kenapa saya tak terima dia pastu saya cakap la yang saya tak cintakan dia dan ada orang yang lebih sayang dan cintakan dia.Then,dia tanya siapa,saya jawab je la Suraya.Entah macam mana,diorang couple."panjang lebar penjelasan Hani.
"Awak tak menyesal ke?"tanya Khairil.
"Buat apa nak menyesal.Lagipun saya kan dah ada abang"
"I love you"-Khairil
"I love you too"-Hani
"Abang jom turun bawah,nak shopping and beli aiskrim.Tapi hari ni,Hani yang belanja abang aiskrim"
"Eh biar la abang bayar."
"Okey la"
Mereka berjalan dari satu butik ke satu butik yang lain sambil memakan aiskrim.Setelah habis membeli-belah mereka pulang ke hotel.
"Cepat siap."arah Khairil.
"Nak pergi mana?"
"Suprise.Cepat siap."
"Baiklah bos"
Hani bersiap dengan mengenakan dress labuh  berwarna merah beserta jaket kulit berwarna coklat dan selendang berwarna hitam.
"Jom"mata Hani di tutup kemas oleh Khairil supaya Hani tidak boleh melihat.
"Abang nak bawak saya pergi mana?tanya Hani.
"Sabar,dah nak sampai ni"
Hani turun daripada kereta,tangannya dipimpin oleh suaminya.Mereka berhenti di suatu tempat.
"Eh dah sampai ke?"tanya Hani.
"Dah.Suprise!!"Khairil segera membuka penutup mata Hani.Tersegam indah Menara eiffel di hadapan Hani.
"Wah sweet jugak abang ni"kata Hani
"Suami siapa lah ni"
"Hehehe"Hani hanya tertawa.Khairil mengeluarkan ros berwarna merah dan aiskrim coklat serta sebentuk cincin.Dia memberikan bunga dan aiskrim itu kepada isterinya.Hani menerima dengan senyuman.Kemudian,sebentuk cincin dikeluarkan daripada satu kotak untuk disarung kan di jari manis.
"Hani,you're my wife and forever be my wife."Khairil mengungkapkan sambil menyarung cincin di jari manis Hani.
"How sweet abang.Thank."balas Hani.
"Welcome.I love you until jannah zaujahku."
"I love you cikgu Khairil."

........................................................

You guys "Suamiku,cikguku! 2"akan keluar menjadi sambungan cerita ini.
Jadi,vote tau cerita ni and mohon share.InsyaAllah.Kalau ada salah dan silap ke typo ke terkasar bahasa.mohon maaf.sila beri comment dan saya akan cuba berbetulkan.

Suamiku,Cikguku!Where stories live. Discover now