Social life

2 1 0
                                    

Je zit nu al een week op deze nieuwe school en de mensen zijn over het algemeen wel aardig, maar meer ook niet. Je kan niet eens zeggen wie oprecht is en wie niet. Er is één meisje in je klas die heel aardig doet en je bent blij dat je haar hebt ontmoet. Ze heet Louise en heeft al redelijk veel vrienden. Je hoopt dat ze je misschien kan introduceren, want je social life bestaat op het moment alleen nog maar uit Milou en Tessa. De laatste tijd heb je ook een beetje het idee dat Tessa zich buitengesloten voelt. Misschien is dat ook wel een beetje zo. Maar je hebt nou eenmaal niet een band met haar, zoals je die met Milou hebt. Het is pauze en je zit op je twee vriendinnen te wachten. Je staat een beetje awkward in de kantine. Deels omdat je alleen bent en deels omdat je niet weet of er een soort sociale hiërarchie op deze school is. Dat zou namelijk kunnen betekenen dat je niet zomaar overal kan gaan zitten. Gelukkig leek het de afgelopen week allemaal mee te vallen. Eigenlijk ging alles wel soepel. Op de gymles na dan. Meld de school op het laatste moment dat je van het schoolterrein af moet en naar de gymzalen en velden toe moet fietsen. Je was die dag al niet meer komen fietsen. Dat hadden jij en Milou vanaf dag twee al opgegeven. Jij denkt dat je ook nog wel eens gaat fietsen, maar Milou gaat iedere dag met de bus of auto. Jij bent al lui, maar zij is nog veel erger. Dat is eigenlijk ook wel wat je leuk aan d'r vindt. Maar omdat je dus met de auto was en bij niemand meer achterop kon omdat iedereen al weg was, kon je niet mee gymmen. Niet dat je dat erg vond. Je hebt een hekel aan gym. Maar toch jammer van je reputatie bij de gymlerares. Ineens komt Milou aan lopen.

"Hey! Is Tessa niet bij jou?" vraag je.

"Nee, die had één of andere vriendin die ze kent van de reddingsbrigade gevonden en is daar bij gaan staan.

"Oah oké. Fijn dat we ook uitgenodigd waren."

"Hahaha ja nouja laat haar maar. Ze vond die hele overgang al spannend genoeg. Heb jij vandaag nog nieuwe mensen ontmoet die de moeite waard zijn?"

"Nee eigenlijk niet. Ik ontmoet veel mensen, maar het initiatief moet steeds van mij komen en ik heb heel erg het idee dat ze alleen maar met me praten uit nieuwsgierigheid."

"Ja ik ken het. En die Louise?"

"Ja die is wel aardig. Maar haar moet ik ook beter leren kennen."

Buzzzzzzz

"Ik moet nog naar m'n kluisje. Loop je even mee?"

"Hahaha ja tuurlijk"

En jullie lopen richting de kluisjes.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Nov 08, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Dat eerste momentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu