Chapter 13 - bogowie greccy

306 16 0
                                    

Zeus - czyli szef wszystkich bogów rządzący żelazną ręką z góry Olimp. Jego atrybutem i główną bronią były pioruny, które otrzymał od Cyklopów - synów Gai (bogini Ziemi).  Był znany ze słabości do kobiet i gwałtownego temperamentu. Jego ojciec, Kronos (jeden z tytanów) chciał go zabić, bo jego ojciec przepowiedział mu, że zabije go jeden z jego potomków. Przez to Zeus stracił też piątkę swego rodzeństwa, a sam musiał wychowywać się w jednej z jaskiń na górze Ida (Kreta). Potem nadszedł czas na odwet i Zeus sięgnął po broń. Zamknął tytanów, bo niektórzy z nich walczyli po stronie jego ojca, za co żywiła do niego urazę Gaja - jego babcia. Oczywiście bóg pokonał Kronosa, a dzięki napojowi, który dała mu kuzynka Metis odzyskał swoje rodzeństwo. 

Artemida - bogini łowów, córka Zeusa, która była chyba jeszcze bardziej mściwa niż on. Znana też jako jedna z Amazonek.

Prometeusz - był to jeden z tytanów, który lepił ludzi z gliny. Jednak szkoda mu było nieporadnych, słabych, trzęsących się z zimna istot. Postanowił więc wykraść z Olimpu ogień i zanieść go biednym istotom. Zeus na wieść o tym postanowił stworzyć kobietę, której nikt się nie oprze. Mowa tu rzecz jasna o Pandorze ze swoją złowrogą puszką. Prometeusz Pandorze się oparł, ale jego brat, Epimeteusz już nie.

Z tytanami spotykamy się w odcinku szesnastym sezonu ósmego. Dean i Sam natykają się na mężczyznę, który notorycznie umiera, a następnie ... wraca do życia, jednak nie może o sobie nic powiedzieć, gdyż cierpi na amnezję. W końcu braciom udaje się znaleźć odpowiedź, choć nie takiej się spodziewali, nieznajomy okazuje się bowiem mitologicznym Prometeuszem. Na dodatek ma syna, który odziedziczył po nim klątwę, aby ją złamać postanowili wezwać Zeusa, żeby ją zdjął lub go uśmiercić za pomocą drewna trafionego piorunem. Niestety plan nie idzie po ich myśli i lądują w pułapce. Sam podstępem przekonuje córkę Zeusa - Artemidę, aby przestała wykonywać okrutne rozkazy ojca i dziewczyna zabija boga.









Bestiariusz • Supernatural •Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz