Isa probeerde één van haar handen los te wurmen het lukte haar niet. 'Isa waar ben je?'
'Ze is waar jij straks heen moet om het losgeld te brengen' zei Basilio vanaf de andere kant van de tafel.
'Wie is daar?!'
Basilio grinnikte, liep om de tafel heen en ging achter Isa staan. 'Mijnheer van der Berg' zei hij 'ik neem aan dat u uw dochter graag weer wil zien.'
'Ja natuurlijk' zei Jason.
'Dan moet u twee eisen volbrengen.'
'Wat zijn die?'
'De eisen zijn dat u stopt met de zaak en 10000 euro losgeld betaald contant. '
'Wat als ik niet zo veel geld heb?'
Basilio pakte een dolk en zette die op de keel van Isa, 'dan moet ik haar een beetje pijn doen.'
'Nee! Alstublieft niet!'
'Goed' zei Basilio 'ik zal haar niks doen als u doet wat ik zeg.'
Hij haalde het mes van haar keel en stopte het weer weg in zijn zak. 'Ik wil dat u naar dit adres gaat' zei hij terwijl hij een briefje voor de camera deed.
'In Italië?'
'Ja, in Italië. U moet met de auto gaan, is dat duidelijk?'
'Ja.'
'Mooi zo, u moet voor overmorgen hier zijn.'
'Oké.'
'Goed, dan verbreken we nu de verbinding. Tot ziens meneer van der Berg. O en nog één ding u mag niks aan de politie of aan wie dan ook vertellen. Doet u dat wel dan moet ik uw dochter pijn doen.'
Hij verbrak de verbinding en deed de laptop uit. Benigno deed de doek voor de mond van Isa af. 'Was die dolk nou nodig' vroeg ze.
'Ja, anders geloofde je vader me niet. Benigno breng jij Isa maar terug naar haar cel?'
Benigno maakte één van haar handen los en liet haar opstaan. Daarna maakte hij haar hand weer vast. Isa liep voor hem uit naar haar cel hij volgde haar op de voet. Toen hij de deur open had gedaan en Isa naar binnen had gelaten maakte hij haar handen los. Sofia kwam aanrennen, 'wat hebben ze gedaan?'
'Niks' zei Isa 'ze hebben me niks gedaan.'
'Waren ze dat wel van plan?'
'Nee dat waren we niet van plan' mengde Benigno zich in het gesprek.
'Waarom draagt je grootvader dan een zakmes bij zich?'
'Als hij wordt aangevallen kan hij zich verdedigen.'
Isa knikte.
'Ik moet nu gaan' zei hij 'ik zie jullie vanavond wel weer.'
Hij liep de kamer uit en deed de deur op slot.
p.o.v Jason
Jason stond op. Hij had Isa gezien! Ze was dus ongedeerd! Hij liep naar zijn slaapkamer en deed zijn kast open. Hij begon kleding op het bed te leggen en pakte daarna een koffer. Toen hij alles had gepakt liep hij naar beneden. Hij pakte 10.000 euro uit de kluis die in de kelder stond. Hij pakte zijn sporttas en deed daar het geld in. Hij liep naar de auto en legde de koffer en de tas in de kofferbak. Hij liep weer terug naar binnen met de kofferbak open. Hij zette het alarm aan en deed de kofferbak dicht. Hij stapte in zijn auto en begon te rijden. Na 3 uur rijden hoorde hij iemand achterin niezen. Hij hoorde iemand nog wet zeggen en de niezer reageerde daarop. Hij zette zijn auto aan de kant en pakte zijn pistool. Hij liep naar de kofferbak en deed hem open. Hij zag een bobbel onder het zeil dat daar lag. Handen omhoog riep hij, hij richtte de pistool op de bobbel. 'Laat je zien met je handen omhoog' riep hij.
'Rustig maar wij zijn het.'
Er kwamen twee hoofden onder de bobbel vandaan. 'Wat doen jullie hier' vroeg Jason verbaasd, nadat hij de twee mensen had herkend.
p.o.v Isabella
Toen Isa de volgende ochtend wakker werd lag Sofia nog te slapen. Er werd op de deur geklopt. Sofiasprong uit haar bed en zei: 'Kom maar binnen.'
'Wie is dat' vroeg Isa.
'Dat is de bad-tijd vrouw.'
'De wat?'
Er kwam een brede vrouw binnen die een zwart trainingspak aan had. Ze had zwart haar wat in een knot zat. Ze zei met een zwaar Italiaans accent: 'Jullie meekomen, jullie douchen.'
Isa pakte haar tas en liep achter Sofia aan de gang op. De vrouw deed de deur weer op slot en zei:'Volg.'
Isa en Sofia volgde haar naar boven. Daar liepen ze naar één van de deuren achter dat was een grote kleedkamer met 5 deuren aan de andere kant.'Douches' zei ze terwijl ze naar de 5 deuren wees. 'Kan 15 minuten douchen dan uit.'
Isa begon zich uit te kleden. Sofia gaf haar een handdoek die ze omsloeg als een jurkje. Sofia zei: 'Achter de deuren zijn douches en je kan dus 15minuten douchen dan gaat de douche vanzelf uit.'
Isa knikte en liep naar één van de deuren en ging douchen. Toen ze klaar was, liep ze het kamertje weer uiten kleedde zich aan. De vrouw wees naar de deur waardoor ze naar binnen waren gelopen. 'Jij uit, mee met hem.'
Isa keek verbaasd maar knikte. Ze liep de kamer uit. Daar stond Beniamino tegen de muur geleund. 'Ah Isa' zei hij.
'Wat is er' vroeg ze geërgerd.
'Je vader zal hier over een kwartier zijn dus je moet naar mijn oom.'
'Mag ik dan nog even afscheid nemen van Sofia?'
JE LEEST
ontvoerd door de maffioso
Teen FictionEr is niks aan de hand als Isa naar huis gaat. Haar vader is rechercheur bij de politie en heeft net een nieuwe zaak. Hij wil haar niet laten helpen. Maar ze mag altijd helpen. Drie dagen word ze gevolgd door een busje. Ze word ontvoerd door een maf...