Ik ben spelletjes aan het spelen op de tablet, als Jake me aan mijn arm omhoog trekt. Hij trekt me mee de huiskamer in. Overal staan kaarsjes, en -omdat we nog geen meubels hebben- ligt er in plaats van een bank een kleedje. Het ligt van de kaarsjes verlicht de kamer mooi. Jake gaat op het kleedje zitten. "Ja.. Uhm.. Drake! Wat mooi!" Roep ik. Ik had bijna "jake" gezegt in plaats van zijn nep naam, "drake". Jake glimlacht en kust me, onverwachts. Midden in de kus gaat mijn mobiel, die we ook van Knight hebben gekregen. "Hi, met... Kate" zeg ik vrolijk, blij dat ik mijn nep naam kon onthouden. "Hallo Katherine, Met Timmety Jessie" hoor ik bryan zeggen. ik doe mijn best om mijn lach in te houden, "Katherine", leuk bedacht! "Hallo meneer Jessie" zeg ik, zo serieus mogelijk. ,
"kan jij vanavond op mijn zoon passen? Om zeven uur?" Vraagt "meneer Jessie"
"tuurlijk, mag mijn vriendje mee?" Vraag ik. Aan de andere kant van de lijn hoor ik een zucht. "weetje, lieverd, ik geloof nog steeds dat je beter kan krijgen" zegt Bryan, super serieus. De tranen schieten in mijn ogen van het lachen. "dag, meneer Jessie, tot zo" zeg ik.
"dag, Kate" zegt Bryan.
Ik herinner me nu dat ik nog op het kleed zit. "Drake,ik ga vanavond oppassen. Wil je mee?" Vraagt ik aan Jake. Hij knikt. "voor jou altijd. Zullen we meubels gaan kopen?" Vraagt hij. Ik knik, en kijk naar de tijd op mijn mobiel. 11.15. "zullen we daar lunchen?" Vraag ik. Jake knikt.
We lopen de deur uit. Ik tik een vrouw aan. "weet u waar de meubelzaak is?" De vrouw glimlacht. "nieuw hier? Ik snap dat je de weg hier niet weet, het capitool is ook zo verschrikkelijk groot. Er is hier toevallig een meubelzaak om de hoek. Kijk, ga daarheen, en dan naar links" zegt ze wijzend. "dank u" zegt Jake. Hij pakt mijn hand vast en hand in hand lopen we richting de meubelzaak. Nu ik rondkijk valt het me pas op hoe groot het capitool is. De strakke huizen verbleken bij de wolkenkrabbers, en de auto's zijn nog sneller dan ik dacht. We komen aan bij de meubelzaak, en lopen als eerste naar de verf. "ik dacht: de muren in onze kamer wit, de grond, ook in de andere kamers, van planken, en op het plafond een donkerblauwe kleur met sterren.Eigenlijk wil ik alle muren wit, behalve die grote muur in de huiskamer, die maken we mintgroen. Dan zijn de meubels de kleurige dingen in ons huis." Zeg ik.
Jake knikt. "Zolang jij maar gelukkig bent."
We kopen onze meubels ,verf, en accesoires en gaan naar huis.
Even later staan we voor de deur van Bryan en James. Ik klop aan.
"Hallo" zegt Bryan, als hij de deur opendoet.
JE LEEST
de 79ste hongerspelen: fighting back
FanficDeel 2 van de 79ste hongerspelen. Amber is uit de arena gehaald en moet het nu opnemen tegen het Capitool.