KAHWIN?

3.7K 153 1
                                    

JIHYO POV

"Jihyo sshi. Jom kahwin!"

Terkejut aku dengan soalan sehun. Yelah. Tiba2 nak ajak aku kahwin. Sedangkan dia tengah couple dengan hayoung tuh.

"Mwo? Kau mabuk ke apa nih sehun? Aku tahu la yang aku ni syok dekat kau but tak payah lah sampai kau nak prank aku cenggini." Aku menjawab kembali persoalannya tadi. Dia hanya memandangku kosong tanpa perasaan.

"Aku serius. Aku nak ajak kau kahwin. Kalau boleh minggu depan aku nak kahwin dengan kau." Terang sehun. Dia kelihatan resah seperti ada yang menganggunya.

"Aku.... aku tak tahu nak cakap apa. Kau tahu kan aku sayang kau? And apapun masalah kau then ye. Aku terima pelawaan kau." Aku mengeluh.

"Thanks jihyo sshi. Saranghae 💕" Katanya sambil mencium pipiku.

Ooh sehun. Kawan baik merangkap crush aku selama 20 tahun. Memang dari dulu aku minat dia. Tapi, dia tak pernah pandang aku sebagai perempuan. Hmm. Berjuta kali aku confess dekat dia tapi dia buat tak tahu je. Sampai satu hari aku dapat tahu yang dia couple dengan kawan baik aku, Hayoung.

Banyak cara dah aku guna untuk tackle si sehun tuh tapi semua tak berkesan. Dia tetap setia dengan girlfriend dia tuh even dah banyak kali si hayoung tuh curang. Nak kata si sehun nih bodoh, dia top student time sekolah and kolej dulu.

But nevermind sebab aku bahagia kalau dia bahagia. Well. Itu gunanya crush merangkap kawan baik kan? Ye idokk? Hahha.




SEHUN POV

"Jihyo sshi. Jom kahwin!"

Entah aku tak tahu kenapa aku keluarkan ayat camtu. Lepas dapat tahu yang Hayoung curang, aku marah sangat. Dan satu-satunya cara nak balas dendam dekat si hayoung tuh adalah dengan kahwin dengan jihyo. Ya. Jihyo je yang boleh selamatkan keadaan. Aku memang lama dah tahu yang Jihyo suka aku tapi aku buat dek je sebab aku dah ada Hayoung. Tapi jujur aku cakap memang ada sikit perasaan suka tuh dekat Jihyo.

Jihyo memang cantik! Satu perkataan yang menggambarkan Jihyo adalah SEMPURNA! Tapi aku takut kalau kami bercinta then itu boleh merosakkan persahabatan kitorang. And aku taknak kehilangan dia sebagai kawan .

 And aku taknak kehilangan dia sebagai kawan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Cold hearted husband ✔Where stories live. Discover now