Louis' pov
Ik wrijf in mijn ogen en zie Sofie naast me slapen. Haar borstkas gaat rustig op en neer, ze ziet er zo vredig uit. Na een tijdje wordt ze wakker en kijkt verward om zich heen. Ze lijkt net een kind, zo hulpeloos en klein. Schattig, maar breekbaar. Een kleine opmerking, en je treft haar de hele middag huilend aan. Het is mijn taak om haar te beschermen, haar te helpen. Zo voelt het tenminste, ze is te zwak om voor zich zelf op te komen. 'Hey lieverd' zeg ik en geef haar een kusje. 'Hoi Lou' zegt ze en geeft me een kus terug. 'Zullen we douchen?' zegt ze en ik knik. Ze stapt uit bed en pakt mijn hand. We stappen samen onder de douche. Ze knuffelt me voorzichtig. Het is niet ongemakkelijk, helemaal niet zelfs. We praten niet veel, maar de aanwezigheid van elkaar zegt genoeg. Na een tijdje zet ik de douche uit en stappen we er uit. Ze geeft me een handdoek en pakt er zelf ook een. Ze trekt een donkergroene broek aan met een lichte blouse en een spijkervestje. Ik trek een spijkerbroek aan met een simpele sweater. Sofie föhnt haar lange haren en laat me er een visgraatvlecht in maken. Nadat ze mascara op had gedaan liepen we hand in hand naar beneden. 'Goeiemorgen' zei ik. 'Morgen? het is al half twee geweest' zegt Niall grinnikend. 'Oh' zeg ik en loop naar de keuken. Ik maak een broodje voor Sofie en mij. 'Zullen we vanavond iets gaan doen?' vraagt Sofie. Ik ga naast haar op de bank zitten en gebaar dat ze wat moet eten. Ze schudt haar hoofd. 'Je moet wel wat eten hoor' zeg ik en stop het broodje in haar mond. Ze grinnikt en neemt dan toch maar een hap. 'Zoals?' vraagt Zayn. Sofie haalt haar schouders op. 'I don't know' zegt ze. Ineens komt Harry met een idee. 'We kunnen uit eten gaan' zegt hij. 'hmm kan' zegt Liam. 'We kunnen ook barbecueën' zegt Niall. Ik begin te lachen. 'Lieve schat, kijk eens naar buiten' zegt Sofie lachend. 'Het is half december, het is buiten ongeveer 5 graden en jij wilt barbecueën?' zeg ik bijna stikkend van het lachen. 'Oh ja natuurlijk' zegt hij en krijgt blosjes op zijn wangen. 'Gourmetten kan wel' zeg ik. 'Of bowlen' zegt Zayn. 'Bowlen?' vragen Sofie en ik tegelijk verbaast. Ik glimlach even naar haar en vestig mijn blik weer op Zayn. 'Ja bowlen; met zo'n bal en kegels je weet toch wel wat ik bedoel?' zegt hij verward. 'Is ook leuk. Laten we stemmen' zegt Sofie. Wie wil er bowlen?' zegt ze. Niall, Charlie, Harry en ik steken onze handen op. 'Wie wil er uit eten?' zegt ze en niemand steekt zijn hand op. 'Oke dus jullie willen gourmetten?' zegt ze en wijst naar Zayn, Perrie en Liam. Ze knikken allemaal. 'Hmm ik ook dus het is even..' zegt ze. 'We kunnen het toch ook allebei doen?' zeg ik. Ze knikt 'Willen jullie dat wel?' vraagt ze zacht. Van alle kanten komt er een "ja" of "is goed". 'Wil jij dat ook wel?' vraag ik aan Sofie. Ze haalt haar schouders op. 'Ik weet het niet, of ik het volhoud maar anders maakt het ook niet uit.' zegt ze en glimlacht. 'Zeker?' zegt Niall. Ze knikt en glimlacht weer. 'Ik ga wel even een baan huren dan' zegt Zayn en Perrie loopt achter hem aan. 'een, anderhalf of twee uur?' vraagt ze. 'Anderhalf?' vraag ik. Iedereen knikt. 'Oke anderhalf uur dus' zegt ze tegen Zayn. Sofie komt op mijn schoot zitten. 'Ik hou van je Lou' zegt ze. Ik glimlach en sla mijn armen om haar heen. 'Ik ook van jou schat' zeg ik. 'Ugh, get a room' zegt Harry grijnzend en staat op. 'Laat ze nou Hazz, het is juist lief' zegt Perrie die weer naar binnen is gelopen. Ik grinnik en geef een kusje op Sofie's haar. Ze begraaft haar hoofd in mijn nek. Liam zet de tv aan en zapt tussen programma's door. Niall zit op de bank voor zich uit te staren en Harry is in de keuken koffie aan het maken. Niemand zegt iets, maar het is geen ongemakkelijke stilte. Opeens voel ik dat Sofie's schouders schokken en ik hoor zacht gesnik. 'Sofie' fluister ik. Niall en Liam hebben niks door. 'Wie gaat er mee boodschappen doen voor het gourmetten?' vraagt Niall en hij staat op. 'Ik' zeggen Liam en Charlie tegelijk. Charlie tovert een stralende glimlach op haar gezicht en huppelt naar de gang om haar schoenen aan te trekken, gevolgd door Liam en Niall. 'Sofie?' fluister ik weer. Ze kijkt op met betraande ogen. 'Wat is er schat?' zeg ik zacht en ik veeg haar tranen weg. 'Het is gewoon..' zegt ze. 'Alles ... ' ze slaat haar ogen neer en ik veeg haar uitgelopen mascara voorzichtig weg met mijn duimen. 'Ik wil nog lang niet dood' zegt ze. Arm kind, ze wil nog niet dood. dood .. dood, ze gaat dood. Het blijft door mijn hoofd spoken. 'Ik blijf bij je, tot het einde' zeg ik. We weten allebei wat ik er mee bedoel, maar het klinkt zo realistisch. Ik gun het niemand, zo'n vreselijke ziekte. Het is verschrikkelijk om te weten dat je dood gaat.. Maar aan de andere kant, je kan er ook de beste tijd van maken. Helaas hebben de meeste kanker patiënten niet zoveel energie meer en kunnen ze niet veel meer. Ik laat haar uithuilen op mijn schoot en knuffel haar de hele tijd, zolang het nog kan.
JE LEEST
I need your help [louis tomlinson]
FanfictionSophie maakt eigenlijk alles mee wat je maar zou kunnen bedenken voor een tiener. ze heeft geen vader, haar vriendje gaat vreemd met haar beste vriendin, haar moeder heeft kanker. als ze het allemaal niet meer aankan ontmoet ze plots een jongen. dit...