Kívánatos örökbefogadott

441 27 5
                                    

Na, szóval csapjunk is a közepébe! Felhívom mindenki figyelmét, hogy ez a kritikás könyvecske nem azért jött létre, hogy lealázzuk az adott író kreálmányát hanem, hogy elmondjuk a mi véleményünket róluk!

Első ilyen könyvünk a Kívánatos örökbefogadott -remélem a címe elárul mindent.

Író: seres_vikki

Igen, +18-as besorolást adott az „író" a történetnek. Az egész azzal kezdődik, hogy megkapjuk főhősünk leírását, valamint egy képet is odalökött az orrunk alá. Az olvasónak még a fantáziáját sem kell használnia, minek is azt? Külön ki lett emelve, hogy főhősünknek platina szőke haja van, ami nem festett. Inkább idézek, az jobban átadja:

Igen, mint látjátok platina szőke hajam van... eredeti, így születtem.

Megjegyzés:

Mi ez a pont-pontozás az egész szövegben? Nem értem, hogy mi ennek ez értelme, de az író biztos tudja.

Okééé... Fogadjuk el. Majd jön a lány élete. Árvaházban él, mert szülei meghaltak mikor 8 éves volt és minden nap csak azt várja, hogy kikerülhessen onnan és tudjon végre pasizni. Igen, egy árvának ez a legnagyobb vágyálma...

Idézet a szövegből:

Szeretem az állatokat, a színeket, a divatot és a pasikat... (emoji, emoji, emoji) Bár 16 éves létemre nem igen volt még pasim...

Megjegyzés:

Szóismétlések egymásra halmozva és azok a fránya pontok megint, azt hiszem, azért van ilyen sok, mert nem tudja befejezni a mondatokat és túl rövidnek látja őket.

Persze megtörténik az örökbefogadás pár óra alatt és már indulnak is a hatalmas luxusházba, ahol főszereplőnk fogja tengetni mindennapjait. Az új családjában van is egy jóképű, a lánnyal egyidős fiú, aki már az első adandó alkalommal megfekteti a csajt. Az aktus felér egy nemi erőszakkal, de a lány már azt is élvezi a végére. Főszereplőnknek rengeteg hangulatingadozása van, egyszer azt akarja, hogy megcsókolja a srác, majd azt, hogy ne, de aztán mégis kéne az a csók. Szerelem első látásra is megtörténik. 1 napi ismeretség után.

Egy kis idézés a Szeretkezés Nick módra című fejezetből:

Ehhez nem tudok semmit sem hozzá fűzni, magáért beszél szerintem

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.


Ehhez nem tudok semmit sem hozzá fűzni, magáért beszél szerintem.

Másnap reggel pedig úgy kelnek fel, mintha mi sem történt volna, de mikor beérnek az új iskolába, a lány kiveri a hisztit és zokogva hozzábújik egy ismeretlen fiúhoz, aki szintén nagyon, de nagyooon helyes. A csajt az egész iskola meg akarja fektetni, majdnem meg is erőszakolják az első szünetben, de egy hősies osztálytársa megmenti őt és egymásba is szeretnek. Az első szerelme el van persze felejtve, de ezzel se törődjünk. Megint kapunk egy +18-as vagy milyen fejezetet, ami ugyanolyan élmény volt, mint az előző.

Most beszéljünk a megvalósításról is kicsit:

Helyesírás egyszerűen borzalmas, vesszők kitételében azt az elvet követi, hogy ahol esik, ott puffan. A fogalmazás nincs végiggondolva, komolytalan, tele emojikkal. Leírásokat nem kapunk, érzéseket, gondolatokat, semmit. A főszereplőnket előbb nézném prostituáltnak, mint egy 16 éves iskolás lánynak.

Lássunk egy párbeszédet is, csakhogy példákat is hozhassak:

Mikor ilyeneket olvasok, mindig eszembe jut, hogy ez ugye csak egy rossz vicc? Valaki biztos csak szórakozásból, komolytalanságból írja ezeket, de sajnos rá kell jönnöm, hogy ezek teljes komolyságból íródott „művek"

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.


Mikor ilyeneket olvasok, mindig eszembe jut, hogy ez ugye csak egy rossz vicc? Valaki biztos csak szórakozásból, komolytalanságból írja ezeket, de sajnos rá kell jönnöm, hogy ezek teljes komolyságból íródott „művek". Valaki leül, végiggondolja, hogy mit akar írni -itt is volt egy fél perces gondolkodás- és leírja, majd posztolja a népnek.

Azt vettem észre, hogy az olyan „könyveknél", amelyekben fel van írva, hogy +18-as tartalom, azokat meg se kell írni jól, mert úgyis jön a nép olvasni, nekik tök mindegy. Persze vannak olyanok is, amelyek ízlésesen, szinte profin meg vannak írva, de ez nem azok közé tartozik.

Most jön a dolog, amely engem a legjobban felidegesített ebből:

Most jön a dolog, amely engem a legjobban felidegesített ebből:

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.


5300 megtekintés, 278 vote erre a 18 fejezetes borzalomra. 16. a romantikus listában! Százszor jobb romantikus írásokat olvastam itt Wattpadon és azoknak nincs ennyi megtekintésük! Kérdem én, miért? Mert nem minden 2. fejezet +18-as? Vagy, mert igényesen meg vannak írva és nem klisések? Nem értem, hogy miért ezeket olvassák az emberek, mikor vannak jobbak. Nem a legjobbaknak kéne a legtöbb megtekintés és vote?

Valamint egy helyesírási hiba is feltűnik már az ismertetőben és nem értem, hogy a mostoha tesóját miért rakta idézőjelek közé. Írónőnk ezt is biztos tudja.

Tanácsaim:

Lehetőleg hagyj fel az ilyen történetek írásával és próbálkozz valami egyedivel, amit te találsz ki, gondold végig, mit szeretnél leírni, készíts vázlatot, szánj rá időt. Olvass többet, hogy javuljon a helyesírásod és hátha kapsz egy kis ihletet a könyvekből. Ha az ilyen romantikus sztorik érdekelnek, akkor tudom ajánlani a Daniel Steel könyveket. Ha írásra adod a fejed, akkor azt tanácsolom, hogy olvass ki pár ilyen könyvet is.

Lara

JustKamisama hozzáfűznivalója:

Teljesen egyetértek Lara észrevételeivel és tanácsaival is. Remekül bemutatta a "művet". Szókimondó, reális de mégis segítőkész. Őszintén remélem, hogy a mi kis írónk pozitív hozzáállással fogadja meg tanácsait C:

-Kami

Kritikák SZÜNETELDonde viven las historias. Descúbrelo ahora