Ples Bohů
Loki si sedl mezi své přátele, jiné kouzelníky a štamgasty do zapadlé hospody na Midgardu. Uvolnil se a naznačil hospodskému, že si také něco dá. Rozhlédl se po svých přátelích, kteří se ve špičatých kloboucích o něčem vzrušeně bavili.
"A co ty Loki? Jaký byl tvůj den?" Zeptal se ten, jehož klobouk byl nejšpičatější.
"Hmm.. dnes a vlastně i včera to bylo velice zajímavé. Poslouchejte moji druzi, co jsem provedl tomu hromotluku Thorovi." Loki si prohrábl jeho ryšavé vlasy a pustil se do vyprávění.
"Včera si ze mě zase udělal Thor a jeho poskoci dobrý den. Smáli se mi za můj nečistý původ a za to, že při kouzlení vypadám jako nějaká holka." Začal Loki vyprávět a hlavou kývnul na Hospodského, protože mu donesl dnes první, ale rozhodně ne poslední ležák.
"Zesměšnili mě dokonce přímo před Odinem a Frigg! Rozhodl jsem se mu to tedy pořádě vrátit. .. Víte u nás v Ásgadu byl ze včerejška na dnešek ples. Thor se tam moc těšil, protože věděl kolik tam bude žen a jídla. Dokonce si vyleštil svůj Mjolnir." Loki se napil zlatavé tekutiny plnými doušky až do poloviny celého poháru.
"Přišel jsem za Thorem a řekl mu, že na oslavě budou dokonce jeho oblíbené brusinkové dortíky, které má tak rád. Ale že je jich tam málo, tak ať si pospíší. Jakmile tedy začal bál, tak Thor rovnou zamířil k jídelním stolům. Stoly byli přeplněné všemožnými pochutinami bohů, až se prohýbali. Bylo vtipné Thora sledovat jak do sebe láduje brusinkový dortík za dortíkem. Jenomže co nevěděl bylo, že ty dortíky byli očarované. A on vládce blesků, neuspořádáné války a samozvaný "bůh s nejlepším ůčesem" se o pár dortíků později probudil na podlaze pod stolem a požadoval více dortíků. Co ho ale zarazilo, byl jeho hlas" Povídal bůh zlomyslnosti a snažil se nevyprsknout smíchy .
"Thor mluvil neuvěřitelně pisklavým hláskem, jakoby se nadýchal hélia. Byl šíleně vylekaný a všichni kolem něj, včetně Ódina, Frigg a všech Thorových bratrů, krom Hóda se smáli až se za břicho popadali. Ale to nebylo vše. Thor se podívl na své ruce a pak na své nohy. Takhle vylekaného jsem ho ninkdy neviděl. Thor byl totiž ošacen růžovými barokními šaty. A to co neviděl bylo, že měl i rtěnku, přehnaně růžovou tvářenku a modré stíny! Thor naštvaně zařval mé jméno, ale to co z něho vyšlo byl jen pískot. Já sám jsem to celé pozoroval zpoza sloupu a neuvěřitelně jsem se řechtal." Vyprskl smíchy Loki a kouzelníci hladově hleděli na Lokiho ať pokračuje.
"Tak tedy. Thor se naštvaně rozhlížel po mé maličkosti. Také se vyděšeně sledoval v odraze okna. vypadal k popukání! Vyšel jsem zpoza sloupu, celý červený smíchy, přímo k Thorovi a zaťukal mu na rameno. Ten se rychle otočil a málem spadnul, neboť měl na nohou vysoké podpatky, ale ty nešly vidět. Celé okolí se přestalo hlasitě smát. Já jsem mu galantně nabídl ruku a řekl "Madam, smím poprosit o tanec?"" Kouzelníci se začali dusit pivem a jeden dokonce vyprskl ležák na protilehlého mága.
Facka mě ještě pálila, ale stejně jsem se s nimi musel smát.