Yoo Jung POV
"Yoo Jung.... "
"Cari die.... "
"Sebelum terlambat..."
"Sebelum kamu.... "
"Mati!"
Aku terbangun dari tidur. Just a dream. But.... Sejak aku kecil, suara tu yang aku dengar.
2:40
Aku bersiap untuk pergi ke cafe. Lapar.....
________
Aku cari tempat yang kosong. Ade dekat hujung sekali. Good.
Nama aku Yoo Jung.. Umur? 20 tahun. Omma dengan appa? Aku tak tengok diorang sejak aku lahir. Ahjusshi? Ade dekat korea... Aku? Tinggal dekat New York.
Kerja? Fashion designer. Aku ade kelebihan. Aku boleh berhentikan masa. Aku tak anggap ianya kuasa. Tapi aku anggap ianya sumpahan.
"Cari dia... "
"Cepat... "
"Sebelum mati... "
Ayat ni selalu keluar dalam mimpi aku. Suara yang sama. Aku nak cari, supaya sumpahan ni terbatal.
Tapi siapa dia?
______
"Oppa Sehun... Palliwa."
"Chamkaman."
"Baju ni cantik tak?"
"Cantik. Nak beli dekat mana? "
"New York. Jom oppa. Kita pergi minggu depan. Nak?"
"Okey. For you sweetheart."
"Gumawo oppa"
"Ra mi-ah. Kajja"
________
Yoo Jung POV
*Seminggu kemudian*
"Yeobsaeyo? Nae Ra Mi-shii. Yup. Saya dekat cafe Garden. Ouh okey saya tunggu." aku meletakkan telefon.
Harini ade client. But die kata dia datang lambat. And future husband dia datang dulu. Aku...
Just wait.
"Yoo Jung-shii?" aku tersentak dari lamunan. "N-nae? "
"Saya Sehun. Ra Mi punya boyfriend." dia menghulurkan tangan. "Ouh annyeonghaseyo. Yoo Jung imnida." aku menyambut tangannya dengan senyuman.
"Duduklah." aku menunjukkan kerusi yang kosong.
Lepas beberapa minit, Ra Mi masih x datang.
Aku tunggu.
And akhirnya setengah jam.
"Er.. Encik Sehun, mana Ra Mi-shii? Dah pukul 4. Saya takut tak sempat nak bincang pasal baju perkahwinan ni?" aku memecahkan kesunyian yg ade.
"Entahla. Dia cakap on the way. Sekejap saya call" Sehun mengeluarkan fon.
"Yeobsaeyo? Ra Mi eod—"
Sehun tiba-tiba senyap. Muka dia macam tahan marah.
"Kau kat mana?" Sehun Marah gaiss.
"Kau tunggu aku datang." Sehun lari tinggalkan aku. "Eh? Macam tu je?" aku ikut Sehun dari belakang. Dahtu? Baju yang aku design ni? Sape nk bayar?
Aku dan sehun sampai ke rumah yang ditinggalkan. Lumut dengan akar memenuhi rumah ni. Sehun masuk kedalam dengan laju. Aku apalagi. Kejar la.
Tiba-tiba sehun berhenti. Aku jengukkan kepala supaya boleh nampak ape yang dia nampak.
"Ra Mi-ah" Sehun panggil. Kejap? Ra Mi-shii? Dia ade kat sini? Bagusla. Boleh aku suruh dia bayar.
Bila aku tengok, Ra Mi-shii dengan lelaki yang aku tak knal tengah..
Kiss?
Bukan sehun nk kawin dengan Ra Mi?
Sehun pusing and tarik aku keluar. Sampai luar dia terduduk. Dia nangis.... Aku kesian. Tapi ape aku boleh buat?
Tiba-tiba aku rasa macam ade orang pukul kepala aku. Shit. Sakit duh.
Aku pusing... Tak de orang?
Dahtu siapa pukul?
Then aku rasa perut aku ditumbuk. Darah keluar dari mulut aku. Mana ade sesiapa pukul aku? Kenapa sakit?.
Aku terjatuh. Peluh keluar dengan banyak. Kepala aku pening. Sekarang musim sejuk... Macam mana aku boleh berpeluh? Aku nak guna kuasa aku. But tak boleh.
"Yo-Yoo Jung shi. Kwenchana" sehun tegur aku. Mula-mula aku dengar. Makin lama makin sayup. Mata aku pon kabur.
YOU ARE READING
Have You
HorrorYoo Jung perlu membuat Sehun jatuh cinta kepadanya dalam masa 3 bulan. Jika tidak, sumpahan yg terkena tidak akan pulih. Mampukah Yoo Jung? Sedangkan Sehun seorang yang jahat, pendiam dan benci pada perempuan.