2. "Ik hou het nog even geheim."

102 5 2
                                    

2. "Ik hou het nog even geheim."

'Kom binnen.' Zegt een verveelde stem. We lopen zwijgend naar binnen. Ik ben boos heel boos. Ik ge vertellen dat hij mij betastte. 'O hallo Victor!' Zegt hij blij? Nee eerder opgewonden. 'Wat heb je nu weer uit geha.. O je hebt iemand meegebracht! Gezellig.' 'Ja heel er gezellig' zegt Victor pissig.

'Dus wat hebben jullie gedaan? Rare dingen op de WC? Die dingen die jullie thuis moeten doen?' 'Nee!' Roepen we in koor. 'Meneer. Ik ben Gabby.' 'Aha. Gabby Genstor?' 'Ja, maar meneer hij begon aan me te zitten.' 'Echt waar Victor?' 'Meneer wat denkt u wel niet?' Grijnst hij. Ik kijk hem boos, nee woedend aan. 'Meneer ik meen het!' 'Meisje je' 'meneer mijn naam is Gabby.' 'Gabby, je moet weten dag Victor dat soort dingen niet uithaalt.' Ik hou me hoofd schuin. 'Maar ik voelde...' 'We hebben gevochten' onderbreekt Victor mij. Oke. Ik probeerde mezelf nog te redden. Mislukt. 'Aha! Ik zag al bloed bij jou, Victor. En bij jou meisje' 'Gabby.' zeg ik 'en bij jou Gabby,' gaat de directeur veder, 'zag ik al een bloed uitstorting.' Ik kijk ik me heen. 'Waar?' 'Op je wang, maar om even op het punt te komen,' lacht de directeur. 'Beide blijven jullie vandaag en morgen tot half vijf na. En acht uur melden bij een van de conciërges. Ik zucht. 'Jullie mogen van geluk spreken dat het niet een week is.' Knipoogt de directeur. 'Nu snel jullie even op frissen en hup! Naar de les.' Ik sta op en schuif me stoel aan. Victor doet het zelfde alleen dan een stuk luidruchtiger.

Hij loopt te dicht tegen me aan. Ik duw hem weg. 'En dat heb ik te danken aan?' Grinnikt hij. 'Klootzak.' Ik loop weg. 'Tot straks bij nablijven!' Roept hij me na.

Ik loop het lokaal binnen. 'Waarom was je zo lang weg?' Vraagt Mevrouw Vos boos. 'Sorry. Ik werd lastig gevallen op de gang.' 'Heb je je boeken wel bij je?' 'Ja mevrouw.' Zeg ik zuchtend. 'Ga dan snel zitten en kijk op het bord wat je moet maken.'

'Waar bleef je daar straks?' Zijn de vragen die ik van Lotte en Zoey krijg. Ik schud alleen mijn hoofd. Ik zie Victor veder op in de gang lopen. 'Hei gaaaby.' Roept hij. Ik roep hard terug 'Mevrouw Genstor voor jou!' 'mocht je willen.' Zodra hij langsloopt steek ik me been uit waardoor hij midden in de gang valt. Iedereen begint te lachen en ze geven me applaus. Ik glimlach en buig. Hij staat op en kijkt me aan. "Ik haat je" schreeuwt hij me na. Jongens.

Victor

Ik ben boos. Heel boos. Wat heeft die Gabby toch tegen mij. Wacht. Ja ik heb her beste idee ooit! Dit is mijn nieuwe "project" Gabby in bed krijgen. Ik glimlach vals. Dit gaat me lukken.

'Wat?' Zeg ik als ik zie dat Erik me aan kijkt. 'Waarom lach je?' 'Ik heb een nieuwe meisje op het oog.' 'Voor? In je be...' 'Ja Erik natuurlijk waar anders voor?' 'Wie is het?' Roept Max. 'Ik hou het nog even geheim.' Zeg ik grijnzend. 'Oke dan.' Zegt Max knikkend.

Ik heb zin in het nablijven. Samen met Gabby. Ik ga kijken hoe ik haar het beste mij leuk kan laten vinden. Daar zullen we vandaag achter (proberen) te komen.

----------------------------------------------
Ik heb heel veel geschreven de laatste dagen daarom komt er iedere dag een update de komende weken.

Wat vinden jullie ervan tot nu toe?

"Ik haat je"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu