Hoofdstuk 6

85 10 2
                                    

'Hoi Mary,' zegt DJWIDNNWMDWOKI, terwijl hij met zijn fiets aan zijn hand langs me loopt, om hem verderop neer te zetten. ik had toch verteld over leerlingen en stoelen? Datzelfde probleem is er dus met fietsen en fietsenrekken.
Wacht.
Hij ZEI iets tegen me.
HIJ PRAAT TEGEN ME! Dit is vast het begin van een opbloeiende liefde. Misschien vind hij me leuk, maar durft hij het niet te zeggen. Iemand moet de eerste stap zetten.
'Ik vind jou ook leuk,' zeg ik tegen hem. Hij kijkt me aan alsof ik een koe ben.
'Wat?,' zegt hij.
Neee wat heb ik gedaan? Onze hele toekomst is nu verpest! Door mij. Hoe ga ik dit oplossen.
'Ik, eeehhh, je fiets. Je fiets is leuk. Niet jij. Nou jij bent ook leuk, maar, neeneenee! Dat bedoel ik niet! Je fiets. Ja. Je fiets is leuk. Jij niet.' DJWIDNNWMDWOKI is natuurlijk allang weggelopen. En ik weet nog steeds niet hoe hij heet. Fijn. Ik heb het weer verpest.

'Maaike, heb je al een date met DJDOOKIEMWLV?'
'Nee, waarom?'
'Omdat hij jou leuk vind en jij hem.'
'Oh. Oke.'
Mijn telefoon gaat af. Het is Justin aka. DJDOOKIEMWLV. 'Hebben jij en Maaike zaterdag iets te doen? Teun en ik hebben vier vrijkaartjes voor een film gewonnen.'
'Teun?'
'Das mijn vriend.'
'Okay. Cool. '
'Maaike je hebt een date! Dit is perfect!'
'Huh?'
'Hij vroeg me of wij met hem en zijn vriend mee naar de film gaan zaterdag!'
'Welke film?'
'Dat is niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat jij straks verkering met DJDOOKIEMWLV hebt!'
'Misschien wil ik dat wel helemaal niet.'
'Oh. Nou, we kijken wel.'
'....'

Het GEWELDIGE (en een heel klein beetje chaotische) Leven Van Mary van BerkelenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu