for the sake of protecting him

131 4 0
                                    

Semenjak hari tu , Taerin sudah pun menjadi pembantu yang sering dipanggil oleh Taehyung. Taehyung lebih gemar memanggil nya daripda pembantu lain di istana.

Taehyung: ah! Masa untuk manisan!

Taerin akan sentiasa membawa teh dan juga makan kegemaran Taehyung iaitu Brioche. Taehyung sangat gembira bila nampak Taerin kembali semula di sisinya

---

?: Tolong lah! Beri patik satu lagi peluang!!

Taerin baru saja siap membersihkan kawasan bilik Taehyung.

Taehyung: dah banyak peluang beta dah bagi! Sekrang.. Peluang kau dah habis.. Minah..

Minah: tolong lah!

Taehyung: tch. *petik jari*

Pengawal pun datang ke sisi Taehyung.

Taehyung: Keluarkan yeoja ni dari kerajaan beta! Beta tak nak tengok muka dia ni!

Kedua-dua pengawal tersebut membawa Minah pergi sebelum itu dia sempat berkata

Minah: Kau akan terima hukuman nya! Dengan perbuatan kau yang pentingkan diri sendiri! Aku akan tamatkan kerajaan ni!

Taehyung: beta nak sangat tengok kau mencuba.

Slepas pengawal tu membawa Minah pergi. Taerin masuk.

Taehyung: Taerin?

Taerin: ya?

Taehyung: dah siap kemaskan bilik?

Taerin: sudah , tuanku.

Taehyung: Jom ke taman.

Taerin: baiklah.  *senyum*

---

Taerin dan Taehyung pun pergi ke taman di gereja. Mahkota bunga yang dulu mereka main , masih lagi berada di situ. Taerin mengambilnya.

Taerin: kalau pun dunia ni menjadi musuh mu. Aku akan melindungi mu ..

Taerin pun berdiri dan kembali ke sisi abangnya.

Kau adalah Raja
Aku adalah pembantu
Takdir telah ditentukan
Anak kembar yang menyedihkan
Untuk melindungimu
Aku memilih untuk menjadi iblis

Semakin hari , Taehyung mula menjadi seorang yang selfish. Dia hanya pentingkan diri sendiri berbanding kerajaan nya sendiri.
Taerin akan dengar komen yang negatif tentang abang nya ketika berjalan untuk ke kedai.

Taerin tidak boleh berbuat apa sebab dia hanya pembantu di istana tersebut.

' Demi untuk melindungi Taehyung , aku akan jadi jahat untuk nya '

-tbc-


STORY OF EVIL [ 김태형 ] [ C ]Where stories live. Discover now