//flashback//
Irene berlari seribu langkah.tujuannya satu,membebaskn diri dari istana neraka.dia tidak mahu lagi menjejakkn kaki ke rmh itu lagi.dia menyeka air mata yg tdk henti henti tumph.ya,dia perlu kuat.irene berhenti betul betul di hdpan stesen bas.nafasnya tercungap cungap keletihn.keringt yg mleleh di sapu kasar.tiba tiba setitik demi setitik hujan membasahi bumi.irene cepat cepat berteduh di bawah stesen bas.ah....kemana lagi dia harus pergi?rumah seulgi?tak...nanti apa kata budak tu nnti.hurmm...wendy!ya,itu lah satu satu nya sepupu yg masih dia ada.Dan,pandangnnya gelap!
//flashback end//
Wendy membuka pintu bilik irene.Omaigad...what da..irene stil tidur!wendy menuju ke katil." Irene!ireona!dah pukul berpa ni.bangunlh..." Jerit wendy tepat di telinga irene.irene merengus geram.menggangu dia tidur betullh wendy ni.wendy tiada pilihn lain lagi.dia menarik rambut hitam irene yg lebat.percyalah,mesti bangun punya.
" kyaahhh!!sakit lah!"
Wendy melepaskn rambut irene lalu bercekk pinggang.di tatapnya tajam sepupunya itu." Bangun pun kau kan?kalu aku tak kejut smpai besok membuat je kan?" Irene sengih shja." Yelah kapten.bye...mandi dulu."
" cepat sikit bersiap.nanti aku temn kau cari kerja!!" Laung wendy dari luar.irene yg berada di bilik air bari tersedar sesuatu.haah lah...hari ni dia nak pergi cari kerja.," nae.."
-
Puan park mengemas meja mkn.genap sebulan untuk hari ni dia membuat kerja rumah tanpa org gaji.bukan senang.dgn dia yg sibuk.letih jugaklh.ank ank nya sibuk menguruskn company arwah suami nya.puan park melepaskn keluhn yg berat.dia duduk di kerusi.walaupun dah buat iklan untk mencari org gaji tapi langsung tiada yg berminat.
Ting Tong!
Puan park mengerutkn dahi.siapa pulak yg tekan loceng tu.takkanlh chanyeol dgn bogum pulak.atau...budak jiran yg nakal.haish..puan park menuju ke pintu utma.dia mengintai sedikit.eh,siapa tu?dua org perempuan.saudara mara terdekat ke?dia dlm kemusykiln.perompk?muka mcm baik je.
Dia membuka pintu perlhn lhn." Er...nak apa yer?" Soal nya lembut.dua org gadis itu senyum." Hurmm..kami dpt tahu yg rmh ni nak ambil org gaji.betul ke?"Puan park senyum." Sy,puan park.tuan rumh ni.kamu berdua ni nak kerja kat sini ke?"
" eh,..sy je.kwn sy just temn.btw,nma sy bae joo hyun.panggil irene.dan ini son seungwan.panggil wendy." Ujar gadis bernma irene.puan park senyum.yeay..akhirnya benda yg telah lmadia tunggu tiba." Masuklh dulu.kita minum minum." Ajknya ramah sekli.
Irene dan wendy tersenyum.mereka masuk ke dlm rumh puan park yg agk besar itu.bila irene fikirkn nya,takkanlh dia perlu buat kerja untk rumh sebesr ini?mahu lembik lutut dia nnti.puan park menyuruh irene dan wendy ddk dhulu di ruang tamu.dia katanya mahu menyediakn air oren." jemputlh minum.." Ujar puan park seusai menghidangkn air kepada mereka berdua itu.gembira betul dia melyn irene dan wendy." Kamsahamnida aun...tie."
" eh,panggil omma je.kan sedap tu." Celah puan park.irene senyum.wendy pula sengih.omma?tak pernh di buat org panggil majikn omma.wendy dan irene meminum air oren itu untk membasahkn tekk." Kamu ni dh lma ke cari kerja?" Soal puan park ingin tahu.irene angkat muka." Tak jgk..hari ni baru mula mencari." Balas irene.ya,hari ni niat nya berkobar kobar setelh sekian lma hany memendam shja.di sebabkn dia tdk menyambung pljran ke universiti,untk menyekatkn dia untk menceburi pelbgai bidang." Ooh,omma ni bukn apa.dah lma jgk maid kat rmh ni letk jwtn.omma bukannya jenis goyang kaki.omma setiap hari sibuk.ada butik sendiri.nak uruskn rmh lagi,perniagaan lagi.ank ank omma semua lelaki.sibuk pulak tu.suami omma dah meninggal tiga tahun lepas.semejk itu jugalh omma berazam untk sentiasa berada di rumh.sampai skrg langsung takde org nak dtg jadi maid kat sini.iklan dah di letak kat mna mna.tapi,nasib baik kamu ni mari.lega omma rsa." Cerita puan park bersungguh sungguh.Irene dan wendy senyum.ramah betul puan park ni.bukan senang nak vari majikn mcm ni.selalunya ada yg garang garang." J..jadi,omma terima ke sy jadi maid omma?" Soal irene gagap.puan park senyum amnis." Ofc syg...omma mengalu alukn sgt tau!tapi,sebgai hari pertma.tak perlulh kerja kers sgt.just sapu sapu samph.msak dan cuci pakaian.kemas rmh mungkin hari lain.nanti kita mkn rmai rmai dgn ank omma,okey?" Puan park kenyit mata.irene ketawa sebelum angguk." Wah..omma mmg baik.wen,kau tlg aku tau."
" eh,eh...aku pulk.kau yg nak kerj.kalu aku dapat duit sikit takpe gak."
Puan park dan irene ketawa.
-